Eigenlijk zouden degene die er geen vertrouwen in hebben totaal geen sneeuw mogen krijgen
Nee! Ik ben toch echt de laatste die de moed op geeft. Ik zie iets en dan wil ik juist horen van de mensen met verstand dat ik dat anders moet zien. Zoals de combinatie met wolkenhoogte. Ik wil het juist leren ...
er staat voor hier 'maar' 3 cm maar is in werkelijkheid 6 CM
das zeker bij Wessel voor de deur
ach,op het laatste moment kan er van alles veranderen dat zag je gisteren in het westen...
Wel, volgens Jan zijn berichten krijgen we toch wel wat hoor
er staat voor hier 'maar' 3 cm maar is in werkelijkheid 6 CM
Klopt, hier ligt ook meer dan 15cm, maar het kaartje geeft voor hier 10cm aan.
Edit: wel even klikken
| Gewijzigd: 18 december 2010, 11:52 uur, door Sietse
Deze namiddag bereikt ons een randstoring waarbij de golf zelf over N-FR trekt en wij te maken krijgen met de OCCL. Het triippelpunt lijkt over S-BE te trekken en daar opnieuw voor veel sneeuw te zorgen (10-15cm). Elders valt er minder sneeuw maar een prikwaarde 6 cm lijken we te gaan halen. De modellen suggereren twee actievere delen, één in het noordelijke segment van de OCCL bij het grondlaag en zoals gezegd het meer barokliene deel over S-BE/N-FR. Het 'minder' actieve deel lijkt te gaan trekken over C-BE (op een W-E lijn) maar ook daar moeten we een paar cm halen.
Later vannacht wordt het snel droog vanaf het SW maar de OCCL gaat over NL wat slepen en kan daar regionaal wat meer sneeuw geven maar uiteindelijk wordt het tegen de ochtend ook daar overwegend droog.
Zondag meest droog weer maar in het tweede deel van de dag nadert een nieuwe, actievere storing, onze regio vanaf FR en de meeste modellen laten de meeste neerslag over FR trekken met ook over S-BE nog diverse cm verse sneeuw. Over het centrale deel van BE en S-NL zou er dan lichte sneeuw vallen zondag einde namiddag/avond. Er moet echter zeer weinig te gebeuren om die sneeuw verder noordwaarts te laten trekken en dan is het opnieuw prijs, maar daar ga ik nog niet van uit. In het uiterste zuiden van BE zou de zachtere lucht kunnen binnenkomen en kan de sneeuw overgaan in smeltende sneeuw of zelfs regen maar dat is nog onzeker.
Voor gans de regio geldt vanaf de avond een HIGH RISK omdat op de meeste plaatsen grote kans is op een extra sneeuwcumulatie van >3cm.
Bron: http://severeweatheroutlook.blogspot.com/
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
@jan Zet dit door over de kuststrook ?
Scheveningen