Zonneschijn (%) 10 30 20 20 10 10
Neerslagkans (%) 90 70 80 50 50 60
Neerslaghoeveelheid (mm) 5/10 1/2 1/5 0/2 0/4 0/2
Minimumtemperatuur (°C) -1/-5 -4/-2 -6/-4 -6/-2 -8/-2 -8/-1
Middagtemperatuur (°C) 3 -2/1 -2/0 -2/1 -3/2 -2/3
Windrichting ZW W Z ZW Z ZW
Windkracht (bft) 4 4 4 3 3 3
Uitgifte: 15/12/2010 18.49 uur LT
Uitleg
Vooruitzichten lange termijn
woensdag 22 december tot en met woensdag 29 december
70% kans op aanhoudend rustig maar koud winterweer, met temperaturen onder normaal.
Uitgifte: 15/12/2010 03.50 uur LT
Uitleg
KNMI begint er ook in te geloven,..
Sorry Mayday dat is oud nieuws van 16 uur geleden....
In ieder geval zitten we hier in Noordoost Twente weer prima !! Het is tenslotte de koudste plek van Nederland.
Er ligt hier nog steeds een redelijk dik pak sneeuw.
Zie foto van vanmiddag:
En als je kijkt bij het KNMI voor de verwachting voor bv. Noorden= 1 grd, oosten= -1 grd.
Terwijl het in het Oosten nu al -4 tot -7 is en het Noorden gaat ook van bijna -6 op het laagst.
Waarom zit daar zo'n verschil in hun verwachting en de werkelijke temp. gaan ze van het gemiddelde uit?
Edit: kaartje eruit gehaald, sorry | Gewijzigd: 15 december 2010, 19:50 uur, door maestros
Morgen overdag valt er op veel plaatsen in het land regen met mogelijk ook wat natte sneeuw.Met name in het oosten is er kans op sneeuw waarbij uiteindelijk enkele centimeters kunnen vallen.
Ik zie totaal geen nadelen.. het is toch wel duidelijk dat de oostkant een prak sneeuw gaat krijgen. dus zitten wij hier goed.
Terwijl het in het Oosten nu al -4 tot -7 is en het Noorden gaat ook van bijna -6 op het laagst.
Waarom zit daar zo'n verschil in hun verwachting en de werkelijke temp. gaan ze van het gemiddelde uit?
Edit: kaartje eruit gehaald, sorry
Vannacht was het -11,3 graden in Twente. Vanmorgen vroeg al 10 graden warmer en vandaag overdag rond 0. Dus dat zegt niet alles
EDIT: sorry, krijg het kaartje er niet op (wil niet laden...??)
de humor ervan was dat er onweerssymbooltjes stonden voor provincie gelderland | Gewijzigd: 15 december 2010, 19:56 uur, door gerard van den brink
Hij kan gewoon niet zien hoe mooi de voorspellingen zijn. /Me kan niet wachten op de volgende run's en kaarten
Inderdaad, hoorde ik ook. Tenenkrommend gewoon die kerel... sneeuw sneeuw
Ik denk door de vroegte van de winterinval misschien? zonkracht, zeewater temp etc.
Vaak aanlandige winden gehad overdag in combinatie met regelmatig wat zon = warm voor het westen!
's nachts vaak minder aanlandige wind en opklaringen = koud
Ook vaak wat overblijfselen van warmtefrontjes die ons zijn gepasseerd ....
Wordt niet goed van al dat gekwakkel Kom maar op met die echte winter
Momenteel -6,2 gr gaat snel onderuit.
WALLY! Wij zeggen dat niet zo...moest eventjes nadenken met wat je bedoelde.
Het is "Pluimen in uw gat"!!!!! ipv veren in de poep.
En om het over het weer te hebben, wij hopen op veel sneeuw morgen en anders krijgen we het zaterdag wel.