bron2: bijna tegelijkertijd met mijn post: zondag 19 december 2010 10:02 uur, door Jan van Ooijen
Vandaag is het een bewolkte dag. Tegen de middag kan er weer sneeuw voor gaan komen. Ten zuiden van de lijn Assen-Middelburg heeft de meeste kans op sneeuw, de totale hoeveelheden liggen ongeveer rond de 5-10 centimeter in Limburg en in Noord-Brabant tot zo'n 5 centimeter elders
Ik probeer alleen maar de trekrichting aan te geven met die plaatjes.
Je moet trouwens ook rekening houden met valsnelheid van sneeuw en beeld radar. Die radar beelden geven ook niet alleen neerslag weer, maar ook bewolking.
Dat worden "day after tomorow"tafreeltjes
Meende dat ik het er nog met iemand over heb gehad om mijn vrachtwagen in te zetten om sneeuw af te voeren maar.....kan het nu beter ophalen volgens mij
KNMI zegt dat het onduidelijk is hoever het aankomende sneeuw noordelijk trekt maar.....we zullen wel weer buiten de boot vallen. Ach.....de winter is nog lang.
.. Werkelijk waar dat sneeuwgebied is gewoon blijven hangen en naar het oosten getrokken ... Vlak voor Friesland! Aaaarrghhhg
http://www.tango-events.nl/site/sneeuwkanon.htm
De oplossing voor ons noordelingen, wellicht een goedkoper alternatief dan aanvoeren met vrachtwagens.
Beetje smokkelen op de foto mag toch:P
bron2: bijna tegelijkertijd met mijn post: zondag 19 december 2010 10:02 uur, door Jan van Ooijen
Vandaag is het een bewolkte dag. Tegen de middag kan er weer sneeuw voor gaan komen. Ten zuiden van de lijn Assen-Middelburg heeft de meeste kans op sneeuw, de totale hoeveelheden liggen ongeveer rond de 5-10 centimeter in Limburg en in Noord-Brabant tot zo'n 5 centimeter elders
Ik had ook niet begrepen dat je alleen Haarlem bedoelde.....
Het vriest hier nog bijna -7,0gr met wat zon achter de raam wel lekker maar buiten niet fijn.
Het vriest hier nog bijna -7,0gr met wat zon achter de raam wel lekker maar buiten niet fijn.
Ja inderdaad zocht PolderPS ook al, die had toch ook wel zinnige dingen te vertellen ...
http://www.klart.se/europa/nederbörd/
Volgens die site zouden wij hier in Drenthe nu volop in de sneeuw moeten zitten, maar op de buienradar en buiten is niks te zien.
De oplossing voor ons noordelingen, wellicht een goedkoper alternatief dan aanvoeren met vrachtwagens.
Beetje smokkelen op de foto mag toch:P
Sneeuwloos is het hier niet hoor.
Hirlam zegt ook dat Noord-Holland-Zuid mee mag doen vandaag Jippie. Wel erg erg sneu voor Leeuwarden en omgeving.
Het KMI waarschuwt enkel voor gevaarlijke situaties in België.
Voor Europese waarschuwingen kan u terecht op de site van MeteoAlarm: www.meteoalarm.eu.
Geldig van zondag 19 december 2010 2u tot zondag 19 december 2010 19u : Zondagochtend is het eerst overal zo goed als droog. In de loop van de voormiddag trekt een nieuwe sneeuwzone over het zuidoosten van ons land. Ten zuiden van Samber en Maas gaat het in de loop van de dag en avond dus sneeuwen met mogelijk een accumulatie van 10 tot lokaal 20 cm. Het is niet uitgesloten dat de storing in de loop van de namiddag ook doordringt tot het centrum van het land maar de hoeveelheden lijken in dat geval toch beperkt te blijven. In het noordwesten zou het droog moeten blijven.
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=22714
Tenzij die betrouwbare bron boven op die bui de sneeuw eruit zit te schudden, is er echt van alles mogelijk
Wat denk jij JAN ? zou het zuidwesten toch ook nog een redelijke kans maken op wat sneeuw ?? of net niet ??