1mm is grofweg 1 cm.
Eea hangt af van de structuur van de sneeuw.
Vorig jaar was ik precies hetzelfde, toen was het een stuk gezelliger en mocht je nog terughoudend zijn. Nu moet iedereen hier springend; 'jaaaa 20 cm sneeuw overal!!!!' staan te roepen. Valt me heel erg op, vind ik jammer, 't blijft zo helemaal niet realistisch.
Ik toon enige terughoudendheid.
Iedereen die niet geweldig positief is, krijg meteen hordes commentaar over zich heen dat ze geduld moeten hebben, dat er genoeg aankomt, enzovoort. Het is een 'discussie'-forum, men mag zich best een keer kritisch uiten over de komende neerslag.
Aangezien dit idd een discussie-forum is, mogen wij toch ook met jou discussieren?
Als de één zegt er komt niks mag de ander toch ook zeggen dat het wel komt?
keep the eyes open....
Daar zou ik niks op tegen hebben, dan zouden we dat gebied in de volle lengte over Limburg heen krijgen als ik het goed zie.
Dit zou dus betekenen dat ik hier in Goirle ("onder Tilburg") de nodige sneeuwval kan verwachten !!
Drie sterretjes staat voor hoeveel cm verwachte sneeuw ?
Maar ik moet vannacht nog wel ff vanuit Dongen naar huis, kan dit grote problemen opleveren ??
Als de één zegt er komt niks mag de ander toch ook zeggen dat het wel komt?
Jaaa, tuurlijk!
Maar ik krijg reacties van; 'relax komt heus wel', 'HALLO kijk eens op de radar'. enzovoort, daar kan ik vrij weinig mee, zijn niet echt 'discussie-openende'-reacties...
Zaterdag 18-12-2010
Waarschuwing voor sneeuwval/sneeuwbuien: lokaal 5-8 cm sneeuw in het (zuid)westen.
Op de meeste plaatsen landinwaarts blijft het droog en vrij zonnig. In de westelijke provincies, vooral in Zuid-Holland en Zeeland komen actieve sneeuwbuien voor. Lokaal kan op sommige plaatsen 5 tot 8 cm vallen. Later vandaag doven de buien uit, maar vanavond komt een volgende sneeuwzone vanuit het zuidwesten het land binnen.
Dit sneeuwgebied ligt rond 19 uur vanavond tot aan de grote rivieren over het zuidwesten en zuiden van het land. In de avond en nacht trekt deze sneeuwzone verder naar het noordoosten en zondagochtend arriveert het in Friesland en Groningen. Uit deze sneeuwzone kan het matig tot zwaar sneeuwen en dit geeft ook weer veel moeilijkheden voor het weg-, spoor- en luchtverkeer.
Indien het niet nodig is, zou ik willen adviseren niet de weg op te gaan: vanavond, vannacht en morgenochtend, maar gewoon thuis te blijven. Het wordt gevaarlijk op de weg.
Aldus p.p
Drie sterretjes staat voor hoeveel cm verwachte sneeuw ?
Maar ik moet vannacht nog wel ff vanuit Dongen naar huis, kan dit grote problemen opleveren ??
Het is een opsomming maar totaal kan daar wel 10 centimeter vallen vannacht.
Sorry, maar overdrijf je nu niet een beetje? Het is hier nog net zo gezellig als vorig jaar. Toen waren er ook positieve, optimistische en negatieve, behoudende geluiden net als nu . Loat Goan!
In mijn ogen is er een groot verschil tussen terug houdend zijn, en puur negatief uitlaten....
en dat laatste doe jij in mijn ogen...
terug houdende mensen zeggen: goh, het lijk er op dat het hier allemaal mee gaat vallen, maar we wachten af, misschien activeert het nog....
wat jij zegt is: bah, wij krijgen alweer niks, zie je dat gat ? daar woon ik, en het gaat precies er langs... en die rivier voor de deur is ook waardeloos, die verpest alles...
Van mij mag je terughoudend zijn, prima zelfs dan is de teleurstelling minder groot... maar om elke 5 minuten te posten dat je niks krijgt en verwacht vind ik een beetje te negatief.
Maar ik krijg reacties van; 'relax komt heus wel', 'HALLO kijk eens op de radar'. enzovoort, daar kan ik vrij weinig mee, zijn niet echt 'discussie-openende'-reacties...
Je hebt helemaal gelijk!
Maar dat soort reacties zul je er nooit helemaal uitkrijgen.
Beste is om ze gewoon te negeren denk ik, en wel in te gaan op de mensen met een duidelijke, goed geargumenteerde mening.
Ja inderdaad, die draaing kan nog leuke dingen opleveren, aangezien hij misschien inderdaad over de lengte langs gaat komen en zo langer boven ons hangt. Spannend weer, dat wel!
| Gewijzigd: 18 december 2010, 16:52 uur, door jones
Dat zou heel mooi zijn.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/