Gister ook de halo om de maan gezien mooi!
Ik verwacht de sneeuw pas na de middag als ik jullie kaarten allemaal volg dus ga nog even gauw boodschappen doen zodat het vanmiddag niet meer hoeft en ik misschien kan gaan sleeen met de kids.
BTW ik ben nieuw hier. Het weer vind ik een zeer interressant fenomeen en dan het liefst de extremen natuurlijk...Onweer, storm, extreme neerslag enz
Hoop dat de bom komt vandaag, ik ben er klaar voor hoop natuurlijk dat iedereen veilig en ongedeerd blijft maar het is natuurlijk altijd leuk als je van thuis uit kunt zien hoe het land weer helemaal ontregeld wordt hihihihi.
Ik hou de site in de gaten. Voorspellingen kan ik niet doen want daar heb ik geen verstand van , maar leer steeds meer.
Welkom op dit gezellige forum!!
Heb de halo ook waargenomen en vastgelegd. Staat in het weerfoto topic.
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=22583
En leedvermaak is toch het beste vermaak..... | Gewijzigd: 16 december 2010, 09:12 uur, door arjanbruggink
[knip]youtube filmpje[einde knip]
Precies, gaat redelijk gelijk op met de werkelijkheid nu. Gewoon lekker geduld hebben en niet van dat gehaaste gedoe. Nergens voor nodig. Het komt zoals het komt. | Gewijzigd: 16 december 2010, 09:12 uur, door akito
Gladheid : Geldig van donderdag 16 december 2010 8u tot vrijdag 17 december 2010 1u : Vandaag trekt een actieve neerslagzone over het land met vrij veel wind. In het centrum gaan deze namiddag de regen en smeltende sneeuw over in sneeuw die ten oosten van de lijn Hasselt-Namen kan blijven liggen met een accumulatie van enkele cm. In de Ardennen valt er vrij veel sneeuw met vorming van sneeuwophopingen. Daar kan 10 tot plaatselijk 20 cm sneeuw vallen met een porblematische verkeersituatie tot gevolg. Volgende nacht blijft het nog sneeuwen in de Ardennen. Vanaf het noordwesten wordt het droger maar later vallen er opnieuw enkele sneeuwbuien vanaf de kuststreek. Ook dan blijft het uitkijken voor uiterst gladde wegen door sneeuw of ijsplekken.
Kan je aangeven waar het WF en het KF, eventueel het occlusiepunt zich dan nu ongeveer bevinden ?
Dat 'oud WF' maakt de warme sector dus wat groter ?
van ons land, het koufront ligt om 12 UTC over het noorden. Door enige
golfvorming in het koufront wordt de verplaatsing van het front
vertraagd en verlaat Limburg tegen de avond. Na koufrontpassage wordt er
bijzonder koude lucht aangevoerd (arctisch van oorsprong). De
temperatuur op 500 hPa daalt boven de Noordzee en het westen van ons
land uiteindelijk naar waardes van rond de -42 graden Celsius.
Buienrestanten leveren in het westen af en toe lichte regen op, in het
oosten zouden enkele vlokken sneeuw kunnen vallen en/of hele licht
IJZEL. In de vroege ochtend vanuit het westen de eerste lichte neerslag
op nadering van het warmtefront. Zal in het westen in de vorm van regen
vallen, in het oosten lichte sneeuw. De meer serieuzere neerslag bereikt
in de loop van de ochtend het noordwesten en trekt daar vandaan verder
zuidoostwaarts. Dit levert op veel plaatsen toch vooral regen op, in het
oosten van het land (natte) sneeuw. Ruwweg oost van de lijn Eindhoven -
Assen is er een duidelijke sneeuwkans. West van deze lijn toch vooral
regen. Na koufrontpassage wordt de aangevoerde lucht dermate koud dat de
buien die dan boven zee ontstaan sneeuwbuien zijn. Deze kunnen dan in de
avond en in de nacht naar vrijdag de kustprovincies binnendrijven. Dat
kunnen lokaal best pittige sneeuwbuien zijn.
@KNMI
hier heeft het idd licht gesneeuwd,en zoals ik aan de onbesneeuwde plekken zie op straat,al voor 7 uur.
temp ligt nu ergens rond 0.6 grd
Dat 'oud WF' maakt de warme sector dus wat groter ?
Volgens mij hangt het WF nu over de kustlijn. Daarachter het KF. Maar wellicht dat de samensmelting al begonnen is tot occlusie...
Jan mag dadelijk een paar uur de deur uit zijn, maar ik ben er ook nog steeds hoor
Dus wacht rustig af wat er gaat komen en neem een lekkere:
:)
Alles wat er geschreven is komt uit inclusief de westen wind die later op de dag naar het noorden draait. Kennelijk heeft het systeem wat vertraging. Wat er nu gebeurt is dat iedereen teleurgesteld is en niemand er meer in gelooft terwijl het echte werk nog moet komen.
en hoe dan ook, het blijven voorspellingen, en als vandaag niet veel sneeuw valt, dan valt er komende dagen wel wat.
mensen, stress niet zo of er nu wel sneeuw komt binnen een uur of niet,..
Wees zelfs blij als er nog geen sneeuw valt, kan je terminste een beetje doorrijden,..
Jan mag dadelijk een paar uur de deur uit zijn, maar ik ben er ook nog steeds hoor
:)
Jammer Marga dat je geen glaasje warme slagroom kunt e-mailen....
Niet te veel he , altijd aan je lijntje denken bij zulke verwennerij
En geniet van wat er gaan komen
Warme choco gaat er altijd wel in, en een bakkie lachende koffie ook wel