Helemaal mee eens.. GFS is in de 0:00 run al veel minder warm (?) als de run ervoor.
ECMWF geeft zelfs ( al is het maar een paar dagen achterelkaar al weer temps onder nul aan op 1ste kerstdag ..
Maar wat we nu hoe dan ook zien is dat de langere termijn kaarten leuk voor aan de muur zijn maar met de huidige situatie moeten we ons echt beperken op een dag of 3 max 4 vooruit.
Er ligt zoveel sneeuw in het westen dat het echt behoorlijk moet dooien wil al deze sneeuw weg zijn voor het einde van de week.. en eerlijk gezegd... ik heb ergens gevoel dat.. maar goed de praktijk zal het laten zien !
Keep up the spirit enne Friesland.. jullie hebben misschien wel geen sneeuw.. maare dat wil Friesland toch altijd ook ... Geen sneeuw ivm het ijs en de tocht der tochten !
p.s. in Den Haag ligt zeker 20 cm sneeuw.. | Gewijzigd: 19 december 2010, 08:48 uur, door Callie-P
ECMWF geeft zelfs ( al is het maar een paar dagen achterelkaar al weer temps onder nul aan op 1ste kerstdag ..
Maar wat we nu hoe dan ook zien is dat de langere termijn kaarten leuk voor aan de muur zijn maar met de huidige situatie moeten we ons echt beperken op een dag of 3 max 4 vooruit.
Er ligt zoveel sneeuw in het westen dat het echt behoorlijk moet dooien wil al deze sneeuw weg zijn voor het einde van de week.. en eerlijk gezegd... ik heb ergens gevoel dat.. maar goed de praktijk zal het laten zien !
Keep up the spirit enne Friesland.. jullie hebben misschien wel geen sneeuw.. maare dat wil Friesland toch altijd ook ... Geen sneeuw ivm het ijs en de tocht der tochten !
p.s. in Den Haag ligt zeker 20 cm sneeuw..
Wow! (veel plezier ermee:sleetje/sneeuwgevecht enz)
Hier in Alkmaar overigens maar 2cm bijgevallen, wat het totaal nu op 20 brengt!!
p.s. in Den Haag ligt zeker 20 cm sneeuw..
Ik heb ook zo'n gevoel dat de kaarten een paar graden te hoog zitten inderdaad...
Ennuh de tocht der tochten hij komt wel dichterbij, want nu we de hobbel nemen van 2 a 3 dagen strenge vorst in de nachten gaat de ijsgroei hard. Enig nadeel is dat het later, nu het zich laat aanzien, licht gaat dooien...
Ik weet niet wat jullie er van vinden, maar die vliegende lawine uit Frankrijk die onze kant op komt is nu al vele malen groter dan wat gisteravond ons gebied in trok. Als hij dezelfde koers aan houdt verwacht ik toch echt een berg sneeuw.
Ik weet niet wat jullie er van vinden, maar die vliegende lawine uit Frankrijk die onze kant op komt is nu al vele malen groter dan wat gisteravond ons gebied in trok. Als hij dezelfde koers aan houdt verwacht ik toch echt een berg sneeuw.
hoop voor het noorden eens een pak sneeuw
ik heb het idee dat de sneeuwlaag nu wel aan het afkalven is, alsof het aan het dooien is
Door de wind, de auto´s en de spelende kinderen die er van alles mee doen!
Hier ook hoor in Alkmaar! Alleen op plekken waar niemand rijd of sneeuw weghaalt ziet het er nog behoorlijk dik uit. Nog zo´n slordige 20cm!
Nou roep het maar uit tot rampgebied, de overbuurman krijgt de auto niet meer van zijn plaats, moedertje natuur heeft lekker huis gehouden en met een beetje pech komt er nog een bult bij!
Kan iemand nog iets zeggen over het "gebiedje uit Brest" waar Jan gisteren mee aankwam zetten?
Dan ga ik nu maar eens teruglezen, van wat ik allemaal gemist heb. Veel plezier op het forum allemaal. Gr Ward!
Als je in limburg woont wel jah, maar het meeste schijnt toch zuidelijk langs te trekken helaas...