Hopen dat het snel daald
volgens mij hoorde ik gisteren p.p. ook over onweer (later op de dag).....
Onweer is goed mogelijk wanneer de zeer koude kucht (vooral op hoogte) erin komt.
Kunnen pittige (sneeuw)buien gaan worden, vooral in de kustgebieden !
Ciao Johann
Best Johann, kunnen die (pittige) sneeuwbuien ook nog ver het land intrekken?
Onweer is goed mogelijk wanneer de zeer koude kucht (vooral op hoogte) erin komt.
Kunnen pittige (sneeuw)buien gaan worden, vooral in de kustgebieden !
Ciao Johann
Ik begrijp uit je verhaal dat we dan uit de eerste passage dan nu eerst geen droge sneeuw hoeven te verwachten hier? Enig idee hoeveel oostelijker de sneeuwlijn nu komt te liggen dan? Gisteren werd ergens gezegd Assen/Zwolle Eindhoven. Of is die sneeuwlijn nu helemaal naar duitsland opgeschoven? | Gewijzigd: 16 december 2010, 12:06 uur, door zwoof
Overal zie ik staan: de neerslag trekt van Noord naar zuid over Nederland. Maar als ik nu op buienradar kijk trekt het van west naar oost, of is dit nog steeds niet de bedoelde neerslag zone?
Alvast bedankt
ik kan me herrineren in 1980 (geloof ik) zware sneeuwbuien met onweer,
dat is de mooiste combinatie die ik ooit gezien heb,vergeet ik nooit meer...........
Dat is idd onweer.
| Gewijzigd: 16 december 2010, 12:08 uur, door smarkie
Leuk om dit zo te volgen. Dit is mijn eerste post hier.
Ik dacht, ik laat even weten hoe het hier in Ede is. Veel meer midden van het land kun je het niet krijgen
Het is hier nu 2,5 graden en het regent lekker door. Nog geen natte sneeuw gezien, echt al een uur of anderhalf alleen regen.
Terwijl ik dit typ daalt de temp naar 2,4 en zo gaat het het afgelopen half uur al, het kwam vanaf 3 graden.
[edit]
Oh ja, het weerstation staat hier ook op onweer en regen.
[/edit] | Gewijzigd: 16 december 2010, 12:06 uur, door rob_houweling
Als ik naar de kaart van KNMI kijk, stijgt de temp eerder hier. omgeving Marum. Hoe kan het dan in omgeving Stad Grun zakken?? scheelt hemelsbreed niet veel?
Hier overigens regen, regen en nog eens regen, heb wel het idee dat de druppels wat dikker en steviger worden, maar misschien is dat wat ik wil zien;)
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Ook is er vandaag/morgen kans op een onweersklap. wind neemt verder toe. gaat de natte sneeuw over in vastere vorm dan bestaad er ook kans op duinvorming.
Het overlast moet nog gaan komen. maar komt heus wel.
0,6gr aarde donker mix regen/natte sneeuw.
Is ook goed te zien op de buienradar. Koufront zit nu boven je hoofd
dat is waar,maar in 1980 gebeurde het midden op de dag terwijl ik aan het schaatsen was,
dus het was nog al onverwachts.
de bliksem weerkaatste op de sneeuw-deed pijn aan m'n ogen..........