Het is alleen wat mensen willen lezen, ik heb twee verwachtingen gedaan van twee modellen. Het Hirlammodel 5-10 cm en het GFS model dat ging voor (Het Amerikaans weermodel berekend tot en met zondag een totaal hoeveelheid sneeuw van 17 centimeter). Gewoon goed lezen vind ik dan. Ook de titel zegt genoeg.... Sneeuwbom of gewoon sneeuw? Als mensen alleen willen lezen wat ze willen lezen vind ik dat oke, maar kom hier dan niet zeuren van het klopt niet blablabla. Staat duidelijk in topic vermeld van hoe en wat
:D Er wordt alleen opbouwende kritiek gegeven en gezegd dat het KNMI het goed had voorspelt. Niks ergs aan lijkt me Het is nu gewoon now casten
Al zat Jan er wel dichtbij zeg; een paar 10den naar beneden en we hadden 1 grote zooi gehad in Nederland.
De minima lopen uiteen van rond het vriespunt aan zee tot -7 in het oosten. Vrijdag bevindt ons land zich in arctische luchtmassa’s, circulerend rond het naar de Britse Eilanden ‘indraaiend’ lagedrukgebied. Het is dan wisselend bewolkt (nu en dan zon) en vooral in de kustprovincies vallen sneeuwbuien. De middagtemperatuur schommelt rond het vriespunt. Langs de westkust staat een (vrij) krachtige westenwind, in het binnenland is de wind zwak tot matig.
maw woorden ik wil niet zeuren, mensen ga zo door, ik geniet van de uitgebreide weersverwachtingen dagen vooruit!
chapeau chapeau!
P.S. actuele situatie hier, 8,1 mm vandaag(meest regen laatste uurtje sneeuw en natte sneeuw), het is nog wel groen en nat en het is nu 0,2 graden. alle zout is weggespoeld, dus ik verwacht dat het een ijsbaan wordt.... | Gewijzigd: 16 december 2010, 16:36 uur, door JPP
Zo ist, en naait aans!!!!
En dan nog ff voor Bliss: overstromende donderglas is schötteldoekie d'r bi-j pakken!!! | Gewijzigd: 16 december 2010, 16:35 uur, door arjanbruggink
Misschien moet je even onderscheid maken tussen Droge sneeuw, natte sneeuw en sneeuw die blijft liggen. Droge sneeuw op een wat warmere ondergrond blijft niet altijd liggen. Hier op het forum zijn diverse meldingen geweest van 'droge' sneeuw. Natte sneeuw kan ook blijven liggen, mits de ondergrond maar koud genoeg is!
:D
ontoppic: temp +1.1 lichte (natte) sneeuwval.
Nee dat is ook wel zo, maar ik vind dat de verwachting keurig uitkomt, alleen het aantal cm's niet. En dus vind ik het alsnog een keurig verwachting, kunnen de meesten nog een puntje aan zuigen.
Temperatuur lijkt weer te dalen, wat een rare dag weer. van 2.3 naar 1.2, dat is ook nog een behoorlijke daling in zo'n korte tijd.
Ik vind Jan een zeer goede voorspeller ook al heb ik nog geen sneeuw gehad. Als je les leest wat hij geschreven heeft kan je alleen maar akkoord gaan. Doe zo voort Jan!