Zeker voor ons in het zuidwesten.... heb dit al eerder vermeld, maar het wordt regen, regen en nog eens regen....
niets spannends aan..... de temperatuur is wel aan het dalen nu, maar komt niet tot onder het vriespunt....
Ik geloof er niet meer in, en de lange termijn zegt nu toe ook warmer weer.....
Ik laat me wel verrassen morgen... natuurlijk hopen we op heeeeel veeeeeel sneeuw.... maar vrees dat het gewoon een natte rotzooi wordt morgen, met was ijsregen, hagelbuien en regen....
Nou..... negatiever kan ik niet zijn....dus nu maar op het positieve wachten..... kom maar op!!!!
kijk maar eens links van Dusseldorf
http://www.wettergefahren.de/app/ws/index.jsp
Zag het idd. Iets zuidelijker, ter hoogte van de achterhoek begint code geel. Zitten wij idd wel lekker op de lijn met osnabruck
Zeker voor ons in het zuidwesten.... heb dit al eerder vermeld, maar het wordt regen, regen en nog eens regen....
niets spannends aan..... de temperatuur is wel aan het dalen nu, maar komt niet tot onder het vriespunt....
Ik geloof er niet meer in, en de lange termijn zegt nu toe ook warmer weer.....
Ik laat me wel verrassen morgen... natuurlijk hopen we op heeeeel veeeeeel sneeuw.... maar vrees dat het gewoon een natte rotzooi wordt morgen, met was ijsregen, hagelbuien en regen....
Nou..... negatiever kan ik niet zijn....dus nu maar op het positieve wachten..... kom maar op!!!!
Ik ben het met je eens joh(jammer genoeg haha)
Zoals we allemaal zien zakt een depressie / koude bel met veel neerslag af naar de Benelux .
Het gaat gepaard met regen in het westen , smeltende sneeuw of regen in het centrum en sneeuw in de ardennen en het oosten. Naarmate de dag vordert maw naar de avond lijkt de neerslag overal over te gaan in sneeuw . Vooral tijdens die overgang zou het wel eens gevaarlijk glad kunnen worden.
De daaropvolgende nacht is de wind flink in kracht toegenomen en bruusk naar het noorden gedraaid. Er worden regelmatig sneeuwbuien vanaf zee over het land gedropt en dan lijken vooral de kustgebieden de volle laag te krijgen.
Alles op een rijtje tot en met donderdagnacht/vrijdagochtend:
Westen en kustgebieden : 0-5 cm
Centrum en Brussel: 0-10 cm
Oosten en Ardennen : 5-15 cm
Vrijdag wordt een wisselvallige dag met geregeldt sneeuwbuien die opnieuw een aardig sneeuwtapijt kan achterlaten. Maar aangezien met buien de neerslag zeer verschillend kan zijn op amper paar km doe ik voor die dag geen cm verwachting. Maar vrijdag is ook een dag om naar uit te kijken .
En dan zaterdag. Een nieuwe depressie/koude put zou afzakken en over de Britse Eilanden blijven hangen. Een nieuwe storing treft dan eerst het westen , dan het centrum en later ook het oosten. Maar ondanks de traditionele west-oost storingen met regelmatig sneeuw lijkt dit een volledige storing met sneeuw te worden. Er word voor heel het land dan zo’n 5-15 cm verwacht.
Zondag af en toe sneeuwbuien maar dan zou het meestal droog moeten blijven.
Maandag lijkt een nieuwe storing van West naar Oost te trekken met eerst enige tijd sneeuw later overgaand in regen. Al worden de onzekerheden dan groter.
Maar tot en met maandagochtend kan er al in heel het land een aardig sneeuwdek liggen en niet alleen in de Ardennen.
De Ardennen hun witte kerst wordt steeds groter en het zou me niet verbazen als ze hem daar binnen zullen hebben. Ook tot minstens het Kerstweekend kan er aan sneeuwpret gedaan worden in die regio’s.
Actuele Sneeuwhoeveelheid Belgie: http://home.scarlet.be/~bv465264/sneeuw/index.htm
Snow-cam Mont-Rigi: http://www.meteo.be/meteo/view/nl/4909966-...+Mont+Rigi.html
Weerwaarschuwingen Luik en Oostkantons: http://www.meteo.be/meteo/view/nl/112909-O...shdetail=112898
Dit is een voorspelling dat ik probeer. Het is niet omdat dit hier zo staat dat alles 100 % zoals het boekje zal verlopen. Dit is mijn eerste bericht dus dit bericht is voor mij veel belangerijker om uit te leren .
