Ik heb in de afgelopen uren al minstens 3 verschillende verwachtingen gehoord van Frank.
Denk dat het KMI geen idee heeft wat het wordt. Kunnen beter hier eens komen kijken.
op de site van het kmi staat dan weer:
Donderdag trekt een actieve storing over het land met vrij veel neerslag. Het wordt zwaarbewolkt en nevelig met in de het noordwesten overwegend regen en in de Ardennen sneeuw, vaak matige sneeuw. In het midden van het land valt de neerslag als smeltende sneeuw en tijdelijk als regen. In de loop van de namiddag gaat de neerslag in Laag- en Midden-België over in sneeuw. De maxima schommelen tussen -1 graad in de Hoge Venen en +6 graden aan zee met in het centrum waarden rond +3 of +4 graden. De wind matig tot vrij krachtig, en aan zee vrij krachtig tot krachtig, uit overwegend west tot zuidwest en draait in de loop van de namiddag naar noordelijke richtingen. Er zijn rukwinden mogelijk tot 60 à70 km/u. | Gewijzigd: 15 december 2010, 13:45 uur, door Mtc
Weerman Piet Paulusma verwacht de komende dagen veel overlast door hevige sneeuwval. Vooral het verkeer moet rekening houden met ernstige hinder.
Donderdag begint het tijdens de ochtendspits in het westen te sneeuwen. ‘s Middags sneeuwt het volgens Piet Paulusma in het hele land. Sneeuwliefhebbers kunnen hun hart dus ophalen. In het weekend zal Nederland bedekt zijn onder een dik pak sneeuw van enkele centimeters. Ook wordt het de komende dagen een stuk kouder. Zaterdag kan de nachttemperatuur plaatselijk dalen tot -12 graden.
Laatste update: Vandaag 11:11 uur
hart van Nederland
Donderdag begint de dag zwaar tot geheel bewolkt met hier en daar wat lichte sneeuwval. Opnieuw is de kans op gladheid groot. In de loop van de ochtend neemt vanuit het noordwesten de intensiteit van de neerslag toe. Aan het einde van de ochtend valt er in het hele land flink wat sneeuw. ’s Middags kleurt heel het land wit.
Ik heb ff een vraagje...wat is de vertaling van nowcasten...het staat niet in de dikke van dalen en ook niet op de diverse vertaalsites....
ps in Tjechie is een daadwerkelijke sneeuwdump geweest (reuzengebergte) met op sommige plekken wel 50cm.
Check dit: http://www.holidayinfo.cz/zima/kamera.php?...;cat=7&raw=
De temperatuur is alleen in het uiterste oosten net onder nul.
Check op KNMI actueel
Donderdag begint de dag zwaar tot geheel bewolkt met hier en daar wat lichte sneeuwval. Opnieuw is de kans op gladheid groot. In de loop van de ochtend neemt vanuit het noordwesten de intensiteit van de neerslag toe. Aan het einde van de ochtend valt er in het hele land flink wat sneeuw. ’s Middags kleurt heel het land wit.
Verwacht je dit ook in het prachtige Julianadorp?
Ik heb ff een vraagje...wat is de vertaling van nowcasten...het staat niet in de dikke van dalen en ook niet op de diverse vertaalsites....
ps in Tjechie is een daadwerkelijke sneeuwdump geweest (reuzengebergte) met op sommige plekken wel 50cm.
Check dit: http://www.holidayinfo.cz/zima/kamera.php?...;cat=7&raw=
Nowcasten is een verbastering van forcasten = voorspellen.
Vrij vertaald betekent het nu (now) voorspellen. Of heel kort vooruit voorspellen. Simpelweg omdat de omstandigheden te onduidelijk (veranderlijk) zijn om te forcasten (voorspellen).
Anyway... dat is mijn interpretatie. Correct me if I'm wrong | Gewijzigd: 15 december 2010, 13:54 uur, door olivetomato
Vrij vertaald betekent het nu (now) voorspellen. Of heel kort vooruit voorspellen. Simpelweg omdat de omstandigheden te onduidelijk (veranderlijk) zijn om te forcasten (voorspellen).
Anyway... dat is mijn interpretatie. Correct me if I'm wrong
... in combinatie dat je als user dit forum (of een andere website) continue in de gaten houdt middels verversen van de site om de laatste gegevens te krijgen.
http://www.meteo-mc.fr/satellite-ir-anime-eu.php
of regen
bepaalde weer-mensen zijn zo dom omzich zelf publiekelijk tegen te spreken... viel van m'n stoel van het lachen:)
....5-12: tot rond Kerst flink koud met soms grote sneeuwkansen
> Zeer interessante opties deze week voor sneeuwfetisjisten & surprise wel mogelijk
> Aangekondigde sneeuwbom door sensatieweerjochies & volgsite komt beslist niet
sneeuwbom en grote hoeveelheden en sneeuw suprise zijn 't zelfde toch:)... wat een draak:)
De temperatuur is alleen in het uiterste oosten net onder nul.
Check op KNMI actueel
Inmiddels in heel NL geen vorst meer nu
http://www.meteo-mc.fr/satellite-ir-anime-eu.php
Euh dat zijn wolkentoppen he