Maar ik ben de leek hier. Ik vroeg daarom ook wat er nu van uitgekomen was. Is die PS er nu wel maar is hij via het oosten weggetrokken? Of is die er helemaal niet geweest?
Even de plaatjes erbij, plaatje twee is nu van toepassing....
Als het hoog in de richting van Scandinavië trekt betekend dat extreem koude lucht naar ons wordt gevoerd
Trekt het te ver naar het westen, dan krijgen wij tijdelijk wat zachter weer
Die tweede wil ik nie. Regel jij dat ff?
Hier een neerslagkaart Europa van die Duitsers. (kijken of de link werkt)
http://www.niederschlagsradar.de/ern.aspx
-filmpje-
Heftig.
Nu hopen dat morgen de vooruitzichten voor donderdag nog heftiger zijn. Wordt tijd dat we die winter van 1979 eens kont schoppen. | Gewijzigd: 14 december 2010, 10:40 uur, door Anko
Voor wat betreft donderdag: ik denk dat ik zeker maar 's middags en 's avonds afspraken ga afzeggen cq. verplaatsen. Heb geen zin in chaos en aanrijdingen (mij doet rijden in de sneeuw niks, maar je bent helaas niet alleen op de weg).
Ben benieuwd. Let it snow, let it snow, let it snow .
J & J, bedankt voor de heldere uiteenzettingen en de goede weersverwachtingen!
Klopt. Volgens die kaart hebben we in Twente 3cm gehad. Toch meet ik hier 6-7cm.
Voor wat betreft donderdag: ik denk dat ik zeker maar 's middags en 's avonds afspraken ga afzeggen cq. verplaatsen. Heb geen zin in chaos en aanrijdingen (mij doet rijden in de sneeuw niks, maar je bent helaas niet alleen op de weg).
Ben benieuwd. Let it snow, let it snow, let it snow .
J & J, bedankt voor de heldere uiteenzettingen en de goede weersverwachtingen!
Bij ons ook, maar na gisteren is de sneeuw toch wel ietsjes ingezakt. Er is nog zo.n 4 a 5 cm over hier. Het gaat om het huidig sneeuwdek. Maar mooie verwachtingen voor een vers laagje! | Gewijzigd: 14 december 2010, 10:46 uur, door zwoof
Waait het niet van de daken of uit de bomen? Ik dacht vanmorgen ook ff dat het weer loos ging
Tenminste als ik dat stukje van johann mag geloven met de kaartjes lijkt het alsof het noorden het kortst in de warme sector blijft hangen omdar dezr fronten van zuid naar noord meer naar elkaar toelopen!?
Ga jij nu hier ook al beginnen met die ++ verwachtingen Jan? Dat is maar aan één iemand voorbehouden toch? Een juiste of correcte verwachting van o-o vind ik veel leuker klinken. Tenmiste dat is wat ik begrijp van die vage ++ taal
Tenminste als ik dat stukje van johann mag geloven met de kaartjes lijkt het alsof het noorden het kortst in de warme sector blijft hangen omdar dezr fronten van zuid naar noord meer naar elkaar toelopen!?
;)
Kijk zelf maar eens hier:
http://winterplaza.nl/ | Gewijzigd: 14 december 2010, 11:07 uur, door Brisk