Deze groene zone is niet aanwezig.
Beïnvloed deze sneeuw/afwijking het weer patroon? Worden stromingen anders, andere plaatsingen van hoge/lage druk gebieden. e.d.
Na mijn weten heeft een sneeuwdek geen invloed op wat er op hoogte gaat gebeuren, wel invloed op 2 meter, maar dat is algemeen bekend
De laatste keer is dat wij dr zien, en dus afscheid oeten nemen
Maar goed, dus 2 uur rijden met 2 kleine kinderen. Ik hoop zo dat t meevalt. Overlevingspakket nemen we sowieso mee.
Dit bericht is trouwens vanaf mn tel, dus wellicht wat raar getypt. Sorry.
Maar goed, dus 2 uur rijden met 2 kleine kinderen. Ik hoop zo dat t meevalt. Overlevingspakket nemen we sowieso mee.
Oeps!, sterkte toegewenst, en voor jou hoop ik dan maar dat het meevalt op de weg
Heel veel sterkte toegewenst!!!!
Wat doet zoveel sneeuw in de omgeving met het het weer t.ov. winters met minder sneeuw
Ik zal mijn vraag wat meer uitleggen:
In de winters voor vorig jaar was er in Nederland nooit echt veel sneeuw, in de omgeving viel het ook allemaal mee. (weinig in Duitsland, België en Luxemburg) uiteraard wel in de alpen en Scandinavië.
M.a.w tussen Scandinavië en de alpen zat een groene zone
nu in een straal van ca 600 km om ons heen is het wit, overal sneeuw.
Deze groene zone is niet aanwezig.
Beïnvloed deze sneeuw/afwijking het weer patroon? Worden stromingen anders, andere plaatsingen van hoge/lage druk gebieden. e.d.
mijn denk richting is richting het vlinder effect: Het vlindereffect is een term om een aantal chaotische fenomenen te omschrijven. Het draait er om dat kleine zaken binnen bepaalde gevoelige systemen grote gevolgen kunnen hebben. De naam is gebaseerd op een metafoor die in 1961 werd gebruikt door Edward Lorenz om aan te geven dat de vleugels van een vlinder in Brazilië[1] maanden later een tornado in Texas zouden kunnen veroorzaken.
Denk niet dat stromingen ed. anders zijn/worden. Stromingen en systemen zullen alleen meer moeite hebben het eea te veranderen (koude plaklaag etc) en dat staat vaak niet in de computerberekeningen.
Trouwens als je voet aan wal zit in Den Haag en rechtdoor doorloopt tot aan de andere kant van rusland dan kom je enkel sneeuw tegen. duizende kilometers lang...
Misschien moet je de film Butterfly effect eens kijken
Aanhoudend winters
In de nacht van zaterdag op zondag en zondag overdag is het bewolkt en valt er van tijd tot tijd sneeuw. De minima liggen rond min 6 graden en overdag rond het vriespunt. De wind is oostelijk, zwak tot matig, rond kracht 3
In de nieuwe week, de aanloop naar de Kerstdagen verloopt winters zoals het nu lijkt. Er vormt zich geleidelijk een nieuw hogedrukgebied boven Scandinavie en depressies blijven meer oostelijk en zuidelijk van ons. Dat betekent een aanhoudende oost of noordoostelijke stroming met aanvoer van koude lucht. In de nachten vriest het meest matig, soms ook streng. Overdag ligt de temperatuur rond het vriespunt. Er is vrijwel iedere dag wel kans op sneeuw. (Jan Versteegt)
Sterkte toegewenst.
Maar ja, het is plaatselijk hè!
MamaAsz, heel veel sterkte gewenst, hoop dat het meevalt op de weg. | Gewijzigd: 18 december 2010, 12:41 uur, door bodrumlover
@jan Zet dit door over de kuststrook ?
Scheveningen
Volgens KNMI is het daar toch onder nul?
De storing die maandag regen zou komen brengen komt niet meer ter sprake.
De 0 of 1 graad voor de nacht van zondag en maandag is omgezet in -5
En ook de dagen erna nauwelijks dooi: alles ziet er zo mooi uit nu
Nu: sneeuwlucht overgekomen Momenteel nog droog
Heel veel sterkte gewenst en wees voorzichtig onderweg !!!!