Jij als geen ander moet toch weten dat verwachtingen anders kunnen lopen.
Als het dan tegenvalt hoef je daar toch niet weer over te beginnen?
;)
Temp Zondag 12.00.
Neerslag zondag 12.00
Het wordt een leuk weekendje!
:)
Ja zelf ook een tijd in NoordHolland gewoond. Ik heb met je te doen, hier in Ootmarsum ligt gewoon weer een cm of 8. Onze tuin is een winterparadijsje. Familie van mijn vrouw uit het westen verbazen zich bijna jaarlijks over het enorme weer en temperatuurverschil tussen het westen en oosten. Het is net of je in een andere wereld stapt hier zo tegen de Duitse grens.
Kinderen zien hier veeel meeer sneeuw dan kids die aan westkant van Nederland. Kan me nog goed 1e kerstdag 1986 herinneren - we reden destijds van Amsterdam naar het oosten. Amsterdam bakken met regen, Amersfoort natte sneeuw, Apeldoorn sneeuw en destijds doorrijdend de Achterhoek in, een compleet Siberie. Sneeuwjacht en geen auto meer op de weg. Ik verwacht as donderdag hetzelfde scenario. Ben benieuwd hoe de KNMI hierop reageert, veelal letten zij alleen op de Randstad.
Bij het weer zijn er altijd die woorden 'als' en 'kan'. Niets is zo onzeker als het weer. Dus heet een valt tegen. Het ander is precies. En nog iets anders is dan weer beter
Tja . Brute pech gisteren noem ik dat. Ik zou zeggen. Einde van de week beter
As donderdag vertrek ik rond 16:00 van Heerenveen richting Groningen waar ik waarschijnlijk om een uur of 20:00 a 21:00
weer vertrek richting Drenthe. Rondje Noord(oost) dus.
Gaat me dit lukken of zal ik halverwege stranden in lange file`s en ander drama op de weg.
Elk advies is welkom.
Dat gaat hem niet worden vrees ik...
Laten we hopen dat het hier in Twente een complete chaos wordt,zodat het compleet onmogelijk is om van Ootmarsum naar Oldenzaal te komen.(en anders om natuurlijk ook.)
Bij het weer zijn er altijd die woorden 'als' en 'kan'. Niets is zo onzeker als het weer. Dus heet een valt tegen. Het ander is precies. En nog iets anders is dan weer beter
Tja . Brute pech gisteren noem ik dat. Ik zou zeggen. Einde van de week beter
ken je dit niet? ; je kan beter negatief denken. dan kan het alleen maar meevallen. als je positief denkt valt het (meestal) toch tegen.
Als het dan tegenvalt hoef je daar toch niet weer over te beginnen?
;)
Volgens mij loop jij meer over hem te klagen, dan hij over de uitkomst van de verwachting........
Hij deed totaal geen huilie-huilie (ja gs term) in tegenstelling wat je helaas hier vaak op het forum tegenkomt als het een beetje tegenzit met de sneeuwval.
LOL zit daar je werk ofzo??
Het is de komende dagen verre van prettig in de wateren tussen IJsland, Groenland en Spitsbergen. Er steekt namelijk een zware noorderstorm op en de temperatuur gaat fors naar beneden. Bovendien op IJsland een grote kans op zware sneeuwval. Het ‘spektakelweer’ voltrekt zich tussen een barometergigant boven Groenland (boven de ijskap mogelijk 1060 hPa) en een zuidwaarts uitdijend complex systeem van lage barometerstanden.
De frontale uitlopers van het systeem bereiken donderdag ons land. Er valt dan in de kustprovincies regen en/of smeltende sneeuw, in het oosten en vooral zuidoosten is een pak sneeuw van 10-15 cm niet uitgesloten. De temperatuur komt, uitgezonderd het zuidoosten, overal boven nul uit. Verder eerst een zuidwesten-, later noordwestenwind.
Vanaf vrijdag posteert het lagedrukgebied, dat met name op hoogte met zeer koude lucht gevuld is (500 hPa-vlak rond -40º), zich geruime tijd boven of nabij de Britse Eilanden. Door de positie van het systeem gaat de wind uit richtingen tussen zuid en oost waaien en stroomt vooral in het weekeinde wederom koude vastelandslucht Nederland binnen. Het gaat dan in de nacht en ochtend matig en in sneeuwgebieden lokaal streng vriezen. Ook in de middag licht vriezend weer. Verder op vrijdag en zondag enkele sneeuwbuien of plaatselijk sneeuw: veelal (met name zaterdag) zal het overwegend droog zijn met soms ook wat zonneschijn. De verdere ontwikkelingen zijn onzeker maar de kans op een traditionele kerstdooi is niet bijster groot.
Bron: janvissersweer.nl
Wat leuk te lezen dat professionele weermannen(en vrouwen) nu precies gaan schrijven wat hier al vanaf 6 december op het O-O forum geschreven wordt!
We hebben het hier op het forum al tijden over de sterke arctische noordelijke stroming die op ons afkomt en ook over de lage temperaturen in de bovenlucht.
Ik heb al diverse malen het kaartje van donderdag 16 gepost die vrijwel hetzelfde blijft aangeven ook al is het al dagen geleden.
Jan, Johann en anderen, bedankt.
Dit maakt het forum waardevol, en ja het is nog geen donderdag dat weet ik wel, maar de waarheid komt steeds meer dichterbij. We zullen het zien. | Gewijzigd: 14 december 2010, 21:21 uur, door Han
ja of van Hengelo naar deventer
Het is toch altijd al een 'uitdaging' om van Ootmarsum naar Oldenzaal te komen?
Ik denk dat het in heel nederland chaos wordt!
Nee een beetje leedvermaak met mijn neef die in Ootmarsum werkt bij de tabaksfabriek,hij moest een s hard om mijn lachen toen ik met mijn auto de sloot in reed na een sneeuwbui.