dank je voor het posten
Even leuk stukje over o.a. zaterdag! Komt van Meteox.be/buienradar.nl
Er vallen vrijdag enkele sneeuwbuien in de Benelux: met name in de kustprovincies. Nu en dan laat ook de zon zich zien. De temperatuur blijft op de meeste plaatsen iets onder nul: in de Hoge Venen (uitstekende wintersportcondities!) wordt het niet warmer dan -6 graden. Zaterdag opklaringen maar ook kans op een sneeuwbui. Later op de dag bereikt een actieve sneeuwzone vanuit het zuidwesten de Benelux. Het kan dan enige tijd intensief sneeuwen (5-10 cm). Verder in de nacht en ochtend matige tot strenge, in de kustgebieden lichte vorst. In de middag maxima rond het vriespunt. De wind trekt later flink aan uit richtingen tussen zuid en oost.
Dat kan je hier vinden! http://www.knmi.nl/satrep/faq.html
Heb jij dan voor mij een linkje naar dat nieuwsbericht? Dat heb ik even gemist!
Alles is toch wel zo ongeveer verlopen zoals de J&J uitgeschreven hadden. Hoewel het hier 30 minuten te laat begon te sneeuwen, JAN!!
Nee, goed gedaan, zal nog wel wat bijkomen vannacht, ik ben erniet bang voor. Tis hier ook wit nu en nog .3 boven nul
Prettige avond verder iedereen,
Enjoy the snow, It's the only snow you got
Ligt dat aan:
A. Leverancier die geen zout genoeg op voorraad heeft, en om die redenen niet kan leveren
B. De gemeente zelf die niet tijdig voldoende zout heeft besteld
C. De gemeente die onvoldoende opslag heeft geregeld om een buffer aan te leggen.
D. Anders ....
Het laatste wat ik erover zeg, als je meer erover wilt weten open je maar een strooi topic.
A is van toepassing, levering gaat als eerste naar Rijkswaterstaat en de gemeentes sluiten achteraan in de rij, lees de media berichten van de laatste dagen maar.
B verwacht ik niet, maar ik ken de situatie bij de betreffende gemeente niet. De gemeente Alkmaar had de zoutloods afgelopen zomer al tot de nok gevuld.
C is bij veel gemeentes een probleem, ze kunnen het niet kwijt. Meer grond en loodsen om zout op te slaan kost geld, geld dat er niet is, er worden niet voor niets gemeente ambtenaren ontslagen omdat er geen geld meer is. Daarnaast als ze weer een aantal zachte winters krijgen zitten ze met zout waar ze niets mee kunnen.
D ook van toepassing, materiaal en personeel. Arbo regels, maar ook het gewone werk moet door, of mogen ze bij jou een paar weken het vuilnis laten staan als er gladheid is? Materiaal is er ook maar beperkt, meestal zoveel als ze de rest van het jaar voor overige werkzaamheden gebruiken, materiaal stil laten staan, soms jaren, is veel te duur. Of zit je op een flinke belasting verhoging te wachten en dat dan het materiaal wegroest in de zachte winters?
Busroutes en aanrijdroutes naar ziekenhuizen zullen altijd als eerste gestrooid worden, daarna de rest.
Ja er zijn veel geclusterde buien te zien ; wat gaan die ons brengen vannacht?
Heb jij dan voor mij een linkje naar dat nieuwsbericht? Dat heb ik even gemist!
http://forum.onweer-online.nl/index.php?sh...mp;#entry199637
Dit is volgens mij de reden van de code Oranje voor Vlaanderen ^^
Ardennen krijgen echt wel een berg sneeuw zeg! Die smelt gewoon niet meer weg deze winter Ga eens vragen of we in de vakantie niet eens dagje gaan skiën in de Ardennen
klopt het dat in de nieuwe pluim er voor morgen veel minder neerslag wordt berekend dan in de oude pluim?
Maar zondag meer? Is het dan doorgeschoven naar zondag, of kunnen we morgen een nieuwe pluim hebben die voor zaterdag wel weer meer neerslag verwacht?
Hier trouwens enkel een beetje poedersuiker hier en daar, wel op de stoep, maar niet op het paadje naar mijn huis...perfect gesneeuwd dus, ik hoef het paadje dus niet schoon te maken
hier -0.2 graden