Overigens is het bekend dat het KNMI met deze kaartjes altijd een paar cm te laag zit.
Boven de Britse Eilanden ligt een depressie met drie kernen. Een front met sneeuw trekt vanavond en in het begin van de nacht over Limburg. Dit hoort bij een klein lagedrukgebied dat vanmiddag boven Zuid-Engeland ligt en morgenmiddag boven West-Nederland.
Een lagedrukgebied ligt morgenmiddag bij Bretagne en trekt in de nacht van zondag op maandag via onze omgeving naar het noordoosten. Ook dat gaat gepaard met sneeuw. Maandagmiddag ligt de depressie boven Noordwest-Polen.
Volgende week houdt het winterweer met vorst, sneeuw en overdag lichte dooi.
Een sneeuwbui, lange droge perioden en ook vanmiddag vriestemperaturen, vanavond sneeuw
Vandaag
De afgelopen nacht was vroor het matig tot streng met -8 tot -11 graden.
Vanochtend valt er vooral in Midden- en Zuid-Limburg wat sneeuw of er trekt een sneeuwbui over. Verder is het tot de avond overwegend droog en er zijn wolkenvelden en opklaringen. Het blijft ook vanmiddag vriezen: maxima -3 à-2 graden. Er staat een koude wind, matig (3-4), eerst uit Z-ZW en later uit ZO.
Vanavond raakt het geheel bewolkt en vanuit het zuiden gaan enkele centimeters sneeuw vallen: gladheid.
Zondag
Vannacht is er veel bewolking en er zijn perioden met sneeuw waardoor het glad blijft. Het vriest licht met temperaturen tussen -4 en -2 graden. Er staat een matige (3-4) koude wind die draait van ZO naar ZW. Later wordt het overwegend droog.
Overdag is er veel bewolking met een enkele opklaring. Er valt van tijd tot tijd lichte sneeuw of een sneeuwbui. Ook zijn er lange droge perioden. Tijdens de middaguren is het ongeveer 0 graden. Er staat een koude matige (3-4) wind uit Z-ZO en later uit W-ZW.
In de loop van de avond gaat het sneeuwen.
Verdere vooruitzichten
Maandag is het overwegend droog en er zijn zonnige perioden.
Daarna is het overwegend bewolkt en er zijn perioden met sneeuw. (L1)
Overigens is het bekend dat het KNMI met deze kaartjes altijd een paar cm te laag zit.
Welke bedoel je? Die wat ik net gepost heb is van vanmorgen 7.15
ik ben gisteren half 6 vertrokken richting enschede
ik werk namelijk bij fc twente..
krijg ik half 7 telefoon terwijl ik al bij de afrit was dat ik kon omdraaien
de wedstrijd was afgelast
ik omdraaien
stukje verder was de hele snelweg wit
reed nog maar 20
al met al was is half 8 thuis
2 uur voor jan lul gereden dus
Zover was me neus ook al, was ook meer als geintje bedoeld hoor.
Ik snap niet waar onze grote vriend Piet Paulusma steeds zijn voorspellingen vandaan haalt... Met zijn zware sneeuwval voor afgelopen nacht!
Volgens mij heeft hij de kaarten van vorig jaar erbij gehad ofzo?
Of te diep in t glaasje gekeken
Ik snap niet waar onze grote vriend Piet Paulusma steeds zijn voorspellingen vandaan haalt... Met zijn zware sneeuwval voor afgelopen nacht!
Volgens mij heeft hij de kaarten van vorig jaar erbij gehad ofzo?
Of te diep in t glaasje gekeken
Haha PP is gewoon een sensatiezoeker maar net als in Workum sneeuwt het ook in Koudum, dit is niet zichtbaar op de radar...
Goedemorgen. Dat kaartje is dan ook van 08.00 'smorgens ... hier niets meer gevallen helaas. Heb het vannacht 3x gecontroleerd want de kids wilde dan om 06.00 op voor een mega sneeuwwandeling in maagdelijke sneeuw van een halve meter Misschien morgenochtend?
2 uur voor jan lul gereden dus
Zal Jan lul blij mee zijn geweest dat jij voor hem reed, anders was hij gewoon in 10 minuutjes thuis geweest | Gewijzigd: 18 december 2010, 09:13 uur, door MarcS
Maandag en dinsdag nog een aantal sneeuwbuien. Woensdag en donderdag droger maar nog kouder. Kans op witte kerst wordt groter en groter!
Ben blij dat ik vorig weekend mijn kerstcadeautjes al heb gekocht.
Dinsdag morgen maansverduistering! Na 7u!
Oh was hij dat die voor me reed, ik dacht al wat een slome!
groeten Jan Lul