Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13
Actueel
1 / 4

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Ben
Lid
15 december 2010, 11:28 uur | Bericht #181453
Vind het een vreemde winter tot nu toe; vroeg invallende, stevige maar niet echt doorzettende vrieskou ( geen Scandanivisch hoog) en regelmatig sneeuw etetc.
In Groenland is het abnormaal warm, ook zo vreemd Ijsland meldde gisteren 10 graden in de plus.
Pluimen die alle kanten opschieten in de voorspellingen.
Ben benieuwd hoe we over een paar maanden terug kijken op deze winter. gelet op de bovenluchten tendeer ik toch ondanks eerder enthousiasme naar een groene Kerst.
We zien het wel.
bliss
Lid
15 december 2010, 11:30 uur | Bericht #181454
Citaat van Imrich, woensdag 15 december 2010, 10:17 uur Kijkt eens mensen, weerkaartjes veranderen van uur tot uur en de weermensen van Nederland bakken er niks van. Ik zeg maar zo het enige weer wat ze redelijk kunnen voorspellen is dat van gister.
We moeten het hebben van goede informatie en op deze site is die goed en jan heeft vaak het goede eind te pakken.
Echter we kunnen zelf ook wat doen. Moeilijk, nee hoor! Gewoon goed weerstation kopen. Waar met je naar kijken dan. Nu heel bod gezegd luchtdruk en windrichting. Luchtdruk is hier 1023 hpa met andere woorden er is en hogedrukgebied in de buurt. de wind komt uit noord tot noordwest wat zoveel betekent dat de wind uit de koude hoek komt. Als je dan ook nog en trend indicatie op je weerstation hebt ben je helemaal klaar. In mijn geval is de trend neerwaarts wat nattigheid betekent. Is dat sneeuw? Ja want volgens mij is ons geleerd dat zelfs bij en dauwpunt van plus 2 er sneeuw kan komen en het dauwpunt ligt nu op -1,2 graden. Geen paniek dus.

Ik kijk hier op een waterglas en die blijft tot op heden nog onveranderd op zelfde niveau ( hoge druk) staan. Ben benieuwd wanneer, of en hoeveel het water gaat stijgen, want dat zou de komst van 'het lage druk gebied aankondigen.
Waarom deze advertentie?
MamaAsz
Lid
15 december 2010, 11:31 uur | Bericht #181455
Heb er zin in! Morgenochtend dus eerst wat regen, en dan hopppaaa sneeuw! En zo te zien sneeuwt het wel even een paar dagen lekker door
15 december 2010, 11:32 uur | Bericht #181456
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, woensdag 15 december 2010, 11:08 uur Ja lol, ik denk dat ze na morgen en vrijdag klaar zijn met strooien, zout op

Daar zit ook een beetje politiek in denk ik zo.ze hebben in het begin van dit jaar de nieuwe buizen stelsel in gebruik genomen (grotere diameter) omdat ze hier pekelwater op pompen (1 km van hier) ik neem aan ook als doel om meer strooizout te produceren?

Jaren terug met dikke winters strooiden ze veel meer dan nu.(bezuinigheden r.w.s en gemeenten) en nu hoor je al weer dat ze al meer zout verbruikt hebben dan vorigjaar om deze tijd.

Eerdaags lees of hoor je dat ze weer scheepsladingen zout uit egypte gaan importeren. net als vorig jaar.

AKZO Heeft de hele jaar volop gedraaid. maar het schijnt dat maar een kleine persentage bestemd is voor wegenzout.

Ze hebben dat afgebouwt i.v.m met afgelopen zachte winters. en daarbij komt nog dat ze grote klanten hebben voor zoutafname voor andere doelen. en daar hebben ze leveringsplicht aan. maar ook aan RWS En gemeenten. maar die hebben het gevraagde de laatse jaren afgebouwt.(zachte winters en bezuinigheden)

En nu kan AKZO niet voldoen logisch toch. En daarbij voorraden kosten geld.

Ik denk dat de boeren die vorig jaar een uitvinding hadden om met puur pekelwater te bestrijden weer aan de bak moeten.
Mocht het echt schaars gaan worden met strooizout.

Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
15 december 2010, 11:32 uur | Bericht #181457
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, woensdag 15 december 2010, 11:15 uur Ja inderdaad, en ze hebben al zoveel ingeslagen zeiden ze. Als het nu al op is vraag ik me af wat ze ermee gedaan hebben

Hoorde vanmorgen op de radio dat de gemeentes hun voorraden niet aangevuld krijgen omdat de waterstand in de Rijn te hoog is (4 a 5 meter boven normaal). Blijkbaar gaat het om steenzout wat vanuit Duitsland moet komen. Contractueel schijnen Akzo en nog een bedrijf zich verplicht te hebben om de hele winter voldoende zout te leveren....
Edoch, een beetje slordig is het wel...

Ontopic.
Johann had gisteren nog steeds zijn twijfels over het verloop van de storing(?) morgen is daar nu al meer duidelijkheid in?
*** Shine on you crazy Diamond***
zwoof
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
15 december 2010, 11:32 uur | Bericht #181458
Citaat van Brisk, woensdag 15 december 2010, 11:21 uur Ja en die leden zitten ook allemaal lekker bij elkaar he. Niet meer dan 3-5 dagen vooruit kijken op een pluim. Hij kan vanavond/morgen al weer anders zijn.

Tuurlijk zal ie vanavond en morgen anders zijn. Maar ik ben hier met name om de langere termijn te volgen, anders kan ik net zo goed bij mc of knmi kijken. Tot nu toe laten de leden vaker wel die kerstdepressie zien dan niet. Gewoon leuk om het verloop te zien en er een trend proberen uit te halen. Veel waarde aan hechten? Nee hoor!
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
15 december 2010, 11:33 uur | Bericht #181459
Citaat van Ben, woensdag 15 december 2010, 11:28 uur Vind het een vreemde winter tot nu toe; vroeg invallende, stevige maar niet echt doorzettende vrieskou ( geen Scandanivisch hoog) en regelmatig sneeuw etetc.
In Groenland is het abnormaal warm, ook zo vreemd Ijsland meldde gisteren 10 graden in de plus.
Pluimen die alle kanten opschieten in de voorspellingen.
Ben benieuwd hoe we over een paar maanden terug kijken op deze winter. gelet op de bovenluchten tendeer ik toch ondanks eerder enthousiasme naar een groene Kerst.
We zien het wel.

Bovenluchten zijn idd zacht, maar de grondstroming blijft koud. Ook met kerst zo te zien. Dus zolang er geen neerslag valt...

Maar na 1e kerstdag alsnog zachte temperaturen helaas. Tenminste, in deze run. | Gewijzigd: 15 december 2010, 11:37 uur, door Maarten Dings
Brisk
Lid
15 december 2010, 11:40 uur | Bericht #181461
Gebiedje is best actief zo te zien:

Tyshane's: O-O's (What the f*ck is?) winterwoordenboek!
Romigo
Lid
15 december 2010, 11:40 uur | Bericht #181462
Citaat van zwoof, woensdag 15 december 2010, 11:32 uur Tuurlijk zal ie vanavond en morgen anders zijn. Maar ik ben hier met name om de langere termijn te volgen, anders kan ik net zo goed bij mc of knmi kijken. Tot nu toe laten de leden vaker wel die kerstdepressie zien dan niet. Gewoon leuk om het verloop te zien en er een trend proberen uit te halen. Veel waarde aan hechten? Nee hoor!

Weet iemand mij te vertellen, waarom er rond de kerstdagen regelmatig een warmte bel - lees westelijke stroming - onze kant op komt. Is dit toeval of een trend?
Alpenweerman
AWM Moderator
15 december 2010, 11:50 uur | Bericht #181463
Citaat van Romigo, woensdag 15 december 2010, 11:40 uur Weet iemand mij te vertellen, waarom er rond de kerstdagen regelmatig een warmte bel - lees westelijke stroming - onze kant op komt. Is dit toeval of een trend?

