Ja op die termijn is de kaart vaak roze. Helaas draait het altijd weer bij, maar misschien deze keer. Ik kijk het liefste naar neuschnee aangezien het dit jaar voor mij toch iedere keer klopte. Ik hoop op meer maar ga van een cm of 5 uit.
Hoezo geeft de run van wrf (meteocenter.eu) geen sneeuw, maar wel neerslag? jammer want het zijn grafisch mooie plaatjes.
oke dan is het goed:) hoop dat ie uit gaat komen in ieder geval.
30 cm sneeuw zou geweldig zijn.
volgens het KNMI:
In de loop van de avond neemt de bewolking van het noorden uit toe. Dit wordt aan het einde van de avond en nacht gevolgd door neerslag, in de kustgebieden valt regen of natte sneeuw, landinwaarts lichte sneeuw. In het overgangsgebied kan ook lokaal ijzel of ijsregen voorkomen. Grote hoeveelheden worden niet verwacht.
bron: knmi.nl
Zie frontpage o-o
Ik denk dat ze heel erg twijfelen:
"Donderdag trekt een actieve storing van noord naar zuid over ons land en is het zwaarbewolkt met regen of smeltende sneeuw in de westelijke landshelft en elders voornamelijk sneeuw, vooral ten zuiden van Samber en Maas. In de loop van de namiddag of avond wordt het eerder wisselvallig en gaat de neerslag vrijwel overal over in sneeuw. De maxima liggen tussen 0 en +4 graden in de westelijke landshelft en tussen 0 en -3 graden in de Ardennen. "
Vorige keer dat ze enkel sneeuw in de Ardennen gaven hadden wij ook sneeuw, en zitten écht nog wel even van de Ardennen af.
Excuus, dat kan ik inderdaad gewoon doen, is iets makkelijker. Dank u Jan!
Dan vraag ik er tóch nog wat over, hoeveel neerslag wordt er precies verwacht voor 't noorden, oosten en zuidwesten?
Ja teletekst loopt soms wat achter op één, voor hier zien ze nu alleen nog sneeuw, hopen dat het zo blijft.
Op de verwachting per regio geven ze zelfs matige tot hevige sneeuw voor donderdag.
http://www.meteo.be/meteo/view/nl/671417-V...regio.html#6479 | Gewijzigd: 14 december 2010, 13:11 uur, door WimBaens
Dan vraag ik er tóch nog wat over, hoeveel neerslag wordt er precies verwacht voor 't noorden, oosten en zuidwesten?
Zal even hirlam kaartje plaatsen voor je
Alleen jammer dat er geen info bij dat kaartje is!
Tijd, kleur legenda, enz.
Mooi plaatje ja, maar ik heb behalve de sneeuwvlokken en plattegrond Europa geen idee waar ik naar kijk.
Als paars bijvoorbeeld regenbui is dan..... | Gewijzigd: 14 december 2010, 13:25 uur, door Brisk