inmiddels hier 2 Cº een half uur geleden was t nog 4 C
En .. Het sneeuwt !!!
Hier idd nu echt uit het noorden. Nog geen sneew hier. Wat een verschil eigenllijk zo. Zit hemelbreed iets van 12 kilometer tussen ( gok ik zo )
Zou iemand mij kunnen vertellen wat we morgenochtend (tussen 08.00 en 12.00 uur) in het noord-oosten van het land kunnen verwachten?
Collega's moeten buiten houten kruizen onder (een container vol) kerstbomen schroeven voor een kerstmarkt. Droog weer zou op dat moment zeer welkom zijn.
De temperatuur heeft nu z'n hoogste punt bereikt en ligt hier net onder de +1 graden, en ik denk dat ie weldra zal gaan dalen. Qua neerslag valt het allemaal nog reuze mee, echte regen is het niet of nauwelijks geweest en ik heb de indruk dat we straks best nog wel wat leuke sneeuwval gaan beleven.
999.6 hPa, wind Zuid West
Winterliefhebbers laten zich vaak ontmoedigen door (naar mijn idee) veel te ver in de toekomst reikende 'tekentafelkaarten' van sommige atmosfeermodellen. De schrik slaat hun dan om het lijf wanneer een verwachtingssessie plots een duidelijke verzachting aangeeft. Het plezier van een winterse situatie op het ‘moment suprême’ wordt dan vergald door ontwikkelingen die dikwijls nog geen dag later alweer ‘gedelete’ zijn.
De trend van deze winter, die zich tijdens de laatste decade van november begon af te tekenen, is belangrijker. Die zal naar mijn idee niet zomaar wijzigen. Ik denk zelfs, mij hierbij begevende op glad ijs (!), dat we de meeste kou nog moeten gaan krijgen.
Dit weekeinde gaat een randstoring, die door het ‘sturende hoogtelaag’ boven de Britse Eilanden en het Noordzeegebied wordt ingevangen, mogelijk sneeuw van betekenis veroorzaken op zaterdagavond en/of in de nacht naar zondag. Dinsdag krijgen we mogelijk weer te maken met zo’n storing. Verder in de nacht en ochtend overwegend lichte tot matige vorst. Woensdag 22 december ontstaat boven onze omgeving een ‘stralingshogedrukgebiedje’. Het kan dan op veel plaatsen 10 tot 15 graden gaan vriezen.
Bedankt voor je reactie, tis me duidelijk
had al aangepast
DEVENTER - De gemeente Deventer is, terwijl de winter amper is begonnen, nu al bijna door het strooizout heen. Van de 800 ton waarmee de gemeente de winter inging, is al 700 ton verbruikt. Er is extra zout besteld, maar nog onduidelijk is of en wanneer dat geleverd wordt.
dauwpunt nu -0,2 graden en de temperatuur daalt ook lekker. wind nog wel uit zuidoosten maar zeer kracht met 6,1 km per uur luchtdruk naar 993,7 hpa wat dus en daling van 30 hpa is en 15 uur.
Volgens mij nu ook sneeuw op vlieland: http://vlieland.webcam.nl/waddenhaven/activex/ | Gewijzigd: 16 december 2010, 13:48 uur, door santona