en een groene kerst, deal with it... ! Als je een witte kerst wil moet je verhuizen naar een land zonder
zeeklimaat ( En als je in het westen woon ben je helemaal de *** ).
let op mijn woorden >=-) | Gewijzigd: 15 december 2010, 21:36 uur, door Zynex
Voor ons in het westen niet :/ maarja het komt zoals het komt, wellicht valt het westen vrijdag en zaterdag wat beter in de prijzen.
en een groene kerst, deal with it... ! Als je een witte kerst wil moet je verhuizen naar een land zonder
zeeklimaat ( En als je in het westen woon ben je helemaal de *** ).
let op mijn woorden >=-)
Dit is Nederland, je meent het.
15 december 2010
D - D - D
Dat code donkeroranje als een huis (of Iglo) staat bewijst de bovenstaande regen/ sneeuwval kaart. Morgenmiddag om 12 uur Noord-Nederland al dik én dik in de sneeuw. Onder de rivieren is de rits dan nog niet gesloten, maar daar moet de meest intensieve neerslag ook nog arriveren. De grotere instituten beginnen inmiddels mondjesmaat met het afgeven van voorzichtige waarschuwingen. Mocht je morgenavond alsnog vast komen te staan in een verkeersinfarct, zeg dan niet dat we je niet gewaarschuwd hebben. Dat deden we namelijk precies een week geleden al. Na het middaguur breidt de neerslag zich gestaag uit richting het zuidoosten. De lichte regen/ natte sneeuw gaat dan ook onder de rivieren al snel over in hele dikke sneeuwval. Aan het eind van de dag kan dit het onderstaande sneeuwdek opleveren.
De 10cm zal echt op meerdere plaatsen in het Oosten en Zuidoosten gehaald kunnen worden. Uitschieters boven deze 10cm zijn evengoed denkbaar maar helaas niet vooraf aan te geven. Daarvoor zullen we morgen gewoon af moeten wachten. Voor het Noordwesten en westen is het allemaal iets spannender. Ook daar wordt uiteindelijk droge sneeuw verwacht. Of de 10cm ook gehaald gaat worden is echter zeer de vraag. Het (noord)westen heeft namelijk zoals we inmiddels weten nog het meest 'last' van de warme sector morgenochtend.
Sneeuwbom, het vervolg
De sneeuwbom, zoals hij nu al in de volksmond wordt genoemd, trekt vervolgens vrolijk verder richting de Alpen.
sneeuwverwachting
is niet te hopen denka als ik al de berichten zo wat lees zal hier ook wel wat sneeuw komen hoop echt op een aardig pak
En ook de combinatie (natte)sneeuw / onweer, hebben wij hier weer niet
Tis ook nooit goed heh waar je ook woont
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Iedereen focust hier op donderdag, maar oké het westen valt misschien uit de boot overdag maar 's avonds en 's nachts krijgt het westen wel de sneeuwbuien die de rest niet krijgt en daar hoor ik niks over!
Daarbij kan de "rits" op het laatste moment nog steeds net dat tikkeltje sneller dichttrekken en krijgt bijna iedereen sneeuw. Het valt me toch op dat de "warme" zone elke nieuwe run toch net ietsjes kleiner wordt.
Wat ik daar hoor over aanlandige wind slaat om eerlijk te zijn nergens op ... wind zal ZZW zijn tot misschien ZW wat volgens mij toch aflandig is. of toch zeker voor het binnenland!
Dan even over de avond! Het westen dat dan mogelijk geen sneeuw krijgt heeft dan wel weer het geluk dat ze sneeuwbuien krijgen net zoals vrijdagochtend en overdag en daar kan dus evengoed een pakje sneeuw vallen.
Dan hebben we het nog niet over zaterdag, zaterdag wordt gewoon dikke sneeuw voorspelt, waarschijnlijk voor overal! Hoeveelheden durf ik nog niet te geven te ver weg maar reken er maar op dat er zeker ietsje landinwaarts een pakje kan vallen!