Mvg,
TaL
Eerst warmer richting kerst...gisteren was de run weer kouder richting kerst, en nu gewoon richting de +8 a +10 graden...
Nou dat wordt nog wat....
Tijd voor een paracetamoletje....
Knapt ie een beetje op om wat meer duidelijkheid te geven..... wispelturig gedoe allemaal....
http://www.wettergefahren.de/dyn/app/ws/ht...tml#WS_ANCHOR_0
Es sind 2 Warnungen für Kleve vorhanden:
Datum:
Warnstufe:
Uhrzeit:
Amtliche WARNUNG vor GLÄTTE
für den Kreis Kleve
gültig von: Mittwoch, 15.12.2010 17:41 Uhr
bis: Donnerstag, 16.12.2010 10:00 Uhr
ausgegeben vom Deutschen Wetterdienst
am: Mittwoch, 15.12.2010 17:41 Uhr
Korrektur und Ergänzung: Zunächst Glätte durch Überfrieren und vorhandenen Schnee. Donnerstagfrüh aufkommende leichte Schneefälle von 1 bis 3 cm, die nachfolgend auch zum Teil in Regen übergehen können. Diesbezügliche Warnungen sind zu erwarten.
DWD / RZ Essen
Amtliche VORWARNUNG zur UNWETTERWARNUNG vor STARKEN SCHNEEFALL und SCHNEEVERWEHUNGEN
für den Kreis Kleve
gültig von: Donnerstag, 16.12.2010 08:00 Uhr
bis: Donnerstag, 16.12.2010 21:00 Uhr
ausgegeben vom Deutschen Wetterdienst
am: Mittwoch, 15.12.2010 18:31 Uhr
Am Donnerstag besteht UNWETTERgefahr durch zunehmend kräftige Schneefälle und starke bis stürmische Böen aus westlichen Richtungen. Vor allem im Mittelgebirgsraum drohen starke SCHNEEVERWEHUNGEN, Schneebruch und zum Teil unpassierbare Straßen.
Ob konkrete Unwetterwarungen auch für die Niederungen im Rheinland, Westmünsterland und dem westlichem Ruhrgebiet erfolgen, ist noch unsicher. Dort wird mit einer vorübergehenden Milderung auch Regen oder Schneeregen fallen, wobei GLATTEIS nicht ausgeschlossen ist. Durch die im Laufe des Nachmittags wieder zunehmend hohe Gefahr von Schnee-, zum Abend auch Eisglätte durch Überfrieren werden auch dort massive Verkehrsbehinderungen erwartet. Betroffen sind auch die Autobahnen.
Voraussichtliche Neuschneemengen ab Donnerstagmorgen, Höhepunkt am Nachmittag und Abend: Westen um 5, sonst 5-10, im Mittelgebirgsraum 10-15, im Bergischen Land 15-20 cm!
Dies ist ein erster Hinweis auf erwartete Unwetter. Er soll die rechtzeitige Vorbereitung von Schutzmaßnahmen ermöglichen. Die Prognose wird in den nächsten 12 Stunden konkretisiert. Bitte verfolgen Sie die weiteren Wettervorhersagen mit besonderer Aufmerksamkeit.
DWD / RZ Essen
--------------------------------------------------------------------------------
Erstellt am: 15.12.10, 20:37 Uhr
En dat hebben we morgen dus ook, alleen dan de temp voor het noord oosten richting de 0 graden, en westen 5 graden in de +
Wat is alles toch oneerlijk verdeeld....
Dinsdag zijn we nog grotendeels ontsnapt aan de sneeuwellende, maar morgen slaat koning winter sowieso weer keihard toe in ons land en een groot deel van West-Europa. Er dreigt een enorme chaos op de weg: 's morgens vreest het KMI voor gladde wegen door aanvriezende regen in het westen. Later op de dag wordt het iets zachter en valt de neerslag in de vorm van regen aan de kust, smeltende sneeuw in het centrum en sneeuw in de Ardennen. Tegen de avondspits gaat het dan overal sneeuwen. Er kan tot tien centimeter vallen. Daarna nemen de temperaturen weer een diepe duik met enkele ijsdagen en Siberische nachten. Zaterdag valt er een nieuw pak sneeuw. In de Ardennen is een witte kerst nu echt wel zo goed als zeker.
