Doordat het in het hele land gaat sneeuwen wordt donderdag opnieuw een zeer zware ochtendspits verwacht. De Verkeersinformatiedienst rekent op zeker vierhonderd kilometer file. De komende nacht gaat het volgens het KNMI vanuit het noordwesten eerst regenen, maar landinwaarts wordt dat sneeuw. Donderdag gaat het overal sneeuwen. De temperatuur ligt zowel 's nachts als overdag rond het vriespunt.
Doordat het in het hele land gaat sneeuwen wordt donderdag opnieuw een zeer zware ochtendspits verwacht. De Verkeersinformatiedienst rekent op zeker vierhonderd kilometer file. De komende nacht gaat het volgens het KNMI vanuit het noordwesten eerst regenen, maar landinwaarts wordt dat sneeuw. Donderdag gaat het overal sneeuwen. De temperatuur ligt zowel 's nachts als overdag rond het vriespunt.
Kan dus alsnog +5 langs de kust zijn en - 1 in het oosten...
Misschien eerst nog wat regen maar dit zal vrij snel overgaan in sneeuw, mogelijk 10-12 cm morgen.
Nu maar hopen dat hij gelijk krijgt.
Weerbericht is terug te beluisteren (ongeveer 10.45 uur) op de site van rtvnoord via uitzending gemist.
Ik word nu heeeeeeel blij
http://www.noodweercentrale.nl/nl/europa/n...ails/N-2985603/
Ik denk dat we ons meer zorgen moeten maken om de bovenluchtemperaturen.
De kou blijft makkelijker aan de grond, maar op hoogte voorziet vooral het GFS al een tijdje zachte bovenluchten. Als het dan tot neerslag komt valt er gewoon regen.
Dus dan heb je wel een koude kerst, maar met regen.... er zijn zoveel scenario's waarin het niet lukt, een witte kerst.
Alles moet goed vallen op precies die 2 dagen die wij kerst noemen. We zijn gewoon veel te veeleisend
Ik heb een slecht gevoel. Gaat regenen morgen en zachte kerst. Ik heb een depressie . kan iemand me troosten?
Ik keek net nog een keer goed en zie ineens dat de korte verwachting heel anders is als de 15 daagse verwachting!
De korte is veel kouder met een groot aantal leden en oper en control die al snel met dikke vorst komen! De 15 daagse laat daar niks van zien, terwijl ze beiden van vandaag zijn! Vreemd
Korte pluim is run van woe 00, korte termijn van gisteren, deze wordt ook nog wel aangepast in de loop van de dag.
Voorspelde 12 a 15 cm sneeuw. en mogelijk samen don/vrijdag nog meer mogelijk. daarna zullen de temperaturen in het weekend kelderen tot zo,n -12gr.
Nu stralend weer en in de zon +3,2gr.
De gladheidbestrijders kunnen hun borst nat gaan maken denk ik zo. vanaf komende nacht moet het gaan beginnen.
Door RodErik16
Morgen vette regendag, vanaf de namiddag felle sneeuwbuien op de kust. Daarna weer even gekwakkel. weet niet wat dat voor vent is maar hij schijnt gestudeerd te hebben over weer en klimaat maar volgens mij was hij in die tijd meer lam dan dat hij echt wat gestudeerd heeft.
Zie nog steeds geen enkele rede waarom er regen zou vallen.
Ja lol, ik denk dat ze na morgen en vrijdag klaar zijn met strooien, zout op
Ja inderdaad, en ze hebben al zoveel ingeslagen zeiden ze. Als het nu al op is vraag ik me af wat ze ermee gedaan hebben
Komende nacht neemt de bewolking van het noordwesten uit toe. In de loop van de nacht bereikt de neerslag het noordwesten van het land. De neerslag begint in de vorm van regen, maar landinwaarts tijdelijk in de vorm van sneeuw. De temperatuur ligt aan het begin van de nacht in het westen ca. 2 graden boven het vriespunt, terwijl het elders licht vriest. Gedurende de nacht loopt de temperatuur enkele graden op. De wind draait naar het zuidwesten, kracht 3, en neemt langs de kust toe tot matig of vrij krachtig, 4 of 5 Bft.
Morgen, in de loop van de dag, gaat de regen overal in het land over in sneeuw. 's Avonds wordt het vanuit het noordwesten weer droog. De temperatuur loopt in de ochtend verder op naar circa 2 graden, maar aan het einde van de middag vriest het alweer licht in het noordoosten. De wind is eerst zuidwestelijk, matig tot vrij krachtig, langs de kust krachtig, mogelijk hard, en draait 's middags naar het noordwesten en neemt boven land af naar matig, langs de kust naar (vrij) krachtig.
P.s: Ik las net dat er alweer mensen op de vuist zijn gegaan omdat ze maar een emmer gratis zout krijgen bij de gemeente lol erg zeg :S
En voor de vooruitzichten:
Vooruitzichten
Elke dag kans op sneeuwbuien, vooral langs de kust. Zaterdag kans op wat langduriger winterse neerslag. Overdag temperaturen rond het vriespunt. 's Nachts lichte en volgende week ook matige vorst.
...Hebben ze nou alweeeeer op O-O gekeken? | Gewijzigd: 15 december 2010, 11:19 uur, door stratocumulus
Ja en die leden zitten ook allemaal lekker bij elkaar he. Niet meer dan 3-5 dagen vooruit kijken op een pluim. Hij kan vanavond/morgen al weer anders zijn.