http://www.meteo-mc.fr/satellite-ir-anime-eu.php
Ik denk eerst een Waterval overgaand in een Sneeuwbom !!!!!!!!
De temperatuur is alleen in het uiterste oosten net onder nul.
Check op KNMI actueel
Weet ik de sneeuw van maandag ligt er nog steeds dus ben benieuwd wat er nog bij gaat komen.
Jazeker wel. En door te zeggen op dit forum: Hier sneeuwt het nu (now) ook. Actueler kan het niet.
Denk dat het KMI geen idee heeft wat het wordt. Kunnen beter hier eens komen kijken.
op de site van het kmi staat dan weer:
Donderdag trekt een actieve storing over het land met vrij veel neerslag. Het wordt zwaarbewolkt en nevelig met in de het noordwesten overwegend regen en in de Ardennen sneeuw, vaak matige sneeuw. In het midden van het land valt de neerslag als smeltende sneeuw en tijdelijk als regen. In de loop van de namiddag gaat de neerslag in Laag- en Midden-België over in sneeuw. De maxima schommelen tussen -1 graad in de Hoge Venen en +6 graden aan zee met in het centrum waarden rond +3 of +4 graden. De wind matig tot vrij krachtig, en aan zee vrij krachtig tot krachtig, uit overwegend west tot zuidwest en draait in de loop van de namiddag naar noordelijke richtingen. Er zijn rukwinden mogelijk tot 60 à70 km/u.
Ja en als je de verwachting voor de Kempen appart bekijkt, staat er regen die overgaat in matige tot zware sneeuwval.
Ze weten het inderdaad niet, dat wordt afwachten en zien wat er valt.
Overigens alleen bij de oostelijke provincies.
Maar dat geeft helemaal niets. Was maandag ook 6cm in 2 uur.
Vrij vertaald betekent het nu (now) voorspellen. Of heel kort vooruit voorspellen. Simpelweg omdat de omstandigheden te onduidelijk (veranderlijk) zijn om te forcasten (voorspellen).
Anyway... dat is mijn interpretatie. Correct me if I'm wrong
Nouja, een paar muggenzift-dingetjes.
het is niet forcasten, maar forecasten, maar dat is echt een zeik iets om aan te kaarten, haha.
Ten tweede is het niet heel kort vooruit voorspellen, maar meer de situatie van nu analyseren. (naast dat het natuurlijk 'verwachten' is, ipv 'voorspellen' haha.)
mmm 7.5mm neerslag in het oosten dat omgezet in sneeuw komen we op een 9cm sneeuw. Niet slecht.
Ik denk maar dat ik eerder vrij vraag voor morgen. Maandag heeft me man er 1.5uur overgedaan om van Almelo naar Enschede te komen, normaal in een 25min.
het is niet forcasten, maar forecasten, maar dat is echt een zeik iets om aan te kaarten, haha.
Ten tweede is het niet heel kort vooruit voorspellen, maar meer de situatie van nu analyseren. (naast dat het natuurlijk 'verwachten' is, ipv 'voorspellen' haha.)
Tweede punt is inderdaad beter verwoord. Dank!
Eerste punt... tsja **kuch** muggezifter **kuch**
hier blijft het bij voor mij, elke bezoeker op z'n site is er een te veel!
on topic: mocht het morgen tegenvallen.... de voorpret is al 70 procent van de fun:)
@ Jan: keep up the good work!
@ Johann: idem als bij Jan en ik ben echt zwaar benieuwd naar jou voorspelling van vanmiddag/avond voor morgen:)
Wel bijzonder trouwens, was het geen vuurwerk?
Nee zeker niet . Het rommelde mooi uit en op het moment was het ook hevig aan het stortregenen
Ik ga geen update meer doen, vanavond aan de gang voor aankomend weekend