Er hangt altijd een grote druk op het KNMI en meteo consult, en foute komen hun duur te staan vaak. Op onweer-online maken we ervan wat we het liefst zien, en de keren dat het zo uitpakt, kraken wij de rest weer af.
Maar, persoonlijk vind ik de voorspellingen hier op O-O toch wel beter dan waar dan ook. En het KNMI zit er inderdaad gewoon te vaak naast, maar ik vind dat er niets mis is met Meteo Consult
Goed punt er zit alleen en probleem. Bij het KNMI zie ze toch ook dat er wat kan gebeuren, natuurlijk is en week te voren overdreven maar je toch en dag voor tijd en redelijke voorspelling maken? Het is nu gewoon als of ze zelf niet weten wat ze doen. En dan nog het punt van aankleden, dit kun je ook zo doen dt je mensen waarschuwt zonder ze in paniek te brengen. nu waarschuw je niet en zitten er mensen in de problemen die al meer dan ze lief is in de auto zitten en dan horen ze op het nieuws "wir haben es nicht gewusst".
Sorry als het al gepost was...heb nog niet terug gelezen, ga ik nu ff doen
Peter weet het, dat hij afgevuurd... wordt op O-O doet het er gewoon om | Gewijzigd: 17 december 2010, 17:14 uur, door Tesse
als ik dit zo zie gaat het richting o, z/o
Vannacht: Overal vrieskou en vooral in centraal Nederland nog sneeuw. Vannacht geleidelijk ook kans op sneeuwbuien in het Zuiden en Noorden al mindert het wel.
Morgen: Droog weer bij overal negatieve temperaturen. Tegen de avond sneeuw vanaf het zuid-westen. Overal valt de neerslag als sneeuw.
ZONDAG: ’s Nachts nog overal sneeuw. De hoeveelheden schommelen rond 5cm. Later op de dag nadert een nieuwe neerslagzone. Het is nog erg erg onzeker maar volgens de nieuwste gfs-kaarten begint het zondag namiddag opnieuw te sneeuwen over het grootste deel van Nederland. België heeft meer kans op regen. ’s Nachts ook in het noorden sneeuw en geleidelijk ook in België terug kouder met sneeuw. In de loop van de nacht overal droog met vorst.
TREND: Blijft koud met maxima rond 1°C en minima indien opklaringen flink onder nul.
Zo straks nog een hele mooie pluk die hier richting Den Helder trok, op de 3 uur vooruit is deze pluk nog mooi te zien maar op het normale overzicht lijkt het alsof ie de andere kant op gaat? | Gewijzigd: 17 december 2010, 17:13 uur, door Chase-Stormer
Onweer dagen 2012: 1 !
*doet alvast een sneeuwdans*
WAAR in hemelsnaam zet erbij welke plaats je woont of vertoeft we zijn niet helderziend
Hij heeft z'n plaatsnaam al in zijn naam
Maar volgens mij krijgen we bijna niks in het NO. Het loopt stuk op de provinciegrens met Overijssel | Gewijzigd: 17 december 2010, 17:16 uur, door arjanbruggink
Zo straks nog een hele mooie pluk die hier richting Den Helder trok, op de 3 uur vooruit is deze pluk nog mooi te zien maar op het normale overzicht lijkt het alsof ie de andere kant op gaat?
De voorspellingen van buienradar kloppen vaak niet, die neemt gewoon het laatste actuele plaatje en de laatste trekrichting en snelheid en Kopieerd dat plaatje een aatal keer. Houdt dus geen rekening met draaiende wind of oplossende buien. Beter is zelf het laatste uur goed te bekijken en het dan zelf in te schatten, werkt veel beter, vergt wat oefening, maar op den duur weet je op zowat een 5 minuten of zo te nowcasten wanneer het gaat regenen/sneeuwen.
Eten is even uitgesteld, er willen nog mensen mee Wordt het nog gezellie!
Lots (nog steeds op Schiphol)
File update:
67 files/672km
Niet alles is voor 100% te verwachten/voorspellen. Laatst gaf rijkswaterstaat een alarm, er gebeurde niets, of weinig, er werd wel weer veel geklaagd dat het niet terecht was. Kortom behalve 16 miljoen bondscoaches hebben we nu ook 16 miljoen meteorologen