EC-MOS station Leeuwarden vanaf circa 13h00 tot 17h00 sneeuw
En dan vrijdag, zaterdag zondag en maandagochtend steeds weer sneeuwval !!!
Ziet er goed uit !
Ciao Johann
In het zuidwesten van Friesland Aan het IJsselmeer.
Vraag me dan ook af of het ( koude ) IJsselmeer er nog een rol in gaat spelen ( in het algemeen ) | Gewijzigd: 15 december 2010, 16:46 uur, door MamaAsz
De winter gaat ons land vanaf donderdag helemaal veroveren! We krijgen vannacht en morgenvroeg eerst nog wat regen en ook verraderlijke gladheid door ijzel! Morgen krijgen we veel neerslag (gemiddeld 10-12 mm) met nog even in de ochtend wat regen in het westen, maar elders is dat gewoon sneeuw. Veel sneeuw! In de loop van de middag keldert de temperatuur snel naar het vriespunt en daaronder en zodoende komt ons land onder een dik pak sneeuw te liggen.
De sneeuw zal overal in ons land een sneeuwdek genereren van 5 tot 10 cm en ik verwacht lokaal wel 15 cm sneeuw. Dat kan haast niet anders dan een chaos worden vanaf morgenmiddag en -avond: op de weg, op het spoor en ook op luchthaven Schiphol! Het wordt namelijk halverwege de middag overal in het land al 0 tot -4 graden.
En vervolgens komt ons land in de arctische lucht (lucht afkomstig vanaf de Noordpool) terecht. Als het dan tot neerslag komt, is er maar één vorm van neerslag mogelijk en dat is sneeuw. We krijgen donderdag op vrijdag sneeuwbuien, vrijdag sneeuwbuien en ook zaterdag en zondag komt er niets anders dan sneeuw. Mooi voor de winter(sport)liefhebbers. Bovendien komt het hele land onder een sneeuwdek, dus past dat goed bij de sfeer van de aanstaande kerstdagen.
Vervelend is het wanneer we de weg op moeten, maar misschien zal dat wel niet mogelijk zijn op sommige momenten! Het is echt compleet winter vanaf donderdag en dat gaat in ieder geval door tot en met begin volgende week. Als het in gebieden met sneeuw langdurig opklaart kan het plaatselijk -12 tot -17 graden worden. Verder is er plaatselijk kans op mist.
Tips: deze week goed warm kleden en hou rekening met een zeer lage gevoelstemperatuur.
Antivries voor de auto bijvullen. Deken mee in de auto, voor geval van pech. Waterleidingen in en rond huis beschermen of aftappen.
Aldus Pietje op pietsweer.nl
OMG sneeuwschuivers paraat, ik ben er niet blij mee zit veel in de auto komende dagen...
Hoi Jan, misschien dat ik een brilletje nodig heb,maar ik kan het echt niet zien het is te klein....
Ik hoop van harte dat ie mis zit deze keer.
Zou eigenlijk moeten werken morgen en vrijdag maar onze leveranciers uit Duitsland hebben al afgebeld dus ben vrij.
Let it snow let it snow !
Niks slechts over onze Ed toch?Hij heeft het zeker vaak bij het rechte eind maar nu niet hoor haha.
Zou je ook voor Apeldoorn even een korte sneeuwverwachting kunnen geven voor morgen?
Hoe laat begint het en hoe laat is de sneeuw weer vertrokken?
Zou je ook een verwachting voor het weekend kunnen geven, moet dan veel heen en weer rijden tussen apeldoorn en Deventer.
Alvast bedankt!!
Ah, Apeldoorn.
Heb daar gewoond van 1978 tot 1999 voordat we naar Zwitserland verhuisden.
Prima stad en omgeving, wel erg gegroeid de laatste jaren (industrie)
ff kijken
pak gemakshalve ff station Deelen, dichtstbijzijnde.
s'morgens tussen 5 en 8 al wat sneeuw, dan vanaf een uur of 2 s'middags weer sneeuwval.
Cioa Johann
Onze Ed heeft het heel vaak goed jah ! . Hoop dat hij ongelijk heeft en hier in het mooie Charlois een dik pak sneeuw
Ik hoop van harte dat ie mis zit deze keer.
Zou eigenlijk moeten werken morgen en vrijdag maar onze leveranciers uit Duitsland hebben al afgebeld dus ben vrij.
Let it snow let it snow !
| Gewijzigd: 15 december 2010, 16:48 uur, door Alpenweerman
Dank je Jan, was me zelf al weer helemaal ontgaan.
Nu ff de nieuwe kaarten kijken....zoef...weg..............
Ciao
Laat aan de deskundigen over wat dit betekend voor de neerslag.
hoef ik geen deskundige voor te zijn hoor
Temperaturen aan de grond op 2 meter zijn ook iets lager, zo rond 1-2 graden in het binnenland.