Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Liberty, TX; Polk, TX.

23 Nov 2024 10:17:03

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Liberty, TX.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Hardin, TX.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Jasper, TX.

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Nov 2024 05:46:27

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 20:25:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

22 Nov 2024 00:58:32
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Richardus
Lid
16 december 2010, 16:33 uur | Bericht #183597
0 graden, droog, drabberig sneeuwdekje van 3 centimeter. Het is niet geworden wat er door iedereen verwacht werd, maar wit is het wel en het is even afwachten of de temperatuur echt zo lekker onderuit gaat als verwacht. En hopen dat dat dan aanhoudt. En hopen dat er nog een bak sneeuwbuien overkomen om de gemist 7cm. aan te vullen. Tja, 't was allemaal ook wel heel erg nowcasterig met dat warmte- én koufront die op elkaar inliepen, wind, luchttemperatuur, zeetemperatuur enz. etc. Constant is vermeld dat het moeilijk te schatten was wanneer het sneeuw zou worden, en dat dat net later uitvalt dan op het laatst verwacht werd ((noord)oosten hele dag sneeuw, binnenland begin v/d middag rest loop v/d middag) zorgt natuurlijk ook voor minder sneeuwhoeveelheden. Wel erg boeiend om mee te maken hoe de 2 fronten overkwamen; vooral die duidelijke overkomst van het kf met de keiharde hagelbui dat was gaaf.
16 december 2010, 16:33 uur | Bericht #183598
Net eventjes hagel in Tilburg, steeds meer wind.
Waarom deze advertentie?
16 december 2010, 16:33 uur | Bericht #183599
Citaat van Buffell, donderdag 16 december 2010, 16:29 uur Je mag toch wel aangeven dat het niet helemaal is uitgekomen? Het is toch niet zo dat als er een verwachting gedaan wordt, dat deze heilig is? Ik meld alleen dat het behoorlijk klopte allemaal, behalve het aantal cm's. Dat is toch geen zonde?

Het is alleen wat mensen willen lezen, ik heb twee verwachtingen gedaan van twee modellen. Het Hirlammodel 5-10 cm en het GFS model dat ging voor (Het Amerikaans weermodel berekend tot en met zondag een totaal hoeveelheid sneeuw van 17 centimeter). Gewoon goed lezen vind ik dan. Ook de titel zegt genoeg.... Sneeuwbom of gewoon sneeuw? Als mensen alleen willen lezen wat ze willen lezen vind ik dat oke, maar kom hier dan niet zeuren van het klopt niet blablabla. Staat duidelijk in topic vermeld van hoe en wat
16 december 2010, 16:33 uur | Bericht #183600
Citaat van rickus, donderdag 16 december 2010, 16:30 uur Overijssel kan sneeuw vergeten ben ik bang.
Het is nu net na de windsprong droog geworden!

ja voor een paar minuten daarna niet:P
16 december 2010, 16:33 uur | Bericht #183601
In Arnhem sneeuwt het in een rustig gangetje door. Temperatuur schiet van 2.6 naar 1.5 graden.
xzaz
Lid
16 december 2010, 16:33 uur | Bericht #183602
QUOTE(Marga @ Dec 16 2010, 16:31) <{POST_SNAPBACK}>
Ik ga maar weer eens langs met een rondje:

