Zolang het maar droog en niet mistig is op oudjaarsdag is het goed
Enig idee hoe het weer rond die dag eruit komt te zien?
veel te ver weg
http://vakman.weerdirect.nl/gfs/info/rart_info.htm
kijk voortaan eerst naar info, dan pas vertellen.
In die legeenda staan die groene bolletjes niet.
Wel groene bolletjes met een rode slinger, maar das wat anders.
Wat zijn die groene bolletjes dan?
Waar zit jij?
Hier trouwens nu zo'n 22 graden, siësta gaat strak weer beginnen.
Jan: Hoe ziet het er uit voor begin volgende week? Dinsdag vroeg?
http://vakman.weerdirect.nl/gfs/info/rart_info.htm
kijk voortaan eerst naar info, dan pas vertellen.
is wel degelijk regen hoor, weet niet waar jullie kijken ofzo
maar de bolletjes zijn niet groen gekleurd op de legenda.
Maar oke nu weer ontopic.
De temp hier in enschede is nog steeds ligt onder 0. -0.5, dit is uit de wind en uit de zon. De sneeuw die maandag is gevallen ligt er nog volop dus dat drukt de temp ook nog wel. Ben benieuwd wat morgen brengt. Hoeveel er bij de 5cm die er nu nog ligt, nog bij gaat komen.
Ik heb de laatste 4 pagina's gelezen en hoor dat de temp wat omhoog gaat vannavond, hoeveel zou dat nog zijn hier in het oosten, aangezien de temp nu nog rond het vriespunt ligt.?
Verder las ik dat er hier voor het oosten een 5-10cm verwacht word. Is dit realistisch of zwakt het systeem nog wat af, waardoor het iets minder kan worden??
Alvast bedankt. groetjes labmuisje
Ook voor morgen staat er weer een groot neerslaggebied op het programma, waar iedereen (ik ook) begrijpelijkerwijs naar uitkijkt. Maar tegelijkertijd ben ik ook HEEL benieuwd wat de buien ons gaan brengen. Die buien ontstaan volgens mij boven het relatief warme zeewater en zijn daarom moeilijk te voorspellen. We houden ook vrijdag nog een windje vanaf zee, dus volgens mij moeten we niet raar opkijken als die buien een grotere bijdrage gaat leveren aan het sneeuwdek dan tot nu toe uit de berichtgeving blijkt.
Daarnaast wil ik nog even toevoegen dat ook ik koude voeten heb. Dit heeft te maken met het feit dat ik alleen sokken aan heb en de onderbuurman niet stookt. Enige verband met de te verwachten sneeuwval is spurieus, en derhalve zijn mijn koude voeten als indicator voor te verwachten neerslagsoort of -hoeveelheid volstrekt waardeloos. En nu op zoek naar m'n pantoffels.
maar de bolletjes zijn niet groen gekleurd op de legenda.
Lekker verwarrend dan. Hadden ze net zo goed blauwe vierkantjes kunnen gebruiken. Das hetzelfde, maar dan anders.
Of zoiets.
Het blijft volgende week koud maar het is vrijwel onmogelijk om deterministisch te zijn. Gangmaker en blikvanger blijft aanvankelijk een met zeer koude lucht gevuld hoogtelaag boven de Britse Eilanden en het Noordzeegebied. In het grondpatroon is sprake van een complex lagedruksysteem dat uit diverse ‘actiecentra’ bestaat. Die draaien min of meer om de as van het hoogtelaag heen en veroorzaken bij ons (ook in het weekeinde) plaatselijk sneeuw of sneeuwbuien. Er zijn zeker ook droge perioden. In de nacht vriest het licht, soms ook matig. De kans op matige vorst is het grootst tijdens de eerste helft van volgende week.
De verdere ontwikkelingen zijn sterk afhankelijk van een nieuw laag boven Biskaje en Bretagne dat wellicht een poging doet om de lage landen te verzachten. Naar alle waarschijnlijkheid blijft het trouwens bij een poging: een overgang naar zacht weer met kerst zie ik niet echt zitten.
DETERMINISTISCH uhhhhhh; betreft een zekere voorspelbaarheid. Leve Jan Visser !!
Nu even wat anders, heb straks op skyradio naar Arend Langenberg zitten luisteren (ja met de kerst stap ik van mijn geloof) waar hij het weer voor las. Nu begrijp ik dat Arend het weer ook maar toe geschoven krijgt maar die gene die dat schrijft hoe zou die zich voelen?
Die ziet toch ongeveer het zelfde wat wij hier ook zien en zou dus het zelfde moeten kunnen schetsen als wat Jan en co hier doet. Toch komen ze met en compleet ander verhaal wat volgens mij met de beste wil van de wereld niet uit de huidige modellen te halen valt. Hoe zou zo en weerman zich voelen als hij of zei natuurlijk de plank echt volledig mis sloeg.
ROFL.. hij past echt elke keer aan