Ja tuurlijk wel, maar ik ging even uit van de kerstgedachte ... samen delen ... wij hebben al zo veel. Ik zou er doodziek van zijn, als het overal met bakken valt en bij mij niet.
Wegen zijn niet meer begaanbaar, hoofdwegen waren op een uur tijd helemaal dichtgesneeuwd.
De wandeling langs de beek was fantastisch... witter dan wit.
Bij Munstergeleen leek het wel alsof iedereen wilde wandelen in de sneeuw... Ben benieuwd wat de eindstand wordt, want als ik zie wat er nog aan moet komen... Nu al meer dan 5 cm gekregen! Heerlijk!
En jij dacht dat we zowat naast de pot zouden pissen
Dit is gewoon prachtig en mag nog uren duren zo.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Ik snap dat iedereen een hekel heeft aan de KNMI, maar KNMI zat SPOT ON met de sneeuw en waar het precies ging vallen (filmpje Gerrit Hiemstra gisteren).. Peter T, die mogelijk nog meer gehaat wordt hier, zat ook precies goed..
Afgelopen nacht heeft het hier een heel klein beetje gesneeuwt (0.5 cm), precies zoals ze hadden verwacht.
Lots | Gewijzigd: 19 december 2010, 16:19 uur, door lotsofjazz
krijg je dan toch nog gelijk marja
ik hoop het!
Bij mij sneeuwt het(wel lichtjes,maar toch) Is toch echt zuid-holland hier.
Edit.Gaat nu harder,dus vooral de moedt erin houden!! | Gewijzigd: 19 december 2010, 16:16 uur, door ErwinB
http://www.weerstation-epe.nl/weerpraatje.php
Afgelopen nacht heeft het hier een heel klein beetje gesneeuwt (0.5 cm), precies zoals ze hadden verwacht.
Lots
Dat klopt maar weet je ook HOELANG van te voren ze dit aangekondigd hadden?
1 dag.....
Hier op O-O was het al dagen lang bekend dat er sneeuw zou gaan vallen en was de positie van het lage druk gebied ook bekend. Dus ja, het KNMI heeft het goed gezegd maar ze komen er altijd op het laatste moment mee.
Vandaag ook weer, een extreem weerwaarschuwing voor Limburg op het moment dat het daar al flink sneeuwt.
Vanmorgen was het hele land immers nog "geel", nu is Limburg "oranje".
Waarschuwen is goed, maar wel op tijd graag.
Het zal vanavond zijn van : de storing trok toch wat noordelijker dan gedacht.
Maar dit keer valt het in mijn voordeel dat ze gemist hebben
Hier al uren (lichte) sneeuwval en volgens die kaartjes van arnhemmer is het nog niet rap gedaan
nou ik ben al blij als alles mooi bedekt is met een wit laagje, en dat het gewoon blijft liggen ook
wordt daar helemaal vrolijk van,en de hond ook
op zich zou het wel leuk zijn om ook eens een sneeuw chaos mee te maken. maar dan moet je niet weg hoeven he hahaha
nee we zijn gewoon gelukkig met het geen wat we krijgen
en gunnen ieder zijn deel
Natuurlijk mogen jullie ook even proeven aan de pret en ongemakken van sneeuwval. vorig jaar werden we hier er gauw flauw van. ook mede omdat we schaats regio,s zijn. en mensen leven daar meer naar toe dan bergen sneeuw.
Maar goed hier ligt zo,n 5 cm is ook mooi. zoals gisteren met de zon erbij was het landschap een plaatje..zat veel rijp aan bomen enzzz.
Maar denk wel als de situatie zoals in 1979 zich weer gaat voordoen. word er een noodsituatie afgegeven wat de enigste sensatie is stagneren van de heilige koe en openbaar vervoer.
Je hoort bij lange na nog niet dat mensen vast vriezen aan wegdek of bruggen... nu hebben de mensen proviant genoeg in huis dus geen nood. ook de oudjes krijgen hun natje en droogje.
Er waren al mensen die gingen hamsteren na aan kondigen van sneeuw overlast.. en gooien het van de week weer in de groene kliko.
Goed we zijn meenst afhankelijk van nutsbedrijven. valt stroom uit geen cv. enzzz. het lot van ons ligt in andermans problemen. dan pas merkt men dat alle luxe geen voordeel heeft. mocht zo,n situatie zich gaan voordoen.
Ik ben van de oude generatie en heb daarom nog altijd middelen om eigen warmte en stroom te produceren in geval van nood. is jaren niet nodig geweest. maar als ik nu de infrastructuur zie wordt ik een beetje bang. voorbeeld 1 cm sneeuw alles in rep en roer. vroeger 6 week streng winter ijspegels aan dekens bevroren waterleidingen.geen douche geen wc.haast geen winkels. wie kan zich dat nog voorstellen..
Kan men wel zeggen we leven in 2010 . maar de voedselbanken zijn ook terug uit 45/50. niks is onmogelijk.