Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

21 Nov 2024 00:36:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Indiana, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:57:17
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Henri_1
Lid
14 december 2010, 22:38 uur | Bericht #181158
WOW dat filmpje ging voor een nieuwe ,waarschijnlijk met meer zekerheid, SCHNEEBOMB!

Het zijn nog dromen maar wie weten komen ze wel uit de komende dagen
14 december 2010, 22:39 uur | Bericht #181161
:D sow wat is het hier druk
lijkt wel of iedereen hyper word van de verwachtingen (ik ook hoor )
ik weet wel dat ik de boodschappen morgen alvast voor de zekerheid ga halen.
Dat we de eerste drie dagen daar de deur niet voor uit hoeven.
Mijn zoontje moet as zondag optreden op een kerstmarkt met zijn theatergroep dus ik hoop dat er een flink pak sneeuw ligt.
mooi voor de foto`s
Kerstboom sneeuw en een hoop kids en volwassenen met kerstmust al zingend, dus het ultieme kerst gevoel
Waarom deze advertentie?
14 december 2010, 22:39 uur | Bericht #181162
Nieuwe pluim is mooi, ik blijf nog altijd voorzichtig. Mocht het allemaal uitkomen ben ik de eerste die mn ongelijk aangeeft en geniet van het mooie winterse weer.
Smiths
Lid
14 december 2010, 22:40 uur | Bericht #181163
Wat opvallend is is dat de kaarten kwa neerslag en hoe de bui zal trekken redelijk gelijk zijn gebleven met een aantal dagen terug.
Dus wie weet word dit ook wel zo'n dag als 25 november 2005.
(als je '25 november 2005' intyp op google krijg je meteen allemaal zoektermen van sneeuwchaos):P
Tyshane
Lid
14 december 2010, 22:42 uur | Bericht #181164
Citaat van stinkzwammetje, dinsdag 14 december 2010, 22:39 uur :D sow wat is het hier druk
lijkt wel of iedereen hyper word van de verwachtingen (ik ook hoor )
ik weet wel dat ik de boodschappen morgen alvast voor de zekerheid ga halen.
Dat we de eerste drie dagen daar de deur niet voor uit hoeven.

Nou inderdaad erg druk hier, je voelt de spanning gewoon! Heb vandaag ook al behoorlijk wat boodschappen gehaald en morgen nog even een extra keer, zodat het voorlopig even niet hoeft. Just in case!

Wat een heerlijke pluim die laatste by the way! | Gewijzigd: 14 december 2010, 22:44 uur, door Tyshane
Henri_1
Lid
14 december 2010, 22:43 uur | Bericht #181165
Hahahah iedereen weer super gemotiveerd ^^

Wie weet willen ze ons gewoon opfokken en de pluim morgen weer 180° doen draaien !

Zijn er nog die de indruk hebben dat het weer net als vorig jaar is ? Telkens lange termijn: "Ja,lichte dooi"!
Blijkt dan uiteindelijk op korte termijn allemaal kouder te worden en met eigenlijk nooit echt een overtuigende WC of ZWC!
14 december 2010, 22:45 uur | Bericht #181166
Citaat van Love Snow, dinsdag 14 december 2010, 22:43 uur Hahahah iedereen weer super gemotiveerd ^^

Wie weet willen ze ons gewoon opfokken en de pluim morgen weer 180° doen draaien !

Zijn er nog die de indruk hebben dat het weer net als vorig jaar is ? Telkens lange termijn: "Ja,lichte dooi"!
Blijkt dan uiteindelijk op korte termijn allemaal kouder te worden en met eigenlijk nooit echt een overtuigende WC of ZWC!

Mooiste is nog dat Johann in post twee erover schreef
Brisk
Lid
14 december 2010, 22:46 uur | Bericht #181167
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, dinsdag 14 december 2010, 22:36 uur Mja ik vind dat virtueel sneeuwdek echt nergens op slaan, is zelfde als ik zeg virtueel ijs

:D, en dan proberen te schaatsen.
Tyshane's: O-O's (What the f*ck is?) winterwoordenboek!
14 december 2010, 22:46 uur | Bericht #181168
Citaat van Smiths, dinsdag 14 december 2010, 22:40 uur Wat opvallend is is dat de kaarten kwa neerslag en hoe de bui zal trekken redelijk gelijk zijn gebleven met een aantal dagen terug.
(als je '25 november 2005' intyp op google krijg je meteen allemaal zoektermen van sneeuwchaos):P

Toen begon alle ellende in Haaksbergen. Hoop dat in feite nooit meer mee te maken. Alleen de sneeuw. Wel graag stroom houden.

