Heb voor mij even uitgerekend een worst case en beste case scenario volgens deze run ^^
Worst case: 7cm sneeuw
Best case: 12cm sneeuw
Dus ik mik voor Vlaanderen op 7-12cm sneeuw
Vanaf donderdag 12u tot vrijdag 12u!
Nu even zaterdag bekijken ^^
Code Geel/Oranje voor Gladheid : Geldig van woensdag 15 december 2010 16u tot donderdag 16 december 2010 19u : Komende nacht is er in het westen en het centrum van het land tijdelijk kans op ijzelvorming door regen of smeltende sneeuw. Donderdag trekt een actieve neerslagzone over het land. Ten zuiden van Samber en Maas kan er daarbij tot 10 à15 cm sneeuw vallen. Ook in het midden van het land valt een groot deel van de neerslag als (smeltende) sneeuw, vooral ten zuidoosten en oosten Brussel. In het noordwesten gaat de neerslag in de loop van de namiddag geleidelijk over in sneeuw.
Weersverwachting voor morgen donderdag
Donderdag trekt een actieve storing over het land met vrij veel neerslag. Het wordt zwaarbewolkt en nevelig met in het noordwesten overwegend regen en in de Ardennen sneeuw, vaak matige sneeuw. In het midden van het land valt de neerslag overwegend als smeltende sneeuw en is het niet uitgesloten dat in de gebieden ten oosten en ten zuidoosten van Brussel de sneeuw (tijdelijk) blijft liggen. In de loop van de namiddag gaat de neerslag in Laag- en Midden-België over in sneeuw. De maxima schommelen tussen -1 graad in de Hoge Venen en +6 graden aan zee met in het centrum waarden rond +2 of +3 graden. De wind waait matig tot vrij krachtig, en aan zee vrij krachtig tot krachtig, uit overwegend west tot zuidwest en draait in de loop van de namiddag naar noordelijke richtingen. Er zijn rukwinden mogelijk tot 60 à70 km/u.
Donderdagavond en in de nacht van donderdag op vrijdag wordt het wisselvallig met opklaringen en dient er overal in het land rekening gehouden te worden met sneeuwbuien. De temperaturen zakken naar waarden van -10 graden in de Hoge Venen tot -2 graden aan zee. De wind waait matig in het binnenland en vrij krachtig aan zee, en draait van noordwest naar west.
Alleen twijfelen ze nog in de verwachting per regio, dit staat er voor de Kempen:
zwaar bewolkt, regen of smeltende sneeuw of matige tot hevige sneeuwval
Heb voor mij even uitgerekend een worst case en beste case scenario volgens deze run ^^
Worst case: 7cm sneeuw
Best case: 12cm sneeuw
Dus ik mik voor Vlaanderen op 7-12cm sneeuw
Vanaf donderdag 12u tot vrijdag 12u!
Nu even zaterdag bekijken ^^
Ik woon in Heerlen (Zuid Limburg) kan ik een beetje van jou gegevens uitgaan, zal niet zo veel verschillen, toch?