Net een buitje gehad met de eerste sneeuw die hier is blijven liggen! In 15 minuten opeens een dek van 2cm gehad, dat belooft wat met die naderende buien boven zee Hele dag gebaald, nu de sneeuwschep uit de schuur gehaald
Wanneer is moeilijk maar dat er nog wat aankomt lijkt me wel aanwezig; in nanacht/vroege ochtend denk ik | Gewijzigd: 16 december 2010, 22:48 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
do 16 dec 2010, 22:30
Geen bussen meer in Zuid-Limburg -
Vervoerder Veolia heeft donderdagavond alle bussen van de weg gehaald in het zuiden van Limburg. Dit in verband met de gladheid en de hevige sneeuwval. Dat maakte Veolia bekend. Ten noorden van Sittard rijden de bussen nog wel, maar met vertraging, aldus een woordvoerster van Veolia.
Volgens de politie is het busverkeer gestopt nadat enkele bussen dwars over de weg waren geschoven. Ook het overige verkeer in Limburg ondervindt donderdagavond veel hinder van de aanhoudende sneeuwval en de gladde wegen. Op veel plaatsen deden zich aanrijdingen voor, waarbij in de meeste gevallen sprake was van blikschade en hooguit enkele lichte verwondingen, aldus een woordvoerster van de politie.
Volgens de ANWB is het sneeuwgebied naar Oost-België getrokken, waar het verkeer veel hinder ondervindt.
Het is hier inderdaad spekglad...
Bergopwaarts kun je lekker naar beneden glijden nu...
Zometeen eens even buiten nachtelijk wandeltochtje maken. Kan ik lekker, in alle rust, een paar mooie fotootjes schieten.
6cm sneeuw?? ik woon in Nieuwstadt, hier ligt misschien 2 of 3 cm maar echt niet meer.. lijkt me sterk dat het zo verschilt:P
laten we hopen dat de komende dagen meer gaat vallen
Nou die buitjes vanuit de Noordzee zijn best wel pittig hoor. Vanmiddag bleef er weinig liggen vanwege de temp. Maar nu blijft alles wel liggen. Het is hier nu helemaal wit, en zo te zien komen er nog heel wat buitjes onze kant op. En die buien komen nog de gehele nacht
Morgenochtend hopelijk ook een leuk sneeuwlaagje ^^
hahaha net als vorig jaar : wakker worden met 35/40 cm
Hier kan je over de camera icoontjes gaan en zie je de toestand van de wegen in Wallonië. De buurt van Luik ziet er heel winters uit.
http://www.verkeerscentrum.be/verkeersinfo...elden/antwerpen
en hier in Vlaanderen | Gewijzigd: 16 december 2010, 22:52 uur, door Katrien Michiels
Bergopwaarts kun je lekker naar beneden glijden nu...
Zometeen eens even buiten nachtelijk wandeltochtje maken. Kan ik lekker, in alle rust, een paar mooie fotootjes schieten.
Oei..... midden in de nacht op pad met dit weer?
Pas op voor sneeuwmonsters he
Nee gelijk heb je.. als ik de kans had om ff een ronde te doen deed ik het ook..... have fun!!
Ik merk dat mijn vorige (=eerste) post nogal wat verbazing veroorzaakte: Malamutes?
Daarom (off topic) goedgemaakt: Alaskan Malamutes zijn idd Poolhonden, eigenlijk DE poolhonden, al duizenden jaren door indianen en eskimo's gebruikt als trekdier. Ze hebben (samen met de Saarlose Wolfshond) nog een groot deel wolf-genen. Daarom noem ik ze geen hond maar holf.
Geen doorsnee huis-tuin-keuken hond (hoewel de keuken wel hun favoriete plek in huis is) en worden pas sinds de jaren 70 in nederland als 'huis-hond' gefokt. De waarheid is dat ze liever buiten leven. Zeer roedel-trouw, veel beweging nodig (10 km per dag lopen minimaal) en de meeste kunnen in het bos niet los want wild ruiken = weg of andere hond zien = hommeles.
En ze kunnen werkelijk sneeuw voorspellen. Als je ze met uitgestrekte nek in de tuin ziet snuiven komt er gegarandeerd binnen 24 uur sneeuw...of de buurman staat te barbeque-en.
Tot zover gauw weer on-topic (of we moeten een poolhonden topic starten?) Meer info: http://www.amcn.nl/
In Barnieveld nu een schampere -0.5 en een pak sneeuw genoeg om gemakkelijk de voegen tussen de tegels te vullen, ca. 1 cm . Luchtdruk blijft al een tijdje gelijk.
Nu gauw naar buiten om samen met mijn 2 Malamu...poolhonden sneeuw te snuiven. | Gewijzigd: 16 december 2010, 23:01 uur, door Malamute
http://www.buienradar.nl/tekst.aspx?tekst=24uur
Ik help het je hopen.....
gewoon afwachten.... zoals gewoonlijk.... zw heeft in iedergeval flinke neerslag gehad..... in de vorm van regen...
dus de weergoden hebben nog wel iets goed te maken...
geld overgens ook voor andere delen in nederland....
http://www.buienradar.nl/tekst.aspx?tekst=24uur
Sorry...maar bullsh**t die 24 uurs verwachting en al helemaal als het om "buien"gaat.
Al klopt het wel dat de kustgebieden het meest krijgen
Bedankt!
:D prachtig gezicht hopelijk is buienradar 24u ditmaal wel betrouwbaar!
Pas op voor sneeuwmonsters he
Nee gelijk heb je.. als ik de kans had om ff een ronde te doen deed ik het ook..... have fun!!
Thnx. Heb me wel redelijk aangekleed met thermokleding, dus dat komt wel goed! Morgen vrij, dus alle
tijd. Wel weer opstaan voor zonsopkomst... ook altijd mooi foto's maken. Zal wat fotootjes in m'n albums
plaatsen straks en morgen.