Code oranje voor extreem weer klinkt al heftig, dan verwacht je voor code rood: weeralarm, nog iets veel ergers. Maar momenteel ziet het er mooi uit buiten.
Lol, ja maar die vraag van je, vroeg er gewoon om he!
Maar ik snap wat je bedoelt, maar de alarmen gaan per provincie en delen van die provincies hebben dus wel degelijke enorme last en vallen dus binnen de criteria voor een weeralarm. Dat wil niet zeggen dat het overal in die betreffende provincie dergelijk weer is, dat kan lokaal verschillen. Enfin, pak de radar er maar bij, dan zie je het!
Top dagen dit jaar 2012 ;
20 + 21 Mei
Top dagen vorig jaar 2011 ;
28 April, 10/11Mei, 28 Juni, 26 Augustus en 10/11 September
http://www.9292ov.nl/9292OV4.asp
http://www.qbuzz.nl/regio+frysl%C3%A2n/nie...andigheden.aspx
Valt dus over het algemeen wel mee, iig 1 cm sneeuw hier, wegen zijn goed begaanbaar, het is hier alleen goed koud
Als het goed is gaat het hier rond 5, 6u beginnen en de hele nacht door.
Tenzij de bui gaat uitdunnen, maar dat is nu nog niet het geval.
Nijverdal ligt op 25 km ja!
Nu matige sneeuw!
(bron: VID)
Valt dus over het algemeen wel mee, iig 1 cm sneeuw hier, wegen zijn goed begaanbaar, het is hier alleen goed koud
Waar is hier? Misschien handig om even in je profiel te zetten.
Ik ben ook zo jaloers en baal echt.
Kan niemand mij dan even blij maken met een mooie voorspelling voor Fryslan
De temp was wel aardig laag vanochtend, had medelijden met collega's die bij -6 standers onder kerstbomen moesten maken.
De hoofdweg in Finsterwolde is goed berijdbaar, de wegen in Winschoten zijn een drama.
Als we een beetje geluk hebben pakken we hier toch ook nog wel een staartje mee. Als je de loop op de radar ziet , zou het best eens kunnen.
Code oranje voor gelderland , laat Zwolle nou net op het randje liggen.
Aan superlatieven geen gebrek
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/...t.html#comments
nu belt ze net dat ze pas bij de ikea is ( ongeveer 5 min hier vandaan )
Daar mogen ze de brug niet over en worden ze terug gestuurt!! | Gewijzigd: 17 december 2010, 14:51 uur, door smarkie
Ik ben ook zo jaloers en baal echt.
Kan niemand mij dan even blij maken met een mooie voorspelling voor Fryslan
Hier is Wijnjewoude, gemeente Opsterland , daar zit mn stageplekje.
Ik woon zelf ten oosten van Leeuwarden, maar daar zal het ook wel koud zijn xD
More Snow, Cold for UK, Northern Europe
A fresh blast of arctic air will set up another snowy cold wave across the U.K. and much of Europe.
Thursday, an arctic cold front at the leading edge of the outbreak swept through Scotland with powerful winds, bursts of snow, and a temperature drop up to 20 F, or 11 C.
This front then charged southward over the rest of the U.K. and Ireland, and is aimed for the mainland from France to Germany and the Low Countries, packing rain as well as snow. The combination of rain and snow followed by freezing cold will threaten to spark sudden freeze-ups, leading to travel disruption into Friday.
Meanwhile, a cold storm tracking eastward Friday through Sunday will spread snow, some heavy, across Ireland, England, Wales, northern France, the Low Countries, and northern Germany. Here again, substantial delays to air and ground travel could take place.
Another one or two storms bearing snow and rain will track eastward from western France to Germany between Sunday and the middle of next week.
Already, the start of wintry weather has been unusually early and harsh from the U.K. through northwest and north-central Europe. In central England, the first week of December has been called the coldest such week since 1879. Up to 30 inches of snow nearly immobilized Edinburgh, Scotland, early in the month.
Fimpje Bastardi:
| Gewijzigd: 17 december 2010, 14:54 uur, door jones