Het koelt hier nu vrij snel af. Sneeuwdek ligt er nog, maar niet meer zo mooi als gisteren.
Shadow112
Lid
14 december 2010, 22:46 uur | Bericht #181169
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, dinsdag 14 december 2010, 22:36 uur Mja ik vind dat virtueel sneeuwdek echt nergens op slaan, is zelfde als ik zeg virtueel ijs
Hmm is dat nu dus uit de modellen gefilterd Jan?
Edit: Want ik snap je antwoord niet echt.
| Gewijzigd: 14 december 2010, 22:50 uur, door Shadow112
Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
kaya
Lid
14 december 2010, 22:49 uur | Bericht #181170
Citaat van uszo, dinsdag 14 december 2010, 22:21 uur of voor de mensen die in de file komen te staan een auto survival pakket:

-deken
-waxine lichtjes
-eten (de kerstkransjes uit de boom)
-drinken ( de appelsap welke in het kerst pakket zat)
-5 liter benzine.
-handschoenen (voor het sneeuwballen gevecht op de snelweg)
-autolader voor je mobiel, op die manier kan je inloggen op onweer-online en updates geven

Die bedoelde ik ja
En Jan en Johan rechtstreeks vanuit de alarmcentrale voor accuraat hulp bij iglobouwinstructies
Brisk
Lid
14 december 2010, 22:50 uur | Bericht #181171
14 dec 2010 22:41

Donderdag regen en sneeuw, daarna volop winter

door jurgen joos

Ze zeggen weleens, sneeuw die blijft liggen, wacht op meer sneeuw. En vooral in het oosten en zuidoosten (waar maandagavond 3cm-8cm sneeuw viel), zou dat vooral vanaf donderdag weleens bewaarheid kunnen worden in een flink pak sneeuw!

Zover is het echter nog niet. Dinsdagavond komen er tijdelijk nog opklaringen voor en vriest het licht tot matig. Vanuit het noorden echter, nadert een neerslagzone en daardoor neemt in de loop van de avond en vannacht de bewolking verder toe, met vanuit het noorden dus neerslag. In het binnenland kan er dan wat lichte sneeuw vallen, langs de kust gaat het meer om winterse neerslag (regen/natte sneeuw). De temperatuur zal dan vannacht eerder iets oplopen, dan verder dalen. Wel blijft het kwik vooral in het binnenland nog enkele graden onder 0C.

Woensdagochtend tijdelijk nog wat lichte sneeuw in het midden en zuiden, maar vanuit het noorden wordt het droger, met geleidelijk ook opklaringen. In de middag is het dan bijna overal droog,al blijft de kuststrook gevoelig voor een (winterse) bui. De temperatuur loopt op naar rond het vriespunt in het oosten en plaatselijk 5C langs de kust. De wind is zwak tot matig, langs de kust tijdelijk nog vrij krachtig uit een meest noordelijke richting.

Donderdag nadert vanuit het hoge noorden een diepe depressie, die tot op grote hoogte gevuld is met erg koude lucht (temperatuur op 500Hpc bedraagt -40C tot -45C). Het daaraan verbonden frontaal systeem zorgt ervoor dat donderdag weleens een erg hectische dag kan gaan worden, vooral voor de weggebruikers! In de ochtend krijgen we te maken met het warmtefront en brengt vooral nog regen met zich mee. In het oosten en zuidoosten kan mogelijk al wat (natte) sneeuw vallen. In de middag volgt dan het koufront. Daar lijkt veel neerslag op te zitten en vooral in het oosten en zuidoosten kan dat zorgen voor zware sneeuwval en een sneeuwdek dat kan oplopen naar 10cm of mogelijk meer! Ook elders in het binnenland zal de regen geleidelijk overgaan in sneeuw, maar zal het sneeuwdek minder significant zijn. Langs de kust is de kans op droge sneeuw op dit moment klein.

