Dat dacht ik ook, vandaar dat ik dat sat gifje hier al poste. Misschien kan Jan hier wat over zeggen?
| Gewijzigd: 14 december 2010, 10:10 uur, door Brisk
Nog meer?! En dan donderdag nog een lawine...
Ik ga eens hamsteren vanmiddag.
pluimpje
het word duidelijk gewoon regen ziet ik donderdag
weather without storms is no weather at all.
Nee, ff serieus. Ik riep gister al dat ik turluurs werd van al die verschillende berichten. En met de lange termijn ben ik gewoon sceptisch.
En duidelijk is dat Jan, en ook Johann, wederom gelijk hebben gekregen. Dat gezeur van me van de week ging namelijk of deze dagen waar we nu in zitten. Alhoewel de koude wat minder extreem is, blijf het in lijn van de verwachtingen.
Dus ik tik op de neus, Jan een pluim in zijn kont.
Zo werkt dat. Vandaar dat ik nu mijn scepticisme een beetje voor me houd.
Ik vond ook dat je je twijfels duidelijk verwoorde en snapte alle commotie niet zo die er toen ontstond......
Waarom?
Als je de 2m temp bedoeld in de pluim zou ik deze topic en de vorige nog eens goed doorlezen (post van Jan en Johan) | Gewijzigd: 14 december 2010, 10:15 uur, door Brisk
Ik ga eens hamsteren vanmiddag.
Klopt ik schrijf in mijn weerbericht over vannacht sneeuw in noorden, oosten en zuidwesten. Dat geeft hirlam aan. De hoeveelheden zijn gering, maar toch weer mooi meegenomen
Vaker meegemaakt toch met het KNMI. Eerst niks en op het aller aller aller laatste moment een extreem weer- of weer alarm situatie
Ik zie donderdag mijn inkomsten toch al niet doorgaan dus laat maar komen die sneeuwbom !!
nou 2 a 3 graden midden NL sneeuw? en btw...teveel info vorige topic..kan jij of iemand anders nog een kleine samenvatting geven ?
Ik zou gewoon even het begin topic en dat van Johann maar even goed lezen, daarbij komt ook kijken dat ik nu op de pluim een daling van de temperatuur zie voor donderdag. Eerst 5 graden en nu 2 graden, dit wil echter niets zeggen want alles speelt af op hoogte. Zo vaak de afgelopen dagen al gezegd hier dat de neerslag ook voor afkoeling in de bovenlucht zorgt. Westen regen overgaand in sneeuw en oosten sneeuw. Frapant detail is dat het KNMI er nu ook mee komt!
Maar zijn dit nu de gevolgen van die Polar Tsunami waar over gesproken werd? Of is dat een beetje overgewaaid?
Als het wel zo is valt het me nog reuze mee.
hmzz ik vertrouw op je jannetje !
ik ga hem nog effies doorspitten deze topic en dan weet ik wellicht wel meer.
en ik ga ervan uit dat jij en johann gelijk hebben
Als het wel zo is valt het me nog reuze mee.
Er is nooit gezegd dat die zou komen, alleen maar wat de mogelijkheden waren. De 1080 hPa is er geweest bij Groenland alleen te westelijk, het plaatje gaf ook aan wat het dan zou gaan worden
Begrijp ik.
Maar ik ben de leek hier. Ik vroeg daarom ook wat er nu van uitgekomen was. Is die PS er nu wel maar is hij via het oosten weggetrokken? Of is die er helemaal niet geweest?
ik bedoel het ook niet om je gelijk te geven
waar het mij om gaat is om het feit dat O-O, met name jij, realistisch bent in de voorspellingen.
en vaak nog goed zit. dus daarom blijf ik het liefste in jou geloven dan het kmni etc etc.
ik zou me niet meer kunnen herinneren dat jij een totaal verkeerde voorspelling had gedaan.
en ook omdat het een redelijk goede voorspelling is voor het westen is het ook leuk om ergens naartoe te leven !
maar denk jij dat de kluim niet klopt? want gister was het ook een graadje of 3 - 4 met regen en de rest (natte) sneeuw
en as donderdag verwacht jij regen overgaand in schnee