Het kan ineens gaan regenen ja Gister om 17.00u sneeuwde het hier matig met -1 En om 20.00u Kwam de regen met bakken uit de lucht met +3 graden Dus in ff tijd 4 graden verschil En kijk niet gek op dat het vanacht gewoon weer gebeurt
Ligt er morgen ochtend sneeuw Is dat gewoon mazzel hebben
http://www.yr.no/place/Netherlands/Gelderl...ommel/long.html
Jaja, ik hoop dat die Noren gelijk hebben, kan ik weer het Veluwemeer op !!!
De nieuwste weerkaarten zien er voor winterliefhebbers mooi uit.
Depressies, gevuld met zachte lucht kunnen ons deze week niet bereiken. Maar ook na het weekend voorzien de diverse atmosfeermodellen het totale vastlopen van zachte lucht onderweg naar West Europa.
Koude lucht op het Europese continent weet zich te handhaven en de kou die zich in het weekend verscherpt, laat zich na het weekend niet verdrijven.
Van een stabiele vorstperiode zal voorlopig geen sprake zijn. Het zij vooral depressies die ons weerbeeld bepalen. Deze zijn echter gevild met hele koude van oorsprong Arctische lucht.
Als een dergelijke depressie ons land ook nog eens binnen komt vallen vanaf de relatief warme zee (Noordzee is in onze regio 6 tot 7 graden) dan zijn sneeuwbuien bijna een garantie.
Dit ‘vuile’ weertype zal vooral vanaf donderdag gestalte krijgen met sneeuw, regen en ijzel. Vrijdag en ook in het weekend kunnen we rekenen op regelmatig sneeuw waarbij het zowel in de nacht als overdag vriest. Overdag licht, in de nacht matig, maar de deur naar strenge vorst staat meer dan op een kleine kier. Wanneer er een sneeuwdek aanwezig is, de wind wegvalt en het opklaart zijn waarden beneden de -10 graden realistisch.
Na het weekend lijkt het er er sterk op dat deze kou zich niet laat verdrijven maar weet te handhaven. Ook dan blijft de kans op sneeuwbuien aanwezig. Zou de (zachte) Kerstdepressie dit jaar dan uitblijven?
Ligt er morgen ochtend sneeuw Is dat gewoon mazzel hebben
Dan breng ik m'n weerstation morgen nog terug Nee hoor ik weet het wel, het was gewoon even bluffen. Positive thinking ... schijn je dingen af te kunnen dwingen.
Hoog boven Terschelling/Ameland (boven de Noordzee dus) hangt bewolking waaruit later vannacht sneeuw valt als het Nederland over trekt.
Geloof me, als jan zegt voorzichtig is het voorzichtig. Vorig jaar had ie het ook vaak goed en dan dus voorzichtig goed !!
As donderdag vertrek ik rond 16:00 van Heerenveen richting Groningen waar ik waarschijnlijk om een uur of 20:00 a 21:00
weer vertrek richting Drenthe. Rondje Noord(oost) dus.
Gaat me dit lukken of zal ik halverwege stranden in lange file`s en ander drama op de weg.
Elk advies is welkom. | Gewijzigd: 14 december 2010, 21:08 uur, door emmen-online