Op de eerste foto's is duidelijk te zien hoe groot zo'n dier in werkelijkheid is. Kijk en geniet van de foto's
die 3de foto is creepy en mooi tegelijk!
Nee is nog niet bekend, ik zal zo maar eens even gaan zoeken op het net.
had er van de zomer eentje op de tuintafel zitten, was nog een jonkie ook nog met z;n riempie om.
heb me toen suf gebeld naar verschillende instanties om het te melden maar dat valt toch best wel tegen, beste is naar een plaatselijke valkenier en dierenambulance te bellen.
hier de foto van 'ons' uiltje.
succes Ruk.
had er van de zomer eentje op de tuintafel zitten, was nog een jonkie ook nog met z;n riempie om.
heb me toen suf gebeld naar verschillende instanties om het te melden maar dat valt toch best wel tegen, beste is naar een plaatselijke valkenier en dierenambulance te bellen.
hier de foto van 'ons' uiltje.
succes Ruk.
ja, prachtig. Bedankt voor de tip.
Wij hebben in een huis gewoond, waar telkens uitgeputte duiven van een vlucht neerstreken, Ik voerde ze dan bij. ( had door de vele keren al van alles klaarstaan ) Als ze dan aangesterkt waren vlogen ze meestal vanzelf naar huis door. De oehoe zal neem ik aan wel geringd zijn en dan is de eigenaar door een betreffende instantie zo gevonden.
Wij hebben in een huis gewoond, waar telkens uitgeputte duiven van een vlucht neerstreken, Ik voerde ze dan bij. ( had door de vele keren al van alles klaarstaan ) Als ze dan aangesterkt waren vlogen ze meestal vanzelf naar huis door. De oehoe zal neem ik aan wel geringd zijn en dan is de eigenaar door een betreffende instantie zo gevonden.
Ik heb al een mailtje naar de dierenambulance gestuurd, misschien dat ze daar een melding binnen hebben gekregen over een vermiste oehoe. Heb niet zo gauw kunnen zien of hij ook geringd was, wel dat hij een leren riempje om zijn poot had.
wat een prachtige foto's! Vooral die van de kop met de donkere achtergrond vind ik echt schitterend.
De oehoe is bekend, het dier is vorig jaar november ontsnapt en de eigenaar doet geen moeite meer om hem terug te krijgen.
Een melding naar OehoeWerkgroep Nederland is bij het signaleren van een oehoe -ontsnapt of niet- overigens altijd zeer welkom.
De website en contactgegevens vind je hier: http://oehoe.web-log.nl/
Van het bestaan van deze oehoe is OWN dus al op de hoogte.
Groet, Rita | Gewijzigd: 15 december 2010, 23:12 uur, door Rita_bubbo
wat een prachtige foto's! Vooral die van de kop met de donkere achtergrond vind ik echt schitterend.
De oehoe is bekend, het dier is vorig jaar november ontsnapt en de eigenaar doet geen moeite meer om hem terug te krijgen.
Een melding naar OehoeWerkgroep Nederland is bij het signaleren van een oehoe -ontsnapt of niet- overigens altijd zeer welkom.
De website en contactgegevens vind je hier: http://oehoe.web-log.nl/
Van het bestaan van deze oehoe is OWN dus al op de hoogte.
Groet, Rita
Hoi Rita,
Bedankt voor je reactie.
Ik begrijp sowieso al niet wat mensen er mooi/leuk aan vinden om deze prachtige dieren op te sluiten in een hok (dit geldt wat mij betreft voor alle roofvogels) want in de vrije natuur zijn ze toch veel mooier om te zien.
Wellicht moet hij gevangen of bijgevoerd worden...
Jammer, dat de eigenaar hem niet terug wil.
Kent blijkbaar geen enkele verantwoordelijkheid.
En ook geen gehechtheid aan het dier, blijkbaar.
Misschien kan iemand anders zich over hem ontfermen....
en wat vreselijk dat zo'n eigenaar er geen moeite voor doet!
verantwoordelijkheidsgevoel?! hallo!
wonderwereld in ter apel heeft ook een prachtige Oehoe! Pluim! haha die boef ontsnapt ook wel eens.
hemel en aarde worden dan bewogen om hem weer thuis te krijgen.
mss heeft wonderwereld wel belang bij dit prachtbeest!