Je ziet op de buienradar de sneeuwbuien richting het midden trekken maar vervolgens sterven ze uit.!!
Ik blijf me toch elke keer weer verbazen hoe dit mogelijk is.
Wat zomers heel vaak gebeurd is dat er actief onweersysteem vanuit Frankrijk, Nederland binnen komt en op het moment dat het bijna het midden van het land bereikt splitst die zich op en dan trekt de ene kant richting het westen en de andere naar het oosten.
Dat gebeurd echt vaak en als fanatiek weerliefhebber frustreert me dat echt mateloos.
Voor de mensen in regio zwolle met een fotocamera: Ga naar buiten en maak foto's! Ontzettend mooi landschap, Alles is wit door aan gevroren sneeuw en een mix van rijp volgens mij...
Zeker mooi, hier is het een 30 km Zuidelijker, maar precies zo. Echt kerstkaartenweer, met schitterende landschappen met al die sneeuw e.d. Hebben het dagschema een beetje omgegooid en gaan zo maar even eropuit om wat plaatjes te schieten!
Groot verschil met de GFS van 00u. Waar gaat dit heen?? zachter of toch WINTERKOU??
Jan? Johann??
Wie weet waar dit heen gaat?
Welk model gebruiken de noren van yr.no ?
zie animatie
| Gewijzigd: 17 december 2010, 09:19 uur, door mosw
Whoeiiiiiiiii
Hoe vaak heb ik gister niet gezecht dat het westen nog genoeg krijgt
Je ziet op de buienradar de sneeuwbuien richting het midden trekken maar vervolgens sterven ze uit.!!
Wat zomers heel vaak gebeurd is dat er actief onweersysteem vanuit Frankrijk, Nederland binnen komt en op het moment dat het bijna het midden van het land bereikt splitst die zich op en dan trekt de ene kant richting het westen en de andere naar het oosten.
Dat gebeurd echt vaak en als fanatiek weerliefhebber frustreert me dat echt mateloos.
Amen!
Maar hier ligt wel een mooi winters laagje sneeuw
Komt vast nog wat binnendrijven in de loop van de dag
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Citaat van Jeffrey83, vrijdag 17 december 2010, 9:00 uur Waar is Dennis from De Wilp GRoningen (DFROMDWGR) ?? ik zoek een sat. kaartje
Eigenlijk moet er ook een soort op-piep-functie op de site zitten!
hier ligt nog steeds het zelfde poedersuiker beetje als gisteravond..
wel mega glad in de straat..
Jan wordt er nog verwacht dat de buien wat verder het land op gaan trekken?
Loopt zich waarschijnlijk stuk op koudere drogere lucht in binnenland/oost-nederland
Helaas, terwijl ik dit yp is het al weer bijna droog. Het flinterdunne sneeuwlaagje wordt maar niet dikker...
De buienlijn lijkt net voor Tilburg te verdampen? Ik hoop echt op een paar cm sneeuw deze dagen!
En zo te zien slokt de waddenzee de buien op die eventueel over Workum zou trekken. Ik baaaaaaal!!
Had er best veel van gehoopt, valt vies tegen.
Hier ligt 3 cm ongeveer, maar goed wat niet is kan nog komen, hopelijk sterft het idem niet te snel uit.