http://www.wetter.com/wetter_aktuell/wette...e/?id=NL0OI0118
Komt tijd , komt sneeuw toch ?
Of Regen. En zijn sigaar verkreukelend, Drommels drommels en nog een drommels! Staat ook een avatar van de Baron hier
Edit: En mooi pluimpje weer! | Gewijzigd: 16 december 2010, 10:31 uur, door zwoof
Wind uit zuidwest kracht 5.
Luchtdruk 1010, maar dalende.
Luchtvochtigheid 98%.
Ga vanmiddag kijken of ik nog wat met mijn paard kan doen , hij staat nu nog buiten. Maar als het gaat sneeuwen moet hij helaas naar binnen, anders glijdt hij continu op zijn gezicht.
Ik moet om 14 uur nog naar de verloskundige, hoop dat het dan niet al glad is......enne ik hoop dat mijn dochtertje niet besluit dit weekend tevoorschijn te willen komen!!!
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Sneeuw in aantocht – spits kan borst nat maken
Vanochtend in het oostelijke deel van het land de grootste kans op gladheid. Daar verlaat een eerste sneeuwgebiedje het land.
Het kwik ligt rond de 4 graden in het westen tot rond nul in het oosten van het land.
Een volgend neerslaggebied trekt rond 9.30 uur het noordwesten van het land binnen. Deze bereikt tegen de middag het oosten van het land.
In het westen valt de neerslag als regen, landinwaarts gaat de neerslag over in sneeuw. Het oosten krijgt maximum temperaturen van +1 graad, het westen +5 graden.
In Groningen en Friesland valt de neerslag eerst als regen, maar net na de middag gaat de wind daar afnemen en wordt de lucht op enige hoogte al kouder. De zee krijgt dan minder invloed en ook daar kan de regen overgaan in (natte) sneeuw. Geleidelijk aan daalt het kwik daar tot het vriespunt met eerst nog (lichte) sneeuw. Om 18.00 is het kwik in het noorden gedaald tot -1 graad.
Het westen krijgt eerst veel regen, maar gaandeweg de middag gaat de regen daar ook over in (natte) sneeuw. Ook daar gaat het kwik vanmiddag dalen tot aan het vriespunt later in de middag en kan er eveneens nog een periode sneeuw vallen die (deels) blijft liggen.
Het (zuid) oosten krijgt geen regen. Daar valt de neerslag alleen in vaste vorm en sneeuwt het een groot deel van de middag. De temperatuur ligt daarbij maar net boven nul. Op een bevroren ondergrond zal slechts een klein deel smelten en daar is de kans op een sneeuwdek bijna 100 procent! Bovendien zal het kwik tijdens de intensieve sneeuwval ook nog iets dalen.
Het sneeuwt in het (zuid) oosten vanaf rond de middag tot ongeveer etenstijds, 18.00- of 19.00 uur. De avondspits kan de borst nat maken.
Later in de middag steekt er in het hele land een matig noordenwindje op. Bij zee wordt deze (vrij) krachtig. Dit gebeurt het eerst in het noorden van het land. Opklaringen dringen dan het land binnen en het kwik zal meer en meer dalen. Natte wegdelen zullen vanmiddag gaan bevriezen met gladheid als gevolg.
Deze koude luchtsoort stroomt later vanmiddag en vanavond uit over heel het land. Het vriest vannacht dan overwegend licht tot matig, -3 tot -6 graden. In het (zuid) oosten is zelfs strenge vorst mogelijk met waarden rond de -10 graden! Deze lage waarden hebben te maken met het te verwachten sneeuwdek en opklaringen.
Het neerslaggebied zal ons land vanavond via het zuidoosten verlaten. Dit betekent niet dat het droog wordt. Vanaf zee komen buien opzetten die vooral het kustgebied zullen treffen.
Metname delen van Friesland, Noord- en Zuid Holland en Zeeland zullen te maken krijgen met soms actieve sneeuwbuien bij kwikstanden onder nul.
Sommige exemplaren zullen dieper het land optrekken, zodat vanavond en vannacht in het hele land kans is op een sneeuwbui.
Ook morgen is dit het geval, waarbij de kustgebieden opnieuw het gevoeligst zullen zijn voor deze buien. Maar ook dan zullen sommige buien boven land weten te overleven.
Metname Zeeland krijgt morgen later op de dag te maken met een actieve buienzone. Het blijft de hele dag licht vriezen. Af en toe zien we de zon eens.
Samenvattend: een winters etmaal met regen, later (natte) sneeuw en dalende temperaturen. Vannacht en morgen enkele sneeuwbuien, vooral in de kustgebieden. Lichte tot matige en in het (zuid) oosten kans op strenge vorst. Daar zal het grootste sneeuwdek gevormd worden.
In het oosten vanochtend gladheid, vanaf vanmiddag in het hele land kans op gladheid èn overlast door sneeuwval en bevriezing van natte weggedeelten!
Luchtvochtigheid 98%.
Ga vanmiddag kijken of ik nog wat met mijn paard kan doen , hij staat nu nog buiten. Maar als het gaat sneeuwen moet hij helaas naar binnen, anders glijdt hij continu op zijn gezicht.
Ik moet om 14 uur nog naar de verloskundige, hoop dat het dan niet al glad is......enne ik hoop dat mijn dochtertje niet besluit dit weekend tevoorschijn te willen komen!!!
He jakkie nee ik zal duimen voor je ms te koud om te komen LOL
Luchtvochtigheid 98%.
krijg je een sneeuw engeltje..:P(alvast gefeliciteerd)
on,: hier stijgt de temp! met nu 4,4 graden! en regen tikt maar door op zolder raam terwijl ik hier ziek in bed lig(met laptop om alles in de gate te houde)!
ben benieuwd hoe het er buiten over en paar uurtjes uitziet!
Jammer is wel dat mijn nieuwe (simpele kruidvat!!!) weerstation voor vandaag én morgen een ZON aangeeft
Haha toeval.
Hier ook +0.8
Nou mag de sneeuw wegblijven, ik moet een toets maken en anders kom ik niet thuis. xd
Snelweg was hier naar duitsland toe afgesloten over 15 km. talrijke ongevallen. was er een ijsbaan. gaat vanaf nu weer open rijdend achter pekelwagens.