Ik verwacht dat er vanacht nog wel 2 of 3 cm bijkomt, want ook hier komen pittige sneeuwbuien langs
GFS juist hetzelfde volop gekwakkel met op het einde zelfs stevige dooi! Maar geloof er persoonlijk niks van vorig jaar altijd maar die dooi voorspellen maar kwam er niet ^^ of nauwelijks direct gevolgd door nieuwe koude periode
iemand anders die het volgt?
Ow dan, dacht in het weekend, hier mooi stukje van KNMI
Nabij het front nog sneeuw, op veel plaatsen in het zuidoosten 5-10 cm na 17 UTC. Na frontpassage een sterk convectief signaal, vanavond vooral langs de Engelse oostkust richting het ZW (convergentie), met het krimpen van de stroming in de loop van de nacht en ochtend ook elders langs de kust, rond 5 mm per 6 uur, vanwege het convectieve karakter kan dat vooral lokaal nog wel eens veel meer zijn. EC berekent tot vrijdagavond ook een bandje met meer dan 10 mm! Zaak om dit goed te monitoren (straatvorming Modellen willen de hoeveelheden in deze situaties nog wel eens fors onderschatten. Vooral vrijdag overdag neemt de stroming op enige nog wat in kracht toe en kunnen de buien verder het land op trekken.
Maar wat een prachtig gezicht het is ook zo'n mooie plaksneeuw die is gevallen, het hecht overal aan vast.
Ik heb in ieder geval genoten van deze rit, zeker bij de bossen van de Leenderheide gewoon sprookjesachtig
Hier ligt denk ik een cm of 2
Benieuwd wat het morgen gaat worden.
Wil zeggen dat hier gewoon verse sneeuw wordt verwacht
Ga nu slapen morge ochtend met plezier opstaan in de "hopelijk" verse sneeuw
staat er al een tijdje hoor eerst was heel vlaanderen oranje, is nu enkel nog oost en west-vlaanderen
Onweersdagen: 0