Love Snow is van Gent, daar zal het een stukje langer duren eer de regen in sneeuw over gaat. Ik denk dat de beide Limburgen wel iets meer mogen verwachten. Ik hoop het toch in ieder geval
Je moet weten Gent ligt tussen het westen en het centrum en krijgt daardoor wel een grote kans op sneeuwbuien vanover zee wat mogelijk bij ons een soort bonus is. Maar jullie krijgen waarschijnlijk geen regen of weinig wij meer buien dus zal niet veel verschillen mogelijk jullie iets meer maar we zien het wel !
Even een leuk stukje van KMI geknipt voor zaterdag let goed op het volgende ^^: VRIJ VEEL NEERSLAG
Zaterdag trekt een depressie over de Britse Eilanden naar de Noordzee. Daarin zit koude lucht en vrij veel neerslag. De kans is dus groot dat er over heel het land een centimeters dik sneeuwdek valt. Het gaat ook stevig waaien en de temperaturen blijven hangen rond of onder het vriespunt.
Groet!
Het word hier ook spannend in ons kikkerlandje en dan toch naar het buitenland?
suc6 in oostenrijk, een mooi land 1 keer geweest zal het nooit weer vergeten
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
GFS voorziet nochtans minder sneeuw hier dan in Gent, zo'n 4cm...
Maar het wordt uiteraard nowcasten, dat is wel duidelijk.
Heb idd wel een beetje dubbel gevoel omdat we juist in een spannende periode weggaan maar ja, Oostenrijk heeft een groot voordeel.....bergen! We zittewn dan trouwens in Saalbach-Hinterglemm en daar ligt al een meter sneeuw....hiephoi!
Niet geleerd, wel opgelet...
zeeland krijgt regen, en wij zijn vrijdag aan de beurt met een goed pak sneeuw !
Ja zulke hoeveelheden is toch zeldzaam hier
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
misschien wel heel vroeg om tehoren maar op omrop fryslan radio pp verwacht in januari de tocht der tochten spannend <wie weet zou wel heel mooi zijn houd mn vingers gekruisd>
Al tevreden met winteractiviteit in jouw ''Termische Gebiet''?
Als ik de kaarten zo bestudeer ligt mijn woonplaats -even ten westen van Tilburg- op een scheidslijn. Soms pikken we iets mee van de verwachtingen voor west, en soms voor oost.
't Was vanmorgen flink glibberen bij ons. Ik draaide in mijn kleine Renault 4 nietsvermoedend een straatje in om vervolgens bijna een voetganger van de sokken te rijden. Goeie genade, mijn hart zat in m'n oren! Wat een uitglijer.....letterlijk
Dat zou zich morgenochtend wel eens kunnen herhalen vrees ik. De gladheid dan he. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Sneeuw is leuk zolang het niet lastig is. Aan oogkleppenromantiek doe ik niet. Last van sensatiezucht heb ik niet. Vorig jaar lekkage gehad door de sneeuw. Ik ben zeer benieuwd hoe de winter zich deze maand verder zal ontwikkelen.
Lin hoopt zeer onromantisch op een oudejaarsdag/avond met stortbuien (regen dan....) Okee okee....jullie hebben gelijk: oliebollen zijn lekkerder met poedersuiker!
Ben al aardig krol na het lezen van alle info.
Hele week vorst, nu nog 3 cm sneeuw
Heb het volste vertrouwen in een flink pak sneeuw, langlauf latten gekocht uit jaar 0, effe een tochie proberen toch dit weekend
Hopelijk gaat het ook flink waaien, wat heb ik een zin in snowkiten. Kite en board liggen klaar
Je moet weten Gent ligt tussen het westen en het centrum en krijgt daardoor wel een grote kans op sneeuwbuien vanover zee wat mogelijk bij ons een soort bonus is. Maar jullie krijgen waarschijnlijk geen regen of weinig wij meer buien dus zal niet veel verschillen mogelijk jullie iets meer maar we zien het wel !
Even een leuk stukje van KMI geknipt voor zaterdag let goed op het volgende ^^: VRIJ VEEL NEERSLAG
Zaterdag trekt een depressie over de Britse Eilanden naar de Noordzee. Daarin zit koude lucht en vrij veel neerslag. De kans is dus groot dat er over heel het land een centimeters dik sneeuwdek valt. Het gaat ook stevig waaien en de temperaturen blijven hangen rond of onder het vriespunt.
Ik hou van die buien die over zee komen . Morgen misschien zwaar benadeeld door aan zee te wonen maar vanaf vrijdag switchen de rollen .