:D Er wordt alleen opbouwende kritiek gegeven en gezegd dat het KNMI het goed had voorspelt. Niks ergs aan lijkt me Het is nu gewoon now casten
Al zat Jan er wel dichtbij zeg; een paar 10den naar beneden en we hadden 1 grote zooi gehad in Nederland.
Niet weer het weer!TV Commentaar
AnneB
Lid
16 december 2010, 16:33 uur | Bericht #183603
De wind is hier nog steeds zuidwest en het regent. Als ie uit het noorden komt gaat er heel wat veranderen denk ik.
16 december 2010, 16:33 uur | Bericht #183604
Tot ongeveer 12:00 hier regen en tijdens een windvlaag schoot het over in natte sneeuw en hagel.
Thyrane
Lid
16 december 2010, 16:33 uur | Bericht #183605
Hier in Assen is het inmiddels opgehouden met sneeuwen. Mooi sneeuwlaagje nu. Mooi gezicht ook als de bomen voorzien zijn van een laagje sneeuw.
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
16 december 2010, 16:34 uur | Bericht #183606
Vanavond wordt het droog maar later trekken vanaf de Noordzee soms pittige sneeuwbuien de kustprovincies binnen.
De minima lopen uiteen van rond het vriespunt aan zee tot -7 in het oosten. Vrijdag bevindt ons land zich in arctische luchtmassa’s, circulerend rond het naar de Britse Eilanden ‘indraaiend’ lagedrukgebied. Het is dan wisselend bewolkt (nu en dan zon) en vooral in de kustprovincies vallen sneeuwbuien. De middagtemperatuur schommelt rond het vriespunt. Langs de westkust staat een (vrij) krachtige westenwind, in het binnenland is de wind zwak tot matig.

JPP
Lid
16 december 2010, 16:34 uur | Bericht #183607
niet alleen Jan en Johan hadden de regen(lees warme lucht) wat onderschat en de sneeuw(lees koude kucht) wat overschat. Ook Piet Paulusma, zat iets te veel met zijn hoofd in de winterse wolken....geeft allemaal niets, het blijven verwachtingen, en deze situaties zijn zo ontzettend complex dat het precies aangeven wat het wordt bijna onmogelijk is.

maw woorden ik wil niet zeuren, mensen ga zo door, ik geniet van de uitgebreide weersverwachtingen dagen vooruit!

chapeau chapeau!

P.S. actuele situatie hier, 8,1 mm vandaag(meest regen laatste uurtje sneeuw en natte sneeuw), het is nog wel groen en nat en het is nu 0,2 graden. alle zout is weggespoeld, dus ik verwacht dat het een ijsbaan wordt.... | Gewijzigd: 16 december 2010, 16:36 uur, door JPP
bliss
Lid
16 december 2010, 16:34 uur | Bericht #183608
Citaat van dfromdwgn, donderdag 16 december 2010, 16:24 uur vanavond/vannacht pittige sneeuwbuien mogelijk

Donderglas stroomt over = zekerheid dat er pittige buien aankomen
16 december 2010, 16:34 uur | Bericht #183609
Citaat van Richardus, donderdag 16 december 2010, 16:33 uur 0 graden, droog, drabberig sneeuwdekje van 3 centimeter. Het is niet geworden wat er door iedereen verwacht werd, maar wit is het wel en het is even afwachten of de temperatuur echt zo lekker onderuit gaat als verwacht. En hopen dat dat dan aanhoudt. En hopen dat er nog een bak sneeuwbuien overkomen om de gemist 7cm. aan te vullen. Tja, 't was allemaal ook wel heel erg nowcasterig met dat warmte- én koufront die op elkaar inliepen, wind, luchttemperatuur, zeetemperatuur enz. etc. Constant is vermeld dat het moeilijk te schatten was wanneer het sneeuw zou worden, en dat dat net later uitvalt dan op het laatst verwacht werd ((noord)oosten hele dag sneeuw, binnenland begin v/d middag rest loop v/d middag) zorgt natuurlijk ook voor minder sneeuwhoeveelheden. Wel erg boeiend om mee te maken hoe de 2 fronten overkwamen; vooral die duidelijke overkomst van het kf met de keiharde hagelbui dat was gaaf.
Zo ist, en naait aans!!!!

En dan nog ff voor Bliss: overstromende donderglas is schötteldoekie d'r bi-j pakken!!! | Gewijzigd: 16 december 2010, 16:35 uur, door arjanbruggink
Anarchy
Lid
16 december 2010, 16:34 uur | Bericht #183610
Citaat van Anko, donderdag 16 december 2010, 16:23 uur Euhm, het oosten heeft geen droge sneeuw hoor. Er blijft amper tot niks liggen van alles wat er gevallen is vandaag.

