We moeten niet te vroeg juichen hier voor sneeuw. Voor het noordwesten van Duitsland en het westelijke ruhrgebied als ook langs de rijn wordt regen verwacht die kan aanvriezen. Maar het is onzeker waar de grens met regen/sneeuw komt te liggen en hoe lang de neerslag in de vorm van regen valt. In ieder geval is het grootste deel van de neerslag al gepasseerd als de regen weer overgaat in sneeuw. Ik zou me dus nog maar eens niet rijk rekenen wat het aantal cm's betreft.
Maar hij schrijft er dan wel weer bij dat er een kans is dat alles in de vorm van sneeuw valt die echter wel erg nat en papperig kan zijn.
Citaat:
Und dann arbeitet sich die Front voran! Um ca. 10 Uhr liegt die Front auf einer Linie Eifel-Rügen. Hier ist es Schnee, nach Nordwesten zu Schneeregen und Regen. Weitere 3 Stunden später, wir sind jetzt in der Mittagszeit um 13 Uhr, ist diese Front noch um 100 bis 200 Kilometer weiter südostwärts vorangekommen. Das Hauptschneefallgebiet liegt dabei im nordwestlichen Drittel. Während der Regen an der See wieder in Schnee übergeht, ist direkt am Rhein und im westlichen Ruhrgebiet noch Regen dabei, oder das Ganze fällt als Regen. Die Regen-Schnee-Mischung ist nach wie vor unsicher. Womöglich reicht es hier sogar durchweg für Schneefall, der kurzzeitig mal sehr nass und pappig ist.
http://de.blog.wetter.com/?p=66415
Kortom, er is gewoon nog geen lijn op te trekken. Ondanks het feit dat ik veel vertrouwen heb in de verwachting van Jan en Johan, ga ik gewoon even van het minder leuke scenario uit, dan kan het achteraf alleen maar meevallen.
zag net op die Duitse weersites dat ze voor groningen en vriesland morgen vanaf 14 uur 0 graden verwachten, het midden van het land rond 16 uur op de 0 en 0m 18.oo uur -1, dat wordt dus de al eerder voorspelde horror-avondspits denk ik
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Ook gezien,hopen dat wij hier er ook een flinke staart van meekrijgen.
Nou ik ben dan wel geen topograaf maar ik kan je wel vertellen dat Tilburg ten WESTEN van Eindhoven ligt en dus niet onder die lijn valt.
Ik mag het hopen dat we in de prijzen vallen ja. Tilburg heeft nog niet bijster veel sneeuw mogen ontvangen dit jaar. Al met al lees ik wel veel en veel te veel berichten over regen
Maar Jan heeft het bijna altijd bij het rechte eind, dus daar vertrouw ik nu ook op!
Warmeluchtsector alweer wat meer "geknepen"
Ciao Johann
Bedankt voor de kaartjes, maar is die sneeuvalgrens de gemiddelde van die 6h voorafgaand aan dat aangegeven tijdstip of is dat op dat bepaald tijdstip?
Leuk kaartje, waarin Tilburg wel in de prijzen valt.
het auto pakket is voor elkaar:
muts: check
handschoenen: check
25 liter benzine nog in de tank: check
appel koeken: check
1/2 liter drinken: check
3 waxine lichtjes: check
deken: check
morgen op de snelweg: check
auto lader voor de telefoon: check
Just ad snow....
maar het is al wel koud hier in Deventer, net lopend boodschappen wezen doen brrr
Is actueel (tijd) voor de kaart van 12 resp. 18h.
het auto pakket is voor elkaar:
muts: check
handschoenen: check
25 liter benzine nog in de tank: check
appel koeken: check
1/2 liter drinken: check
3 waxine lichtjes: check
deken: check
morgen op de snelweg: check
auto lader voor de telefoon: check
Just ad snow....
maar het is al wel koud hier in Deventer, net lopend boodschappen wezen doen brrr
AANSTEKER???????????????
Tilburg ligt idd ten Westen van Eindhoven. Dus valt buiten die lijn. Maar die lijn zou ik ook niet al te serieus nemen. Er zijn nogal wat onzekerheden her en der. Bovendien werd die gesteld voor de eerste neerslag. Later kan alles in sneeuwvorm vallen. Ik hoop in elk geval voor je dat er een genadig pak sneeuw valt in Tilburg.