Idd dat vind ik ook het mooie hier. Die stemmingswisselingen gaan exact met de verwachtingen mee
Koud =
Sneeuw =
ijs =
Warm =
Regen =
ijzel / natte sneeuw =
Hehe! | Gewijzigd: 15 december 2010, 20:52 uur, door zwoof
Donderdag regen en (smeltende) sneeuw in het westen, in het oosten mogelijk een pak sneeuw.
In heldere arctische luchtmassa’s ging het kwik gisteravond opnieuw rap naar beneden. Tot in het westelijk kustgebied kwam het tot matige vorst en niet alleen op stralingsgevoelige meetpunten. Zo rapporteerde Valkenburg bij Leiden zowaar -6,0º. In het noordelijk kustgebied vroor het niet of nauwelijks (Vlieland +1,6º) en in het goed besneeuwde oosten (Twente en de Achterhoek) werd de vorst wederom streng. Hupsel registreerde -11,2 en Twenthe -11,4º.
Onder invloed van een zwakke storing langs een langgerekt golvend front nam de bewolking tijdens de afgelopen nacht toe, kwam het tot enige regen en (smeltende) sneeuw en is het kwik gaan stijgen.
Vanochtend is het neerslaggebied naar het zuiden weggetrokken en klaarde het vanaf de Noordzee op. Ook vanmiddag zonneschijn maar regionaal eveneens bewolking: met name in het zuiden. Op satellietfoto's was goed te zien dat er in het oosten van het land een gesloten sneeuwdek lag. Vriezen deed het tijdelijk nergens meer. Twenthe mat maximaal 0,5, De Bilt 3,3 en Vlissingen 5,9º.
Vanavond zijn er opklaringen en vriest het weer. In het oosten zakt de temperatuurn tot beneden -5 graden. In het westen is het meest bewolkt en kan een buitje vallen: lokaal is het zeer glad door bevriezing van natte weggedeelten.
Boven de Fram Strait, tussen Noord-Groenland en Spitsbergen, bevond zich vanochtend een stormdepressie van 975 hPa. Het lagedrukgebied breidt zich snel naar het zuiden uit (nieuwe kern vanmiddag ter hoogte van de Lofoten) en het frontale neerslaggebied trekt in de loop van de nacht het noordwesten van het land binnen. In de kustprovincies gaat het regenen, aanvankelijk is ook (smeltende) sneeuw mogelijk. Donderdag overdag hoofdzakelijk regen in het westen, in de oostelijke regio's wordt sneeuw verwacht. In het algemeen valt er tussen 10 en 15 mm: in het oosten en zuidoosten zou dus een pak sneeuw kunnen vallen.
Donderdagavond nemen de neerslagkansen van het noordwesten uit tijdelijk af en nadat het kwik tijdens de ochtenduren op de meeste plaatsen enkele graden boven nul is uitgekomen, begint het ’s avonds in het noordoosten alweer te vriezen. De wind waait eerst uit het zuidwesten en is langs de kust en op het IJsselmeer tijdelijk krachtig tot hard. ’s Middags ruimt de wind naar het noordwesten en neemt af.
Vanaf vrijdag wordt het weerbeeld geruime tijd bepaald door een omvangrijk hoogtelaag (sturend lagedrukgebied in de bovenlucht). In het grondpatroon hebben we tot en met het weekeinde te maken met een depressie die over de Britse Eilanden naar ons land lijkt te zullen trekken. Dat betekent soms kans op winterse neerslag: in de nacht naar vrijdag en vrijdagochtend sneeuwbuien in vooral de kustprovincies. Verder lichte, plaatselijk ook matige vorst.
JANVISSERSWEER.nl
Zie dat er velen zijn die toch denken dat het voor een groot deel van de dag zal gaan regenen,
Merk ik ook aan de berichten.
Normaal gesproken mag je wel scherpe waarschuwingen verwachten en op zijn laatst een weer alarm.
Maar alles behalve dat.
Zie dat velen het steeds meer over regen hebben met later klein beetje sneeuw (als de fronten zo goed als overgetrokken zijn)
Iemand andere meningen hierover!
Een weerliefhebber