Als het KNMI nou eens voorspeldt dat de verwachting op O-O vaak juist is dan voorspellen ze het goed
Eerlijk is eerlijk... hier op het forum werd er telkens gemeld dat het kouder zou worden en sneeuwen rondom het middaguur. Het is idd kouder dan een paar uur geleden maar heel Nederland is amper onder de 0 gekomen vandaag.
Ik neem aan dat het sneeuwen wel ophoud met 2 kleine uurtjes. Dat er vanavond nog wat kan vallen is niet echt datgene wat hier besproken werd over de enorm sneeuwval. Daar zitten we nu middenin.
Dus in dat opzicht valt het nu gezien reuze mee.
BUIEN! Moet je eens die Noordzee bekijken! Daar ligt wel wat klaar voor deze nacht + dat boeltje wordt alleen maar intensiever door de koude lucht boven het warme zeewater!
Of het wel degelijk iets wordt voor het Oosten, dat misschien niet maar centrum+Westen zal er wel wat van krijgen!
Daarbij is zaterdag nog 10 keer zo positief als vandaag maar doe er nog geen uitspraak over ^^
Jan topic gaat zo hard dat ik niet alles ga lezen heb je soms linkje naar je voorspelling ?
Als iemand een voorspelling ruim een week vooraf op de site zet verdiend dat zeker wel wat meer respect ook al valt er wat minder.. Kan het KNMI wel beter zijn op dit moment, maar die voorspellen pas een paar uur vooraf... Wat ook begrijpelijk is, want iedereen kijkt naar dat instituut en zodoende krijgen hun zwaardere kritieken als ze mis zitten..
en daarbij blijven het verwachtingen...
ik blijf herhalen.. chapeau voor Jan ! (en Johann) | Gewijzigd: 16 december 2010, 16:23 uur, door jeffreydekam
Het scenario zoals nu uitkomt werd al dagen voorspeld hier op het forum.
Maar als je meer vertrouwen hebt in het knmi dan lees je toch niet mee.
Ondanks de doorweekte ondergrond blijft de sneeuw nu goed liggen hier
Kijk en daar gaat het mij in dat geval ook om. Er wordt vaak gezegd dat het KNMI niet weet wat ze doen e.d. maar ik ben het daar niet mee eens. Ook hier op het forum worden verwachtingen maar al te vaak vlak van te voren aangepast. Ook hier zijn er (wel meer dan 5 zelfs) veel updates op een dag. Niet dat dit slecht is maar het valt me op dat bepaalde verwachtingen enorm gehyped worden. Als de verwachtingen daarna wijzigen dan kijkt niemand daar naar. Geef het KNMI dus ook wat credits als ze die verdienen. Als ik dan even aangeef hoe het is dan krijg ik meteen commentaar over me heen. Beetje zelfreflectie en wat minder "hypen??" in de toekomst. Back to the weather ->
Euhm, het oosten heeft geen droge sneeuw hoor. Er blijft amper tot niks liggen van alles wat er gevallen is vandaag.
Er zijn enorme plassen en de grond is echt doorweekt...
Je ziet nu af en toe een verdwaalde vlok tussen de regendruppels... maar ik geloof niet dat we hier iets anders wits op de straten gaan zien dan de belijning...
wat wel geinig is is dat de temperatuur de laatste 2 uur in een vrije val terecht is gekomen van 6 graden in de plus naar 2 graden in de plus..maar goed we wachten af.. misschien vanacht of morgen of overmorgen of volgende maand..
Ik neem aan dat het sneeuwen wel ophoud met 2 kleine uurtjes. Dat er vanavond nog wat kan vallen is niet echt datgene wat hier besproken werd over de enorm sneeuwval. Daar zitten we nu middenin.
Precies hoe ik het ook zie (zie vorige pagina ook beschreven). | Gewijzigd: 16 december 2010, 16:24 uur, door jlammertink
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=22462 Bespreking hirlam en GFS