morgen: 3°C(wat ik toch best hoog vind) en eerst regen of smeltende sneeuw, later matige tot hevige sneeuwval.
vrijdag: -3°C en kans op sneeuwbuien.
zaterdag: 0°C en matige tot hevige sneeuwval.
zondag: -2°C en kans op sneeuwbuien.
In hoever moet je dan nog die kaarten/pluimen voor aankomende zondag/maandag nog serieus nemen?
Maar als ik het goed begrijp is de hele sneeuwzooi voor morgen inmiddels bijgesteld in hoofdzakelijk regen met hier en daar in de avond kansje op sneeuw? Als ik de verschillende bronnen bekijk is dat inmiddels de rode draad. Hmmm....
Elke keer bijstellen heeft ook geen zin .
volgens mij komt er gewoon sneeuw, ik snap ook niet wat ze zeggen. Er zit namelijk een koufront achter (we zitten nu in Warmtefront) die gaat vanavond al dichtknijpen. En dooi is ook eerder ingezet dan verwacht is.
volgens mij voedt buien zich bijelkaar(lang gerekter) vandaar het lijkt dat uitelkaar valt. | Gewijzigd: 15 december 2010, 12:45 uur, door weerextrem
Hoop voor ze dat het mee zal gaan vallen, hoop voor ons dat het een knallende sneeuwbom gaat worden!!!!!
Nee geen zware regen
http://vakman.weerdirect.nl/gfs/info/rart_info.htm
kijk voortaan eerst naar info, dan pas vertellen.
http://vakman.weerdirect.nl/gfs/info/rart_info.htm
kijk voortaan eerst naar info, dan pas vertellen.
Zware of matige regen het blijft toch regen
Gelukkig zijn de verwachtingen dat het overgaat in sneeuw.
volgens mij komt er gewoon sneeuw, ik snap ook niet wat ze zeggen. Er zit namelijk een koufront achter (we zitten nu in Warmtefront) die gaat vanavond al dichtknijpen. En dooi is ook eerder ingezet dan verwacht is.
volgens mij voedt buien zich bijelkaar(langegerekter) vandaar het lijkt dat uitelkaar valt.
We zitten nu nog helemaal niet in het warmtefront. Pas vanaf vannacht rond 3 uur
Wat denken jullie over donderdag?
Blijft ongemeen spannend allemaal.
Zal vanmiddag of vanavond het geheel eens nader analyseren en hier plaatsen.
Ciao Johann
Vandaag en morgen: Van het noorden uit droog
Het is overwegend droog en de zon schijnt af en toe. Alleen langs de Wadden kan nog een buitje vallen. De temperatuur loopt uiteen van 0 graden in het uiterste oosten tot 4 graden langs de westkust. De noordelijke wind is matig 3 tot 4.
Vanavond daalt de temperatuur in de oostelijke helft snel tot onder het vriespunt, in brede opklaringen zelfs tot -7 a -8 graden in het westen blijft het een graad of 2 boven nul. Komende nacht neemt de bewolking van het noordwesten uit toe. In de loop van de nacht bereikt neerslag het noordwesten van het land. De neerslag begint in de vorm van regen, maar landinwaarts en vooral in de oostelijke helft valt er sneeuw. Gedurende de nacht loopt de temperatuur enkele graden op. De wind draait naar het zuidwesten en blijft matig, langs de kust toenemend tot matig of vrij krachtig.
Morgen overdag, Valt er in het westen regen, maar mogelijk ook af en toe natte sneeuw. in de oostelijke helft sneeuwt het en worden waarden van 0 tot 3 cm p/u verwacht, lokaal kan 5-10 cm vallen. 's Avonds wordt het vanuit het noordwesten weer droog maar geleidelijk kunnen enkele winterse buien vanaf de Noordzee binnen drijven. De temperatuur loopt op naar circa 2 graden, maar aan het einde van de middag vriest het alweer licht in het noordoosten. De wind is eerst zuidwestelijk, matig tot vrij krachtig, langs de kust krachtig, mogelijk hard, en draait 's middags naar het noordwesten en neemt boven land af naar matig, langs de kust naar (vrij) krachtig.
Vaak dacht ik het komt van hoge luchtdruk nu 1030.147 hPa. maar dat is niet de boosdoender.En waar het vandaan komt hoe en wat is tot nu toe een raadsel.
Trouwens is het een andere hoofdpijn dan bv van griep of zo.
Wij zeggen hier schelekopzere. en zeer vervelend. het frapantie is gaat het sneeuwe zakt de hoofdpijn.
Dus voormij is het een weermeter. dus ga ik er ook vanuit dat we een behoorlijk dekje gaan krijgen..
Zeer zonnig.. temp daald iets was +3,2gr nu +2,7gr.
Vaak dacht ik het komt van hoge luchtdruk nu 1030.147 hPa. maar dat is niet de boosdoender.En waar het vandaan komt hoe en wat is tot nu toe een raadsel.
Trouwens is het een andere hoofdpijn dan bv van griep of zo.
Wij zeggen hier schelekopzere. en zeer vervelend. het frapantie is gaat het sneeuwe zakt de hoofdpijn.
Dus voormij is het een weermeter. dus ga ik er ook vanuit dat we een behoorlijk dekje gaan krijgen..
Zeer zonnig.. temp daald iets was +3,2gr nu +2,7gr.
Ik heb het met me been. Als er winterse neerslag in aankomst is, gaan me oude littekens jeuken als de neten.
Ook kan ik het vernemen aan een oude breuk, die plek begint dan enigzins wat zeer te doen.
Hier in Assen (ben an't werk) is het nu ook heerlijk zonnig!!
Wat denken jullie over donderdag?
Oordeel zelf maar:
Ik blijf bij mijn verwachting. Ik ben niet iemand die zijn eigen op de borst klopt of iedere keer zijn weerteksten hoeft aan te passen op de site. Ook schreeuwerig overkomen is niet mijn ding..... Sorry moest ik even kwijt
Citaat van Johann, woensdag 15 december 2010, 12:47 uur Blijft ongemeen spannend allemaal.
Zal vanmiddag of vanavond het geheel eens nader analyseren en hier plaatsen.
Ciao Johann
Ik blijf bij mijn verwachting. Ik ben niet iemand die zijn eigen op de borst klopt of iedere keer zijn weerteksten hoeft aan te passen op de site. Ook schreeuwerig overkomen is niet mijn ding..... Sorry moest ik even kwijt
Ik zeg: code A
als je begrijpt wat ik bedoel