Oftewel, de echte winter komt nog en we hebben nog zeker drie maanden om uit te kijken naar sneeuw en ijs.
Nemt niet weg dat ik ook geniet van het winter wonderland hier en dat enige aanvulling (van de sneeuw dan) zeker welkom is
En beide kerstdagen worden ook leuk zo te zien, nog genoeg sneeuw voor het NO
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Veel meer noordwaarts dan de grens met Belgie lijkt het niet te trekken...
Oftewel, de echte winter komt nog en we hebben nog zeker drie maanden om uit te kijken naar sneeuw en ijs.
Nemt niet weg dat ik ook geniet van het winter wonderland hier en dat enige aanvulling (van de sneeuw dan) zeker welkom is
Idd! Wat een uitzonderlijke herfst of niet dan
I know, maar je word toch wel een beetje sip als je iedereen over sneeuw hoort, en iedere bui die op rampkoers licht vlak voor je woonplaats op lost
Dikke pech in Den Helder dit jaar
Nou ja, we hebben 3 dec iig even iets gehad | Gewijzigd: 19 december 2010, 13:17 uur, door Chase-Stormer
Onweer dagen 2012: 1 !
Fijn, dankje . Om woensdag vertrekt mijn vliegtuig naar Oslo. Ik dacht, ga mezelf een Witte kerst verzekering geven. Kom ik straks door de sneeuw het land niet uit. hoe ironisch.
In grote lijnen bevestiging van de eerdere verwachting met een nieuwe actieve randstoring die onder BE door naar DU trekt en bijhorende actieve frontale structuur trekt over N-FR/S-BE. Een deel van de matige sneeuw zou tot over C-BE/SE-NL trekken met enkele cm sneeuw. In het NW verwacht in geen significante aandikking van de sneeuwlaag.Bezuiden de lijn Namen-Luik kan zo'n 10 cm vallen en verder naar het zuiden 15-20 cm met een grote kanttekening dat de neerslag daar tijdelijk kan overgaan in regen/smeltende sneeuw met, gezien de bevroren grond, kans op ijsplekken.
Later vandaag wordt het maar traag droger vanaf het westen want de OCCL moet min of meer in de lengte passeren waardoor het tot in de avond periodiek wat kan sneeuwen over delen van BE. Uiteindelijk kan dat alles samen voor een lastige dag op de weg zorgen!
Vannacht dan droog maar koud en morgen maandag een stuk droger. Wel trekt een nieuwe zwakkere randstoring over het zuiden van BE met daar opnieuw 2-5 cm sneeuw. In het C van BE kan dat wat lichte sneeuw geven, in NL overwegend droog met wel kans op enkele winterse buien in het noorden.
Bron: http://severeweatheroutlook.blogspot.com/
alvast bedankt voor de info..
Live stream > http://www.livestream.com/robbelg