Singulariteit:

De kerstdepressie is een van de hardnekkigste en opvallendste singulariteiten die niet van wijken weet. De oorzaak van het kerstdooiweer moet volgens sommige onderzoekers hoger in de atmosfeer worden gezocht, de laag boven ongeveer 10 kilometer hoogte ook wel bekend als stratosfeer en de ozonlaag. Een depressie in de stratosfeer boven Alaska zou zich geleidelijk naar de lagere delen van de atmosfeer uitbreiden en uiteindelijk boven West-Europa leiden tot de kerstdepressie en het bijbehorende dooiweer.

Bron KNMI; zie -> Hier

Ciao Johann
Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt. (Albert Einstein)
astritos
Lid
15 december 2010, 11:50 uur | Bericht #181464
De temperatuur is hier aan het stijgen, nu al bijna 6 graden.
De luchtdruk is aan het dalen daarintegen.
Zal mij benieuwen morgen , volgens mij is er niemand die de zaak al kan voorspellen.....moeten het morgen gewoon afwachten.
2012: 0 noemenswaardige onweersdagen
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Wally78
Lid
15 december 2010, 11:52 uur | Bericht #181465
Citaat van astritos, woensdag 15 december 2010, 11:50 uur De temperatuur is hier aan het stijgen, nu al bijna 6 graden.
Zal mij benieuwen morgen , volgens mij is er niemand die de zaak al kan voorspellen.....moeten het morgen gewoon afwachten.

Aan mijn hardnekkige hoofdpijn te merken, wordt het morgen Bar...wat er ook uit de lucht gaat vallen..
15 december 2010, 11:52 uur | Bericht #181466
JAAAAAAA!! Zaterdag
rkrajicek
Lid
15 december 2010, 11:54 uur | Bericht #181467
Citaat van Brisk, woensdag 15 december 2010, 11:40 uur Gebiedje is best actief zo te zien:

Gebiedje? Ziet er toch erg groot uit. Ben benieuwd naar morgen.

Is het raadzaam om morgenmiddag rond een uur of 2 naar Eindhoven te reizen of beter gewoon thuis blijven?

15 december 2010, 11:55 uur | Bericht #181468
Sat film
Alpenweerman
AWM Moderator
15 december 2010, 11:56 uur | Bericht #181469
Citaat van astritos, woensdag 15 december 2010, 11:50 uur De temperatuur is hier aan het stijgen, nu al bijna 6 graden.

Zoals ik al eerder schreef -> nowcasten !
Zal vanmiddag eens alle parameters, variabelen etc op een hoop gooien en eens kijken of er misschien al een tipje van de sluier kan worden opgelicht ?

Ciao Johann

Phantasie ist wichtiger als Wissen, denn Wissen ist begrenzt. (Albert Einstein)
15 december 2010, 11:57 uur | Bericht #181470

Imrich
Lid
15 december 2010, 11:57 uur | Bericht #181471
Citaat van Wally78, woensdag 15 december 2010, 11:52 uur Aan mijn hardnekkige hoofdpijn te merken, wordt het morgen Bar...wat er ook uit de lucht gaat vallen..
Hier nog zo een. Het is dat ik het veel te leuk vind hier zo en ook nog met wat anders bezig ben maar als ik nog scheler ga zien van de pijn in mn boven kamer stop ik er even mee.

trouwens dat de lucht druk daalt kan kloppen om dat er lage druk rond het hoog tollen. Dat zijn de lagen waar wede sneeuw van krijgen. Die zakken rechts van ons langs het hoog naar beneden , gevuld met koude lucht dus.
15 december 2010, 11:57 uur | Bericht #181472
Citaat van rkrajicek, woensdag 15 december 2010, 11:54 uur Gebiedje? Ziet er toch erg groot uit. Ben benieuwd naar morgen.

Is het raadzaam om morgenmiddag rond een uur of 2 naar Eindhoven te reizen of beter gewoon thuis blijven?

Als ik de kaartjes moet geloven word het morgen gewoon sneeuw hoor. het word neit warmer als 1 graad wat dus max. is. Dus vooral de Oostelijke helft van Nederland krijgt aardig wat sneeuw.

Gewoon lekker thuisblijven dus
MaikelNL
Lid
15 december 2010, 12:00 uur | Bericht #181473
Ik ben benieuwd.
Op buienradar staat nog steeds regen vermeld.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.478 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 425 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 425, lezen 61 mensen het topic "Winter 2010 discussietopic deel 16".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden