Eigenlijk is concreet mijn vraag op dit GEWELDIGE forum: Was dit niet te voorspellen geweest? OF Zijn de weerinstituten TE voorzichtig geweest met voorspellen?
Groet, van een WEERliefhebber en AANhanger van dit fantastische forum.
Nou dat is heel makkelijk te verklaren. Als meteo consult en knmi moet je het weer voorspellen. Je weerbericht moet feitelijk goed opgebouwt zijn en je wilt dat je weerbericht in de meeste gevallen goed uitkomt. Hier op onweer-online gaan we vaak uit van een best-case scenario. Jan benadrukt het 'kan' gebeuren en dat het een voorspelling is. Wij zitten hier op dit forum soms al een week van tevoren te feesten van iets wat misschien kan gebeuren, en wanneer dit verkeerd uitpakt, merken we dat de dagen daarna en vergeten we alles. Als het KNMI een week van tevoren gaat schreeuwen dat er heel veel sneeuw gaat vallen terwijl er maar een kans is van 20-30%, is gelijk heel het land in rep en roer. Wanneer die voorspelling dan niet uitkomt staat iedereen raar op te kijken en kraken ze het knmi af.
Er hangt altijd een grote druk op het KNMI en meteo consult, en foute komen hun duur te staan vaak. Op onweer-online maken we ervan wat we het liefst zien, en de keren dat het zo uitpakt, kraken wij de rest weer af.
Maar, persoonlijk vind ik de voorspellingen hier op O-O toch wel beter dan waar dan ook. En het KNMI zit er inderdaad gewoon te vaak naast, maar ik vind dat er niets mis is met Meteo Consult
Al die westerlingen maar zeuren een paar dagen geleden, en wie hebben hier de meeste sneeuw?
In het oosten zit je vaak verkeerd, veel lost al op en neemt in activiteit af voordat het je bereikt, nu kan je ook al op buienradar zien dat er niks meer overblijft voor hier.
Hier wel 2,5 cm sneeuw bij gehad hoor. Krijg zo weer iets sneeuw. Maar ja na arnhem ging de activiteit er heel snel uit, hier al iets. Sneeuwdek 4 cm, maar iets verder richting tiel denk dat je daar gauw op 7 a 8 cm komt;) maar komt genoeg aan hoor, draait in. Dus ik zit wel goed
Kaagbaan wordt nu sneeuwvrijgemaakt, Ik zie de polar bears hun werk doen (te ver om foto te maken of te filmen)..
Zo, nu eerst een stukkie lopen.. eeuh, banjeren in de sneeuw!.. naar het Dorint
Lots
Maar daar komt nog wel wat bij.
Niet eens even een rondje gereden vandaag??? Was zo leuk in de kleine zijstraatjes in Haarlem Noord .... vanmorgen al toen er nog maar 10 cm lag.