Gewoon naar kaarten kijken van de volgende update.
Kan iemand mij vertellen om welke 4 tijdstippen er altijd nieuwe kaarten zijn?
Verschijnselen:
Zere vingers: te vaak drukken op de F5 knop
Stemmingswisselingen: Zie de weer kaarten
hallucinatie:zintuiglijke beleving die niet overeenkomt met wat er in werkelijkheid gebeurt. Anders gezegd: een hallucinatie is een waarneming waarbij de prikkel uit de buitenwereld ontbreekt.
Lage Depressie:een zwaar terneergeslagen stemming
Hoge Depressie:toestand van verrukking waardoor je jezelf niet meer bent
Vermoeide ogen:De klachten zijn zichtbaar nadat lang achter een beeldscherm is gezeten .
Daar gaan we weer, de sneeuwdokter moest hier vanmiddag ook al op het forum patienten behandelen
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Vrijdag: 5 cm tot plaatselijk 10 cm, vooral in westen indien lage temperaturen iets meer dan 5 cm.
Zaterdag: 5-10 cm over heel het land bij stevig negatieve maxima
Zondag: Koud met vooral in het oosten sneeuw in de namiddag tot 5 cm. In het westen kans op sneeuwbuien bij 1-2°C
Maandag: Droog bij 0°C
Trend: I hou het bij koud weer met geleidelijk overdag iets boven nul maar 's nachts vorst tot Kerst. Verder doe ik nog geen uitspraken.
Lander
WoW als ik dit lees vraag ik me af of ik maandag nog wel weg kom uit enschede..... hihihih Laat maar komen zeg ik. hihihiih
Gewoon naar kaarten kijken van de volgende update.
Kan iemand mij vertellen om welke 4 tijdstippen er altijd nieuwe kaarten zijn?
11 uur, 17 uur, 24 uur bij gfs
Grosso modo geen grote veranderingen, zie eerdere bericht voor details.
Enkele aandachtspunten;
Front (occlusiepunt) lijkt iets westelijker erin te komen (Hirlam) waardoor ook warmtefront iets westelijker langsloopt (westkust) en de rest van het land met de occlusie te maken krijgt.
Bodemwind tot koufrontpasssage hoofdzakelijk uit zuidwesten, aanvoer van "koude" lucht uit Frankrijk en niet direct vanaf zee. Pas bij passage KF winddraaiing naar noord tot noordwest. Dan echter al instroom van zeer koude polaire e lucht.
EC-MOS zit nu al 2 tot 4 graden te hoog, ook voor het westen van het land. Ofschoon nu wordt gecorrigeerd vraag ik me af of het model de temperaturen voor morgen niet te hoog beoordeeld !
Uitgaande van deze verschillen acht ik de kans op sneeuw voor morgen toegenomen, met name meer landinwaarts.
In het noordoosten, oosten en zuidoosten zal alles als sneeuw vallen. Rond het middaguur, vlak voor passage koufront zou het kort ook even kunnen ijsregenen of ijzelen. De westelijke provincies en met name de westelijke kuststrook zullen tot in de middag hoofzakelijk met regen te doen hebben voordat ook dar in de voormiddag de regen in sneeuw overgaat.
Verder blijft het een zaak van nowcasten !
Ciao Johann
Da's een positieve ontwikkeling
Grosso modo geen grote veranderingen, zie eerdere bericht voor details.
Enkele aandachtspunten;
Front (occlusiepunt) lijkt iets westelijker erin te komen (Hirlam) waardoor ook warmtefront iets westelijker langsloopt (westkust) en de rest van het land met de occlusie te maken krijgt.
Bodemwind tot koufrontpasssage hoofdzakelijk uit zuidwesten, aanvoer van "koude" lucht uit Frankrijk en niet direct vanaf zee. Pas bij passage KF winddraaiing naar noord tot noordwest. Dan echter al instroom van zeer koude polaire e lucht.
EC-MOS zit nu al 2 tot 4 graden te hoog, ook voor het westen van het land. Ofschoon nu wordt gecorrigeerd vraag ik me af of het model de temperaturen voor morgen niet te hoog beoordeeld !
Uitgaande van deze verschillen acht ik de kans op sneeuw voor morgen toegenomen, met name meer landinwaarts.
In het noordoosten, oosten en zuidoosten zal alles als sneeuw vallen. Rond het middaguur, vlak voor passage koufront zou het kort ook even kunnen ijsregenen of ijzelen. De westelijke provincies en met name de westelijke kuststrook zullen tot in de middag hoofzakelijk met regen te doen hebben voordat ook dar in de voormiddag de regen in sneeuw overgaat.
Verder blijft het een zaak van nowcasten !
Ciao Johann
Helder verhaal weer hoor. Thx!
Ik woon hier enkele km vandaan (aachen), ik weet dat het plaatselijk allemaal kan zijn, maar die massa´s kunnen hier dus ook gaan vallen....
Amtliche UNWETTERWARNUNG vor STARKEM SCHNEEFALL und SCHNEEVERWEHUNGEN
für die StädteRegion Aachen
gültig von: Donnerstag, 16.12.2010 08:00 Uhr
bis: Donnerstag, 16.12.2010 21:00 Uhr
ausgegeben vom Deutschen Wetterdienst
am: Mittwoch, 15.12.2010 17:57 Uhr
Im Lauf des Morgens kommt Scheefall auf, der sich zum Mittag und am Nachmittag verstärkt. Bis zum Abend sind Neuschneemengen von 10 bis 15 cm, örtlich auch darüber, zu erwarten. In Kombination mit starken bis stürmischen Böen der Stärke 7 bis 8 (um 65 km/h) muss in freien Lagen zusätzlich mit starken Schneeverwehungen gerechnet werden.
ACHTUNG! Hinweis auf mögliche Gefahren: Straßen und Schienenwege können unpassierbar sein. Bäume können unter der großen Schneelast zusammenbrechen. Vermeiden Sie Autofahrten!
Bron http://www.wettergefahren.de
Enig idee of Schiphol morgen en de komende dagen gespaard gaat worden? Krijgen we daar te maken met sneeuw, regen of wellicht toch ijzel?
Alvast dank voor jullie reactie(s).
Het zal wel wat vertragingen opleveren, maar ze zijn klaar voor hoor!
http://nos.nl/artikel/123097-recordfiles-door-sneeuwval.html
Precies een jaar geleden!
http://www.sneeuwkettingen.com/artikel-1to...anverplicht.htm
staan alle landen in over wel/niet mogen gebruiken van sneeuwkettingen
verboden in nederland
http://nos.nl/artikel/123097-recordfiles-door-sneeuwval.html
Precies een jaar geleden!
Ik hoop echt niet dat dat weer gebeurt. De titel alleen al vind ik niet gezellig. Moet morgen wel op tijd bij de creche zijn om me dochtertje op te halen...... Misschien toch opa en oma bellen of die paraat willen staan mocht ik echt te laat gaan komen..