https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
En wel twee dingen, de temperatuur stijgt (nu al) en momenteel hebben hoger gelegen plaatsen het hier warmer dan wij.
Terwijl normaal het hier een (half)uur nadat de zon is op gekomen het koudst is, en dat plekken die ( bijv 100 m)hoger gelegen zijn dan wij, het normaal kouder hebben.
Een uur geleden was het bij ons nog Temperatur Außen -8.5°C, nu -7.4°C
En dat bij Sonnenaufgang 08:21
Een flugplatz ruim 100 meter hoger hier, geeft -6,6°C
Gegevens hier:
Temperatur Außen -7.4°C
Luftfeuchte Außen 88%
Taupunkt -8,2°C
Luftdruck 1017mbar ,nach unter 2mbar/3h
Wettervorhersage regnerisch
Schneefallgrenze ~ 0 m (= berechnet)
Wolkenuntergrenze ~ 253 m (= berechnet)
Windchill -12,5°C
Windböen 18,7km/h
Windgeschwindigkeit 14,8km/h
Windrichtung 287° / W-NW
Hopelijk vertraagt alles nog wat zodat de sneeuwkansen toenemen bij het vallen van de avond.
Alles is overigens sowieso vertraagd, want de eerste echte regen was al om 6 uur voorspelt, wordt sowieso 8/9 uur nu.
In de namiddag draait de wind naar noord en neemt af. De regen gaat nog over in sneeuw. De temperatuur loopt uiteen van 5 graden vlak aan zee tot 1 of 2 graden in het oosten.
Ik ga er eens lekker voor zitten
In de namiddag draait de wind naar noord en neemt af. De regen gaat nog over in sneeuw. De temperatuur loopt uiteen van 5 graden vlak aan zee tot 1 of 2 graden in het oosten.
Ik ga er eens lekker voor zitten
Klinkt goed he
Ik dacht als ik wakker word zal het wel sneeuwen, helaas pindakaas
we hebben nu ijsregen/ijzel.. das kloten wakker worden
Ja en ook glad denk ik; maar dit is het warmte front dus het leuke werk komt straks
De afgelopen weken was het een bende hier op de autobahnen, mede dankzij de vrachtwagen chauffeurs.
In tegenstelling van auto`s behoeven vrachtwagens in Duitsland bij winterse bedingen geen winterbanden op alle wielen te hebben, enkel op de aandrijf wielen.
Dat blijkt toch te weinig.
Veel getrokken bakken komen vaak dwars op de weg te staan.
Of roetsen ze vaak op de andere weghelft vaak door de vangrails heen.
Ook bij steigingen kunnen de vrachtwagens bij gladheid niet meer omhoog komen.
Fijne colega chauffeurs proberen de stilgevallen vrachtwagen voorbij te komen,vallen ook stil en worden vervolgens weer voorbij gereden door andere chauffeurs, die ook weer stilvallen.
Gevolg, gehele snelwegen komen potdicht te zitten.
Waardoor soms mensen de nacht in hun auto`s moeten blijven overnachten.
Ik heb dit in 2002 aan den lijve ondervonden. Plotselinge sneeuwval voor Frankfurt, onderweg naar Oostenrijk. Vrachtwagens probeerden de vaart erin te houden, en gingen het uiteindelijk maar via de vluchtstrook proberen.
Gevolg was dat alles stil viel en er geen strooi- en schuifwagens meer bij konden. Snelweg werd afgesloten. Na 14 uur stilstaan ging de weg weer open, omdat ze in de tussentijd daar wel hadden gestrooid en geschoven.
Ontopic :
In het Westen is het warm. Veel te warm zelfs. Ben erg benieuwd hoe het koudefront gaat toeslaan, want met deze temperaturen blijft het echt regenen. | Gewijzigd: 16 december 2010, 07:20 uur, door pasz
Maar ik hoop dat eind van de middag ook wij sneeuw krijgen. Ik zit niet echt bij de kust, maar ook niet zuidelijk.
Lastig zo.
Volgens weeronline gaat het hier rond 19.00 uur sneeuwen tot ergens morgenavond. Is deze site een beetje te vertrouwen? | Gewijzigd: 16 december 2010, 07:22 uur, door Joosje
Maar ik hoop dat eind van de middag ook wij sneeuw krijgen. Ik zit niet echt bij de kust, maar ook niet zuidelijk.
Lastig zo.
Volgens weeronline gaat het hier rond 19.00 uur sneeuwen tot ergens morgenavond. Is deze site een beetje te vertrouwen?
Ik vertrouw er geen 1 meer sinds ik dit forum hebt ondekt