Meteo consult heeft t niet zo op de sneeuw van morgen.... Meer regen!
Maar ach die weermensjes bakken er niks van de laatste dagen!
Ik hou het wel bij piet .. Met 10 cm schnee ... hij verwacht haast geen regen... Temp. Zakt alweer snel vanuit noorden!
Rits effect?
Misschien nieuw babbeltopic aanmaken ????
Stonden zonet even wat andere relpies die niks met het weer te maken had.... zelfs niet met vogels
Ik hoop dat de pluimen komende dagen weer wat lager uitvallen. Hier nog steeds rond het vriespunt en ik zit me helemaal te verkneukelen op de verwachte sneeuw aanstaande dagen. Joepie
Jan Visser gaat voor sneeuw- regen en.... regen? Hij weet nog niet of de regen over gaat in sneeuw?
citaat:
' In de kustprovincies gaat het regenen, in het binnenland valt eerst sneeuw. Donderdag overdag bereikt al vrij snel zeer koude maritiem arctische lucht ons land. Dat gebeurt aan de achterzijde van het koufront. Het gevolg is dat de regen mogelijk weer overgaat in sneeuw: zeker is dat echter niet. Er kan tussen de komende nacht en donderdagavond 10 tot 15 mm vallen. De verhouding regen-sneeuw is nog niet helemaal in kannen en kruiken'
Zelfs een dag van te voren is alles nog onzeker! Een ware thriller.
Meteo consult heeft t niet zo op de sneeuw van morgen.... Meer regen!
Maar ach die weermensjes bakken er niks van de laatste dagen!
Ik hou het wel bij piet .. Met 10 cm schnee ... hij verwacht haast geen regen... Temp. Zakt alweer snel vanuit noorden!
Rits effect?
Ik had het over de kerst, gisteren zag dat er een stuk beter uit. Maar goed heel veel sneeuw voor zaterdag in de pluim.
Ja .. De kerstdooi hoe kan het ook anders! Dat is inderdaad wel zo ja
Nieuwste weerkaarten: winter houdt aan!
De nieuwste weerkaarten zien er voor winterliefhebbers mooi uit.
Depressies, gevuld met zachte lucht kunnen ons deze week niet bereiken. Maar ook na het weekend voorzien de diverse atmosfeermodellen het totale vastlopen van zachte lucht onderweg naar West Europa.
Koude lucht op het Europese continent weet zich te handhaven en de kou die zich in het weekend verscherpt, laat zich na het weekend niet verdrijven.
Van een stabiele vorstperiode zal voorlopig geen sprake zijn. Het zijn vooral depressies die ons weerbeeld bepalen. Deze zijn echter gevuld met hele koude van oorsprong Arctische lucht.
Als een dergelijke depressie ons land ook nog eens binnen komt vallen vanaf de relatief warme zee (Noordzee is in onze regio 6 tot 7 graden) dan zijn sneeuwbuien bijna een garantie.
Dit ‘vuile’ weertype zal vooral vanaf donderdag gestalte krijgen met sneeuw, regen en ijzel. Vrijdag en ook in het weekend kunnen we rekenen op regelmatig sneeuw waarbij het zowel in de nacht als overdag vriest. Overdag licht, in de nacht matig, maar de deur naar strenge vorst staat meer dan op een kleine kier. Wanneer er een sneeuwdek aanwezig is, de wind wegvalt en het opklaart zijn waarden beneden de -10 graden realistisch.
Na het weekend lijkt het er er sterk op dat deze kou zich niet laat verdrijven maar weet te handhaven. Ook dan blijft de kans op sneeuwbuien aanwezig. Zou de (zachte) Kerstdepressie dit jaar dan uitblijven?
de Noord-Zee is ook al behoorlijk koud! Veel kouder dan normaal!
5 graden volgens deze site!
http://home.hccnet.nl/v.d.horn/meteopagina...temperatuur.htm
zou dit nog wat invloed hebben voor morgen?
Zou de (zachte) Kerstdepressie dit jaar dan uitblijven?
Dat verhaal stond hier gisteren ook al. De nieuwe pluim had PP toen nog niet gezien. Feit is dat de zachte kerstdepressie er wel weer in staat nu.
Ik keek net nog een keer goed en zie ineens dat de korte verwachting heel anders is als de 15 daagse verwachting!
De korte is veel kouder met een groot aantal leden en oper en control die al snel met dikke vorst komen! De 15 daagse laat daar niks van zien, terwijl ze beiden van vandaag zijn! Vreemd
Ik keek net nog een keer goed en zie ineens dat de korte verwachting heel anders is als de 15 daagse verwachting!
De korte is veel kouder met een groot aantal leden en oper en control die al snel met dikke vorst komen! De 15 daagse laat daar niks van zien, terwijl ze beiden van vandaag zijn! Vreemd
Temperaturen rond kerst liggen gemiddeld nog steeds rond het vriespunt.
Ik denk dat we ons meer zorgen moeten maken om de bovenluchtemperaturen.
De kou blijft makkelijker aan de grond, maar op hoogte voorziet vooral het GFS al een tijdje zachte bovenluchten. Als het dan tot neerslag komt valt er gewoon regen.
Dus dan heb je wel een koude kerst, maar met regen.... er zijn zoveel scenario's waarin het niet lukt, een witte kerst.
Alles moet goed vallen op precies die 2 dagen die wij kerst noemen. We zijn gewoon veel te veeleisend