Witte kerst is altijd mooi, maken we niet vaak mee.
Gezien langdurige blokkade van aanvoer westelijke winden maken we toch een redelijke kans lijkt me ...
Genoeg dus nog. hihi
Thanks. Ik ga mijn bed opzoeken. Vind mijn toetsenbord er bijna aantrekkelijk uitzien om op te liggen.... Bye bye
Gezien langdurige blokkade van aanvoer westelijke winden maken we toch een redelijke kans lijkt me ...
Dooiaanval met havy Ijzel 24dec
KNMI:
donderdag 23 december tot en met donderdag 30 december
60% kans op aanhoudend rustig maar koud winterweer, met temperaturen onder normaal en 40% kans dat het na de Kerstdagen zachter wordt met temperaturen rond normaal.
Uitgifte: 16/12/2010 02.57 uur LT
Stuur es wat strooiwagens deze kant op! Hier ligt de gemeente weer es te slapen..
Als ze geen zout geleverd krijgen en er geen plaats is om meer op te slaan valt er weinig aan te doen, ik heb jaren bij een gemeente gewerkt, ervaring genoeg dus.
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
Uhhh, verklaar dan eens waarom we in een winter die pas twee weken bezig is al zout tekort komen?
Ligt dat aan:
A. Leverancier die geen zout genoeg op voorraad heeft, en om die redenen niet kan leveren
B. De gemeente zelf die niet tijdig voldoende zout heeft besteld
C. De gemeente die onvoldoende opslag heeft geregeld om een buffer aan te leggen.
D. Anders ....
Gheghe, dan heb je natuurlijk wel kans op uitsneeuwende mist
| Gewijzigd: 16 december 2010, 21:25 uur, door H. Kootstra
Nieuwe winterse periode!
Het wintertje houdt nog wel even aan in ons land.
Ons weer wordt bepaald door een depressie, afkomstig vanaf Groenland en is gevuld met zeer koude Poollucht. Afgelopen dagen steeg de luchtdruk boven Groenland zelfs tot 1080 hPa. Zelfs voor die omgeving uitzonderlijk hoge barometerstanden!
Deze depressie zal het komend weekend de Noordzee oversteken en na het weekend boven ons land arriveren. In de nachten vriest het licht tot matig, een enkele keer mogelijk streng. Ook overdag is het koud met veelal vorst.
In goede winters vriest het ook met een aanlandige wind. Wat dat betreft zou deze winter dus goed moeten zijn, de komende dagen komt de wind regelmatig vanaf zee. Dat geeft in de kustprovincies zowel kans op dooi, maar ook op forse sneeuwbuien.
Bovendien passeren van tijd tot tijd storingen met sneeuw. Geen ijswinter voorlopig, maar vooral een winter met neerslag, de komende dagen zal deze alleen uit sneeuw bestaan. Of het moet nog een verdwaalde hagelbui zijn.
En na het weekend? Diverse berekeningen laten wel pogingen zien van depressies om zachtere lucht het continent op te sturen. Maar zullen deze slagen? Voorlopig denk ik van niet. Ook begin volgende week zal het koud winterweer zijn met in de nachten lichte tot matige vorst en overdag rond nul. De kans op sneeuwbuien neemt af.
En richting de Kerst? Dan lijkt er een nieuwe hevige strijd los te breken tussen aanstormende zachte lucht vanaf de Oceaan en koude Poollucht. Het strijdtoneel zou wel eens dicht in de buurt van ons land kunnen liggen. Volgens het grote Europese model, ECMWF wordt deze strijd juist met Kerst beslist. In het voordeel van….inderdaad, de winterliefhebbers.
Hoe het ook zij. Duidelijk is en dat heeft de ervaring ons ook geleerd: een ijskoud Europees vaste land laat zich niet zomaar innemen door zachte Oceaanlucht.