Misschien moet je even onderscheid maken tussen Droge sneeuw, natte sneeuw en sneeuw die blijft liggen. Droge sneeuw op een wat warmere ondergrond blijft niet altijd liggen. Hier op het forum zijn diverse meldingen geweest van 'droge' sneeuw. Natte sneeuw kan ook blijven liggen, mits de ondergrond maar koud genoeg is!
16 december 2010, 16:35 uur | Bericht #183611
QUOTE(Marga @ Dec 16 2010, 16:31) <{POST_SNAPBACK}>
Ik ga maar weer eens langs met een rondje:

:D

ontoppic: temp +1.1 lichte (natte) sneeuwval.

Roy90
Lid
16 december 2010, 16:35 uur | Bericht #183612
In het westland is het eindelijk is gestopt met regenen... temp nu rond 1,6

Ben benieuwd of we vandaag nog sneeuw krijgen, denk het niet ..
Buffell
Lid
16 december 2010, 16:35 uur | Bericht #183613
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, donderdag 16 december 2010, 16:33 uur Het is alleen wat mensen willen lezen, ik heb twee verwachtingen gedaan van twee modellen. Het Hirlammodel 5-10 cm en het GFS model dat ging voor (Het Amerikaans weermodel berekend tot en met zondag een totaal hoeveelheid sneeuw van 17 centimeter). Gewoon goed lezen vind ik dan. Ook de titel zegt genoeg.... Sneeuwbom of gewoon sneeuw? Als mensen alleen willen lezen wat ze willen lezen vind ik dat oke, maar kom hier dan niet zeuren van het klopt niet blablabla. Staat duidelijk in topic vermeld van hoe en wat

Nee dat is ook wel zo, maar ik vind dat de verwachting keurig uitkomt, alleen het aantal cm's niet. En dus vind ik het alsnog een keurig verwachting, kunnen de meesten nog een puntje aan zuigen.

Temperatuur lijkt weer te dalen, wat een rare dag weer. van 2.3 naar 1.2, dat is ook nog een behoorlijke daling in zo'n korte tijd.
landerVT
Lid
16 december 2010, 16:35 uur | Bericht #183614
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, donderdag 16 december 2010, 16:33 uur Het is alleen wat mensen willen lezen, ik heb twee verwachtingen gedaan van twee modellen. Het Hirlammodel 5-10 cm en het GFS model dat ging voor (Het Amerikaans weermodel berekend tot en met zondag een totaal hoeveelheid sneeuw van 17 centimeter). Gewoon goed lezen vind ik dan. Ook de titel zegt genoeg.... Sneeuwbom of gewoon sneeuw? Als mensen alleen willen lezen wat ze willen lezen vind ik dat oke, maar kom hier dan niet zeuren van het klopt niet blablabla. Staat duidelijk in topic vermeld van hoe en wat

Ik vind Jan een zeer goede voorspeller ook al heb ik nog geen sneeuw gehad. Als je les leest wat hij geschreven heeft kan je alleen maar akkoord gaan. Doe zo voort Jan!
MaikelNL
Lid
16 december 2010, 16:35 uur | Bericht #183615
Dat viel wel tegen vandaag..
Alleen net eventjes zo hard gesneeuwd dat de bus haast niet meer kon rijden..
Maar nu lichte regen, en dat in het Oosten.
san87
Lid
16 december 2010, 16:36 uur | Bericht #183616
ik zit op weerplaza te kijken en daar geven ze in herwijnen tot de 28e alleen maar sneeuw op...... Nu moet het natuurlijk nog uitkomen, maar wel een leuk vooruitzicht!!
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.881 topics, welke bij elkaar 448.479 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 37 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 37, lezen 2 mensen het topic "Winterdiscussie topic 2011/2012 deel 14".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden