Ha en het westen krijgt daarop nog een kleine toegift ook. Zo moet ie blijven!
In de vorige topics is door Johann een aantal malen de situatie in de hogere luchtlagen besproken (100 hPa geopotential height and temperature) en de gevolgen voor het weer aan het aardoppervlak.
In de laatste GFS-run (14-12 06H) zie ik tegen de kerstdagen diepe depressies op de Atlantische Oceaan verschijnen ter hoogte van de 50e breedte graad. Ook na de kerstdagen beginnen de depressies zich nadrukkelijker te manifesteren rond New-Foundland.
Zijn er aanwijzigen in het 100 hPa vlak dat de straalstroom geactiveerd wordt en een wat noordelijker koers gaat nemen. | Gewijzigd: 14 december 2010, 11:50 uur, door cvandijk
Het westen krijgt het laatste maar wel het meeste ( safe the best for last ) | Gewijzigd: 14 december 2010, 11:50 uur, door smarkie
die dagen erna zien er toch goed uit voor sneeuw, dan maar even een dipje met regen het komt op het einde wel weer goed
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Om nog even terug te komen op dit weekend ... Zaterdag Valt er toch opnieuw mogelijk een dik pak sneeuw (België) of heb ik het mis op ?
Ik had het vanmorgen ook gelezen en ik vond het hoogstopmerkelijk. De kaarten zeggen toch, dat het op lange termijn winters blijft. Zoals ik in dit topic kan lezen.
Hey welkom hier
nou, alles kan nog veranderen op langere termijn!
eerst was het wel op dooi gericht.
en er zit enorm veel spreiding in de pluim, dat moet ook nog gezegd worden.
Mijn (on)weer foto's : Foto's