http://www.sat24.com/homepage.aspx?c=de
Jan en Johann zaten wederom erg goed.
Als ik dat wolkendek bekijk boven UK en verder, ziet het ernaar uit dat Europa een kleine ijstijd induikt. Wel opvallend. Vorig jaar zette deze trend al in met voorgaande jaren van vroege koude (maar geen doorzetting). Nu zitten we met nachtelijke temps. van soms -10/-13 en veel sneeuw. Ik neig ernaar dat die "andere" weerexperts (die niet gehoord mogen worden in de climate hoax discussie) toch gelijk gaan krijgen met hun "kleine ijstijd".
Spannende tijden dit. Ik zie al voor me dat ik mijn kleinkinderen moet vertellen over onze extreme winters, die de extreme winters van de vorige eeuw verbleekten. | Gewijzigd: 16 december 2010, 13:34 uur, door Anko
Je ziet dat goed.
Hoi Roeland, hier bij Jelsum ( thv vliegbasis LWD) waait hij al uit t noordoosten, zal bij jou ook wel niet lang meer duren
inmiddels hier 2 Cº een half uur geleden was t nog 4 C
En .. Het sneeuwt !!!
ennu.. is het droog, de neerslag lijkt te verpieten, in het noorden hebben we het meeste denk ik gehad, wordt nu buiig.
maar de bovenlucht wordt kouder, anders kon het niet sneeuwen daar net. ik kan niet wachten op een paar flink culsterende sneeuwbuien achter het kou front, je ziet ze al mooi liggen op de noordzee!
gr JPP | Gewijzigd: 16 december 2010, 13:41 uur, door JPP
Nu regent het nog, maar als dit over gaat in droge sneeuw. Hoelang duurt het dan dat de droge sneeuw ook blijft liggen op een kletsnatte ondergrond?
Ik neem aan dat een temp. hierbij een rol speelt, maar dan gaat het eerst toch spiegelglad worden, als de temp moet gaan zakken?
Of zie ik nu dingen verkeerd en over het hoofd
edit: je hebt gelijk
DEVENTER - De gemeente Deventer is, terwijl de winter amper is begonnen, nu al bijna door het strooizout heen. Van de 800 ton waarmee de gemeente de winter inging, is al 700 ton verbruikt. Er is extra zout besteld, maar nog onduidelijk is of en wanneer dat geleverd wordt.
bron: de stentor | Gewijzigd: 16 december 2010, 13:44 uur, door deventer
Nu regent het nog, maar als dit over gaat in droge sneeuw. Hoelang duurt het dan dat de droge sneeuw ook blijft liggen op een kletsnatte ondergrond?
Ik neem aan dat een temp. hierbij een rol speelt, maar dan gaat het eerst toch spiegelglad worden, als de temp moet gaan zakken?
Of zie ik nu dingen verkeerd en over het hoofd
Zodra de temperatuur gaat kelderen (vriezen) dan zal het behoorlijk glad worden inderdaad. In eerste instantie zal de sneeuw zich gaan vermengen met water, waardoor je opvriezende smurrie krijgt. Kortom gevaarlijke situaties zijn mogelijk.