Het is gewoon een ontsnapt huisdier die het misschien in de natuur niet zal redden.
Ik denk dat je hem zo op je hand kunt krijgen met zo'n speciale handschoen en een prooi daarop.
(Muis of kuiken of vlees ???)
Als ervaren valkenier bedoel ik dan, he...:) | Gewijzigd: 16 december 2010, 13:22 uur, door MariekeBreda
Het is gewoon een ontsnapt huisdier die het misschien in de natuur niet zal redden.
Ik denk dat je hem zo op je hand kunt krijgen met zo'n speciale handschoen en een prooi daarop.
(Muis of kuiken of vlees ???)
Zoals je in post op de vorige pagina heb kunnen lezen is het dier al vorig november ontsnapt en heeft dus al een winter overleeft. Daarnaast zijn deze dieren -zelfs in gevangenschap geen huisdieren en verliezen ze negen van de tien keer hun jachtinstinct niet (vandaar dat er vaak roofvogels ontsnappen). Het lijkt me overigens een slecht idee om als onervaren persoon zo'n beest (zelfs niet met een valkeniershandschoen) te hanteren en te voeren.
@ Francina: Gave foto's!! Het is wel een hele verrassing om ineens oog in oog te staan met een Oehoe.
@ Francina: Gave foto's!! Het is wel een hele verrassing om ineens oog in oog te staan met een Oehoe.
Ja inderdaad en indrukwekkend.
Het lijkt mij ook niet verstandig om zo'n dier te hanteren en te voeren als je geen ervaring hebt. Laat dat maar aan mensen over die er ervaring mee hebben. Ik stond op een meter afstand en als je dichterbij kwam dan begon hij te blazen als een kat en dat is best wel een beetje beangstigend.
Hebben jullie toevallig prooiresten en of braakballen gevonden in de buurt van het bedrijf? Want op een aantal foto's lijkt het alsof hij eens lekker verdekt de omgeving zit gade te slaan (jachttechniek van de Oehoe)
Hebben jullie toevallig prooiresten en of braakballen gevonden in de buurt van het bedrijf? Want op een aantal foto's lijkt het alsof hij eens lekker verdekt de omgeving zit gade te slaan (jachttechniek van de Oehoe)
Nee, niks gevonden. Het lijkt mij overigens ook niet dat hij hier wat te eten vind want het bedrijf staat aan het water.