Edit: Net even nagemeten en het is 5cm. Niet dat het echt belangrijk is, maar ja ik zeg het gewoon maar even. | Gewijzigd: 17 december 2010, 13:25 uur, door samverhoeven
hier is niks
Als je binnen de stad blijft kun je overal komen.
In het midden lijkt het me tamelijk rampzalig.
Zeker als ik zie wat er nog aan komt.....
denk dat wij daar niks meer van meekrijgen hoor
Sja, zo zat ik vorig jaar ook telkens te balen. Pas aan het einde van de grote sneeuwperiodes kregen we wat. (Twente)
Maar dan is de pret altijd van korte duur.
Vind het wel opvallend.
Dit zie ik ook vaak met onweersbuien. Volgens de radar komen ze eraan, breken vlak voor ons gebied in tweeën, om daarachter weer samen te komen. Soms best frustrerend.
Ik hoop dat ik nog thuis kan komen, ik zit nu op Schiphol, maar moet strakkies weer naar Heerhugowaard. Aan de buienradar te zien krijgen we de volle laag, die straat buien komt recht over Schiphol heen!
Lots
op P2000 wordt al opgeroepen of de centralisten beschikbaar zijn ivm aankomende drukte bij de brandweer
op de buienradar lijkt de bui anders toch wel af te zwakken/aftebrokkelen.
In een aantal regio's heeft de brandweer uit voorzorg vrijwillige posten bemand omdat daar bijna niet meer bij de kazerne te komen is. Bij ons is dat vooralsnog niet het geval........
Ik ben net zelf met de auto weg geweest maar het is echt niet te doen.
Ik ben net dik 5 minuten bezig geweest om me auto op de stoep te krijgen
In een aantal regio's heeft de brandweer uit voorzorg vrijwillige posten bemand omdat daar bijna niet meer bij de kazerne te komen is. Bij ons is dat vooralsnog niet het geval........
Waar kom jij vandaan danny? zet het even in je profiel dan kan iedereen inschatten waar dat pak sneeuw ligt..
hier ligt denk ik (schatting) een cm of 4/5 sneeuwd nog wel rustig door
De kansen op sneeuw blijven gehandhaafd. In eerste instantie trekt een buienstraat over het zuiden en midden van NL en doet vooral de westelijke regio's aan met significante sneeuwcumulatie. Een nieuwe trog vormt zich over UK en bereikt vanavond BE. Hiermee gekoppeld trekt een nieuwe buienpluk over BE en N-FR (nu reeds te zien op sat/RADAR). Vanavond dus ook in BE wat grotere kans op lokaal enkele cm verse sneeuw.
Zaterdag nog enkele sneeuwbuien, maar de meeste sneeuw wordt nog steeds later op zaterdag en ZA->ZO verwacht met dan een frontale sneeuwzone welke over de BENELUX trekt en enkele cm verse sneeuw heeft (prikwaarde 4-7 cm).
De dagen daarna blijven de weerkaarten boeiend met de dooigrens in onze buurt en wij ofwel net aan de warme , ofwel aan de koude kant. Het lastige is tevens dat zich diverse randstoringen ontwikkelen nabij deze grens en deze ons ofwel regen, ofwel sneeuw zullen brengen. Vooral op zondag is het uitkijken naar een meer actieve storing welke over onze regio trekt en mogelijks een belangrijke sneeuwlaag kan brengen. Hoe meer naar het noorden hoe meer kans dat de neerslag onder vaste vorm valt, maar veel detail wil ik hieromtrent geenszins geven.
De komende modelruns zullen raad brengen maar alvast voor de komende48h is een verse sneeuwlaag van enkele cm op de meeste plaatsen zo goed als verzekerd...
Bron: Karim Hamid, http://severeweatheroutlook.blogspot.com/