Klik hier maar, kan je zien waar het wel en niet mag.
http://www.sneeuwkettingen.com/artikel-1to...anverplicht.htm
Zullen we er maar een part topic van maken mensen;)
zonder dollen, eenieder heeft zijn voors en tegens, iedereen heeft ergens gelijk...en nu gaan we weer "Radar-raden" valt er wel of niet iets.. omdat Huile-radar.nl dat aangeeft.
Maar dit is 1 run toch??? Wie weet zien de runs er straks weer een stuk beter uit. Rustig afwachten en naar het grotere geheel kijken. toch???
(ben maar een leek, maar de wat meer geleerde onder ons schrijven dit steeds als er een slechtere run tussen zit en mensen wat somberder worden. Dacht daarom de moed er maar een beetje in te houden).
Hopelijk draait het nog bij:)
Eerst komende dagen blijft in ieder geval nog koud (incl maandag, dat was eerst nog niet)
Maar goed, zo slecht is het niet, er is enorme spreding, en dan hebben we GFS nog
BTW heerlijk sneeuwkaartje van WRF
voor de kleurenblinden:
Tel de kleurvelden vanaf zwart
dus dat is het 3e kleurverschil vanaf zwart, dus 2-5 cm max in het midden van het land
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Nou als het (volgens deze run) vanaf woensdag 5 graden gaat worden, dan blijft er niet veel sneeuw meer over. Hopelijk maakt de GFS-run zometeen weer veel goed...
Tot een halve meter sneeuw in Nederland? Natuurlijk zal GFS 00hr run niet 100% gelijk hebben of krijgen maar toch.......
Het zal afhangen van details.
Dan zit ik goed hier Maar ik zal het maar met een grove korrel zeezout nemen.
Maar ik blijf stiekum toch hopen
idd jan,
Hoeveel verwacht je voor komende nacht en morgen?
OffT:
Hier wil ik even op in gaan. Winterbanden Bull?!?! in dit weer is je remweg bij 50 km met normale banden ca. 80 mtr. Met winterbanden is dat slechts 40 a 50. Dat is tussen de 50 a 40 procent meer grip die je heb als je winterbanden heb. Het is een wereld van verschil. Waar jij stilstaat tegen een helling kom ik netjes boven. Ik weet niet waar je dat op bazeer.
Let wel dit is geen kritiek, maar denk wel even na met wat je zegt.
hier wil ik ook ff op ingaan. al die gene die met winterbanden en 4x4 rijden denken stuk voor stuk dat hun niks kan
gebeuren op besneeuwde en gladde wegen, met hun onverantwoord rijgedrag, bv inhalen waar het spekglad is.
ik ga niet zeggen dat winterbanden geen nut hebben maar denk ook is aan de medeweggebruikers die heel willen thuiskomen en zonder blikschade.
Ho even Jan, niet iedereen hoor.
gebeuren op besneeuwde en gladde wegen, met hun onverantwoord rijgedrag, bv inhalen waar het spekglad is.
ik ga niet zeggen dat winterbanden geen nut hebben maar denk ook is aan de medeweggebruikers die heel willen thuiskomen en zonder blikschade.
[/quote]
off topic: AMEN!
Pritt is een grote O-O fan!
alleen na al die nieuwsberichten vraag ik mij af of het wel klopt
ik had meer verwacht rondom de randstad
van waar komt eingelijk de nieuwe sneeuwzone!!?
Waar kan ik een kaartje vinden van de actuele sneeuwhoogtes?