Na passage van dit frontaal systeem stroomt er gevoelig koudere, van oorsprong arctische lucht, het land binnen. In de nacht naar vrijdag gaat het op de meeste plaatsen opnieuw enkele graden vriezen. Boven een sneeuwdek kan het kwik dan plaatselijk opnieuw dalen naar -10C!
Vrijdag en ook in het weekeinde bepaalt lagedruk het weerbeeld. De kern van de depressie ligt vrijdag nog op de Noordzee en zorgt voor een westelijke aanvoer, waarin vooral langs de kust talrijke sneeuwbuien kunnen voorkomen. Het kwik kan vooral langs de kust nog oplopen naar net boven het vriespunt. In het binnenland schommelt het kwik rond of net onder het vriespunt. Zaterdag trekt de kern verder door naar Engeland en bij ons wordt de stroming meer en meer zuid tot zuidoost. De aanvoer vanover zee wordt hiermee de pas afgesneden en dat vertaalt zich in nog lagere temperaturen komend weekeinde. Ook overdag blijft de temperatuur dan op de meeste plaatsen onder 0C. In de nacht en dan vooral tijdens opklaringen kan het matig, boven een sneeuwdek streng vriezen. Zowel zaterdag, als zondag zijn de sneeuwkansen groot te noemen!
Zoals de weerkaarten er nu bij liggen behouden we ook begin volgende week deze koude. Wel lijkt het wat droger te worden en zoekt de wind meer en meer de oosthoek op. Als deze trend zich doorzet, dan wordt het zowaar nog wat kouder, met overdag een temperatuur tussen -2C en -4C en in de nacht matige tot strenge vorst! Meer hierover, in mijn volgend weerpraatje.

Bron: winterweer | Gewijzigd: 14 december 2010, 22:53 uur, door Brisk
Tyshane's: O-O's (What the f*ck is?) winterwoordenboek!
Henri_1
Lid
14 december 2010, 22:52 uur | Bericht #181172
Citaat van Shadow112, dinsdag 14 december 2010, 22:46 uur Hmm is dat nu dus uit de modellen gefilterd Jan?
Edit: Want ik snap je antwoord niet echt.

volgens mij wordt sneeuwdek niet verrekent in de modellen. Lijkt mij toch wat overdreven als ze de positie van een laagje niet kunnen bepalen maar wel rekening houden met een mogelijk sneeuwdek ^^!

Achja waarom eigenlijk niet van die weercomps kan je alles verwachten ^^

Ben benieuwd naar de update bij het KNMI! Morge Onzekerheid nog groter kleine kans op doorzetting van het winter weer grote kans op het onvoorspelbare zie ze nog zoiets schrijven ;p
Uszo
Lid
14 december 2010, 22:53 uur | Bericht #181173
Citaat van Smiths, dinsdag 14 december 2010, 22:40 uur Wat opvallend is is dat de kaarten kwa neerslag en hoe de bui zal trekken redelijk gelijk zijn gebleven met een aantal dagen terug.

Die sneeuwval wat toch ook helemaal onverwacht??
14 december 2010, 22:54 uur | Bericht #181174
Snelle blik... Mooie run. 850 hPa goed in noord en west, DP naar beneden en.....

14 december 2010, 22:54 uur | Bericht #181175
Heerlijk!! zoals het er nu uitziet gaat het dus vanaf donderdag lekker los.. HEERLIJK..

en mischien voor de jaarwisseling nog wel boven de 100 hellmannetjes gaan uitkomen...

ik heb voor vrijdag maar vrij gevraagd en gekregen dus van mij mag het helemaal losgaan!!!!!!!!!
Shadow112
Lid
14 december 2010, 22:55 uur | Bericht #181176
@Snow,
Zeker wordt een virtueel sneeuwdek (sneeuwval afgelopen weekend) wel meegerekend door de modellen.
Daarom snap ik Jans antwoord ook niet.
:)
Mijn Twitter Ipsa scientia potestas est
Jeroen71
Lid
14 december 2010, 22:56 uur | Bericht #181177
GMT_TTTT_latest.png

Westen nu het koudst
Boxer
Lid
14 december 2010, 22:56 uur | Bericht #181178
PP noemt voor zaterdag ook de NODIGE sneeuw.
Het weekend mag van mij morgen al beginnen
Als je niet meer durft te zeggen wat je meent, zal je al snel niet meer menen wat je zegt!
14 december 2010, 22:57 uur | Bericht #181179
Citaat van Shadow112, dinsdag 14 december 2010, 22:55 uur @Snow,
Zeker wordt een virtueel sneeuwdek (sneeuwval afgelopen weekend) wel meegerekend door de modellen.
Daarom snap ik Jans antwoord ook niet.
:)

Als het virtueel sneeuwdek werkelijk mee wordt genomen vraag ik me af waarom de modellen iedere keer er flink aantal graden onder zitten
Terug naar boven
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.477 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 250 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 250, lezen 5 mensen het topic "Winter 2010 discussietopic".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden